Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vůně nadvakrát
Autor: Mishka (Občasný) - publikováno 17.4.2006 (11:55:43)





undefined




Poznámky k tomuto příspěvku
Mishka (Občasný) - 17.4.2006 >


hlavně pro ty slabší povahy, co si chtějí od těch mých temností trošku odpočinout ;)

formát: A3/300DPI


<reagovat 
Fredy_Brown (Občasný) - 17.4.2006 > Jop
Body: 4
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 17.4.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
galoo (Občasný) - 17.4.2006 > ale jo, clovek se musi obcas i z jineho okna podivat aby mu nahrablo, ja chodim lovit krajinky abych se odreagoval od sebe.
<reagovat 
Balcarka (Občasný) - 17.4.2006 > ale jo, víš co? Musela sem se smát celé té situaci :) Proto i můj strom s kočkou místo bubáka
Doporučil 
<reagovat 
Absolute (Občasný) - 17.4.2006 > velký cit pro barvy a kresebnost
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 17.4.2006 >

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 17.4.2006 > no...nám to s těma temnejma ladí...klidně bychom si to uměli představit vedle ptačího muže k té stejné pohádce...

bílá se nám líbí víc

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > Jozífek_a_ryby> díky! já samozřejmě nějaké veselé svítivé malovánky asi nebudu tvořit nikdy a i když nebude v motivu něco morbidního či aspoň temného, přece jen nějaký mi blízký styl bude pořád zachován, aniž by chtěla/ snažila se o zachování "linie".. :)
<reagovat 
ariel (Občasný) - 17.4.2006 >

upříně řečeno moc nevím, jak ty svoje věci děláš... jako Absolute? mixuješ?

 

až to budu vědět, tak budu hodnotit


Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > Ariel Jaffé> nemyslim si, ze je nutne k nazoru na graficke dilko vedet presne, jak vzniklo! ;)
chces zda se hodnotit proces a ne vysledek a diky tomu nemam chut (vyjimecne) odhalovat Tobe vznik...

kazdopadne diky za zajimavy nazor!

<reagovat 
 ariel (Občasný) - 17.4.2006 > Mishka> 

nevím, co je na mém názoru zajímavého. aspoň v tom jak k tomu ty přistupuješ. pojďme se hádat.


<reagovat 
Micro (Občasný) - 17.4.2006 >
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 17.4.2006 >

dobrá výsledek se mi líbí, ale zdá se mi, že k tvorbě přistupuješ spíš z hlediska výsledku než z hlediska výrazu. vidím tam s absolutem nějaký rozdíl (on je podle mě víc posunutý k tomu doprava). taky jsem nepochopil proč tomu řkáte grafiky.  

 

to samozřejmě nepíšu se záští.


<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > Ariel Jaffé> Tvuj koment se mi zda docela zmateny, resp. pro me ve vsech bodech mimo misu...

1) vysledek vs. vyraz?! vysledek bud vyraz ma nebo nema a jaky, to proste je na kazdem, kdyz na vysledek koukne. vyraz neni dan "odtajnenim" procesu... ;)

2) Absolute tvori uplne jine veci a taky dost jinak! Tebe asi zmatla jedna ma grafika (Andele odchazeji), u ktereho jsem pouzila podobny styl tvorby jako Absolute a uz mas potrebu resit, vcem je Absotule jiny... Je jiny ve vsem! V procesu i ve vysledku! On dela spise klasickou fotomanipulaci, ja propojuju i jine techniky nebo s fotomanipulaci nepracuju vubec! A o stejnych tematech/naladach se neda ani hovori!

3) A jak bys to chtel nazyvat? fotografie? poezie?






<reagovat 
ariel (Občasný) - 17.4.2006 >

tvůj pocit je mylný. o art brut jsem nikdy nic nečetl. kdysi jsem viděl výstavu v domě U zvonu  a ještě jednu menší v Olomouci. a taky jsem dřív ve stylu art brut psal, ale to jsem si uvědomil až když si hermit spletl ty termíny.

 

navíc nechápu, jak jsi přišla na to, že art brut se proti "profesionálnímu umění" nějak vymezuje. art brut o něm vůbec neví.

 

jinak konfrontačně reaguješ na pasáže které já jako konfrontační nevnímám. tím v mých očích svá slova trochu shazuješ... jako bys naznačovala, že se nemají klást některé otázky.


<reagovat 
Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > tak tedy pro dalsi zvedavce dva nosne motivy, z kterych jsem to vytvorila...








<reagovat 
 Bell (Občasný) - 17.4.2006 > Mishka> 

On dela spise klasickou fotomanipulaci, ja propojuju i jine techniky nebo s fotomanipulaci nepracuju vubec!

 Jak se tedy názývá to co děláš ty, např.ten Kristus - to nebyla fotomanipulace. Tuhle větu jsi asi nemyslela vážně. Cokoliv protáhneš v PS, tak je to manipulace a je-li to fotka ?


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 17.4.2006 > Mishka> To je teda neuvěřitelné, výsledek se mi moc líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > Bell> ja doufam, ze jsi Ty nemyslela vazne, co pises!
pokud umis cist a prectes si znovu tu tucnou vetu, neni se snad o cem bavit, ne?!...
mluvim nekde, ze nepouzivam fotomanipulaci ci dokonce ze PJ zrovna neni fotomanipulace?! No tak, klidek, ju?!




<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > Janahe> díky Ti, madam! těší..
<reagovat 
elefant (Občasný) - 17.4.2006 > pěkné,japonské:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
galoo (Občasný) - 17.4.2006 > juu pjekne, ale ja radsi temnotku s nabojem
Body: 5
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > galoo> chapu, znam, vnimam stejne.. tohle je proste "imidzovka", ciste esteticka vec, taky ma radeji konkretnejsi obrazy a nalady... diky!
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > galoo> díky, já taky, ale včera jsem měla náladu na něco lehčího a taky jsem si chtěla otestovat, kolik lidí bude volat po "temnotkách" a kolik těch ukřičenců, že dělám jen depky a morbidky, uvítá třeba toto ;)
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 17.4.2006 > Mishka> temnotky! temnotky! ale jináč je to OK, samo 
Body: 5
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > Leatherface> :)) díky! kyti mě sice bavily, ale neboj temnotky neopouštím! ;)
<reagovat 
Smrk (Občasný) - 17.4.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 17.4.2006 > Moc pěkné. Obtisk temnoty je čistota. Pěkné tapety by to byly třebas.
Doporučil 
<reagovat 
Minimalista (Občasný) - 17.4.2006 > Obě části k sobě patří, doplňují se, nelze dohnotit líbí se mi levá či pravá, jedná se o celek. Obr. mi připomíná strukturu litografického kamene. Velmi dobře zpracováno.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hermit (Občasný) - 18.4.2006 >

jolíbí

vidím tam v pozadí dobře torzo tváře?

jolíbí

:-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 18.4.2006 > hermit> díky. ne, žádné torzo tam není.. ;)
<reagovat 
DEEMA (Občasný) - 18.4.2006 > Jako ticha pisen srdce...
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 17.4.2006 >

no, existuje asi nějaký termín "počítačová grafika". ovšem já to heslo, co tu skenuješ (?), chápu tak, že někdo něco nějak plasticky "nakreslí", třeba tak, že to vyryje, a pak to obtiskne - to je ta část reprodukční. a počítačová grafika je asi v jiném významu než tu uvedeném - může se remixovat. teda asi, klidně si to nechám vysvětlit. 

 

co se týče výsledku a výrazu, to se mám podezření nedohodnem, protože já jsem přesvědčen o tom, ž v díle musí být obtisklá duše. tj. výsledek je důsledkem výrazu, ale ne samozřejmě jenom - tedy v art brut to tak v podstatě je - a v tom "profesionálnějším umění" ještě existuje technická zručnost - která v art brut buď chybí, a nevadí to, nebo je tam obsažena právě v surovém stavu, nevědomě

a co jsem řekl o tvé tvorbě, je čistě můj dojem, který může být mylný, a tak jen doufám, že jsem ti nespravedlivě neublížil

 

mé námitky musíš pochopit, protože tyhle formy, které bych tedy označil jako "počítačová grafika", možná mylně, jsou pořád ještě moc nové, než aby nevyvolávaly otázky - třeba po autenticitě, nebo původnosti - a taky potíže v jejich podrobnějším rozlišování

 

 

 


<reagovat 
 čtenář Absolute - 17.4.2006 > Ariel Jaffé> Pokud se taky mohu vmísit, tak je to podle mě dané hodně tím, že i součástí té práce je prezentace té práce, která je v tomto případě prezentací digitální protože si ji návštěvník prohlíží pouze na svém monitoru a tak je i oddálen od skutečné "původnosti" , trošku něco jiného by bylo si to prohlížet normálně v galerii kde by ta práce byla kvalitně vytištěna, zarámována a popř. nasvícena. Počítačová grafika je jistě samostatný pojem ale i ten se dá rozlišovat a rozdělovat na jednotlivé sekce podsekce atd. rozhodně zde prezentované práce spadají do umělecké činnosti počítačové grafiky a bohužel snad i bohudík jde pouze o novou techniku, dnes ve světě stále více uznávanou. Kdyby si ji člověk prohlížel právě v té galerii a nebyl by informová o tom, že dílo vznikalo v nějakém virtuálním prostředí (např.: grafickém editoru) ani by nad touto otázkou nepolemizoval - a zhodnotil ji ...líbí-nelíbí.

Technika se kterou se autor při tvoření počítačové grafiky potýká je v mnoha ohledech shodná s jinými klasickými technikami a autor musí řešit jednotlivé aspekty jenž se tvorby týkají, jediné co je jiné je to oddálení "přímého doteku" s materiálem, barvami atd.. čímž se to od těch klasických uměleckých technik liší a právě proto bych i řekl a zdůraznil, že vložit "duši" do díla z dílen počítačových grafiků-umělců je mnohem složitější! ale rozhodně ne nemožné!
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.4.2006 > Ariel Jaffé> termín "počítačová grafika" samozřejmě existuje, ale kdyby jsi se mrknul pořádně na menu Totemu, zjistil bys, že tato kategorie v nabídce Téčka není. ale upřímně si myslím, že tady na Totemu nám stačí tato jedna hlavní sekce (grafiky je tady vkládáno minimum a není potřeba ještě další selekce), kam toto jednoznačně patří. grafika, grafický design, digital art.. to máš buřt ;)

s výsledkem a výrazem se shodnem, jen Ty výraz v mých výtvorech nevidíš, já (a zdá se že i jiní) ano. tohle je čistě subjektivní věc a nelze se o ní dohadovat.

mam pocit, ze jsi si nedavno neco malo o art brutu precetl a chytracis. mozna tomu veris, ale mi to s prominutim prijde jako kecy... kdo z nas u dila, ktere vypada skvele a oslovuje nas, pozna, zda je autor "profik", ktereho ve skole naucili pojmenovat techniky, skatulky a on sam je "technicky zrucny" ci jde o "amatera", ktery tvori, aniz by mel v hlave dejiny umeni?! ja priznavam, ze to urcite nepoznam!

"než aby nevyvolávaly otázky - třeba po autenticitě, nebo původnosti - a taky potíže v jejich podrobnějším rozlišování"...
je to Tvuj nazor a mas na neho pravo, ja na to mam nazor jiny...
je mi uplne jedno, jestli vytvor vznikl malovanim barvama palcem u nohy, plivanim plasteliny na platno nebo mysi na monitoru.. vzdy jde o nejaky jedinecny tvurci proces, o nejaky autoruv napad a jeho realizaci, ktery nikdy neni stejny... a pak se mi bud vysledek libi a oslovuje nebo ne! jine sito na kvalitu vytvoru ja nemam...






<reagovat 
 zabicka (Občasný) - 18.4.2006 > Mishka> 

nechci se prilis plest do vasi zajimave debaty, ale musim rict, ze art brut lze poznat velice jednoduse a na prvni pohled :o))  v tomto typu "umeni" nerozhoduje zkusenost autora ale nadseni. Kazdopadne je to spise pojmenovani a zumelecteni (jestli se to tak da nazvat) vytvoru malych deti a psychicky nevyrovnanych jedincu vetsinou zavrenych na vecne casy v nejakem sanatoriu ci podobnem ustavu.  Nekteri umelci se snazili napodobit tohle umeni, ale nikdy se jim to uplne nepodarilo - pac to nejde. Jakmile vyrostem, uz se nam nikdy nepodari vytvorit ty ciste naivni obrazky z detstvi. Mozna je to skoda .

 

Tvuj vytvor je zajimavy (zvlast po odtajneneni zdroju) ale priznam se ze mi to (jak ostatne sama pises) prijde hodne jen tak aby to bylo. Ale osklive to neni


<reagovat 
 čtenář ariel jaffe - 17.4.2006 > čtenář> "vložit "duši" do díla z dílen počítačových grafiků-umělců je mnohem složitější! ale rozhodně ne nemožné!"

aj: ano, určitě souhlasím
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 18.4.2006 > zabicka>

Mam trosku pocit, ze jsi si precetla taky jeden clanek, nejakou definici, ale na zadna dilka, co se skatulkuji art brut, vlastne nevidela. Nebo presneji

tahle veta: ale musim rict, ze art brut lze poznat velice jednoduse a na prvni pohled je pro me osobne neprijatelna.

Mozna jsem vazne jen ja takove jelito, protoze to, co jsem zatim z art brut videla, bych urcite "velice jednoduse a na prvni pohled" nepoznala, ze je art brut, ze ten clovek nema moc povedomi o tech technikach a cemkoliv kolem toho ci dokonce nestudoval nejakou umeleckou skolu!

namatkou maly vyber...

http://www.outsiderart.co.uk/carson.htm

http://www.outsiderart.co.uk/blinko.htm

http://www.outsiderart.co.uk/mckesson.htm

http://www.outsiderart.info/brady.htm

http://www.headfooters.com/pyper-frame.html

http://www.outsiderart.co.uk/outsider.htm

Ty vazne na prvni pohled a hned vis, ze by se to melo hodit do skatulky ART BRUT???


<reagovat 
 zabicka (Občasný) - 18.4.2006 > Mishka> 

Ne opravdu jsem o tom necetla taky jeden clanek :o)) na odkazy jsem se koukla, ale mam pocit, ze bych je zaradila do jine kategorie treba naivni umeni nebo treba jeste jinak. Art brut puvodne byl smer ktery vznikl ve Francii kdy nekteri umelci zacali sbirat vytvory mentalne postizenych lidi a deti a pak se snazili ve svych dilech napodobit nebo znovuvytvorit tu detskou radost z tvoreni. Jenze jak jsem uz psala moc se jim to nedarilo, protoze clovek nedokaze napodobit ani vlastni vytvory z doby kdy jeste nechodil do skoly (vsak to zkus a uvidis sama). Kazdopadne to zkouselo docela dost lidi :o)

 

Rozhodne skatulkovat nejaka dila do teto kategorie umemi bych nechtela. Jen me prislo, ze art brut je trosku neco jineho nez jak to z predchozich prispevkach vyznelo.

 


<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 18.4.2006 > zabicka> "definici" art brut znam... (treba http://www.volny.cz/artbrut/pojem.html ;), vse co pises mi je zrejme, jen jsem nesouhlasila s tou hlaskou, ze preci art brut je tak jednoduche rozpoznat a zaskatulkovat.

ale art brut tu pro me trosku nesmyslne vytahl Ariel...
o nejakem porovnavani a hlasky, ze ve stylu art brut psal ;)... takze bych to nechala byt...

jeste pred 14ti dny Ariel o zadnem AB nevedel.. nez si kdosi u me prace spletl "dark art" s "art brutem" coby zkratkou pro "brutalni art" :))

hezky den preju

<reagovat 
 hermit (Občasný) - 18.4.2006 > Mishka> 

ne ze si to "nekdo" spletl, ja jsem si to spletl...:-))

aneb mou blbosti k obecne vzdelanosti :-))


<reagovat 
 zabicka (Občasný) - 18.4.2006 > Mishka>  ok ( - jdu se kuknout na tu definici - sem psala co o tom vim ne nejakou poucku. Jednoduchosti v rozeznani sem myslela to, ze detskou kresbu od dospelacke jde poznat, ikdyz jsou obe stejne naivni.)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 18.4.2006 > Mishka> 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nelži, prosím!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 18.4.2006 > hermit> :)) presne tak! dopral jsi nam i sobe kapku novych informaci a jak vidis i zabavu v podobe zajimavych diskuzi! ;)
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 18.4.2006 > zabicka> veta, na kterou jsem reagovala, znela jinak ;)
ale musim rict, ze ART BRUT lze poznat velice jednoduse a na prvni pohled, nepsala jsi o "children art", ale o AB obecne a byt o nem zase tolik nevim, nemam pocit, ze je primarne ci dokonce uplne zalezitosti deti.
a na to jsem reagovala.. na tu jistou hlasku, ze je preci brnkacka poznat AB...
ale prdme fakt na to...
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 18.4.2006 > ta napravo
Body: 5
<reagovat 
net (Občasný) - 18.4.2006 > dobrý název, za grafiku D, šikula
Body: 5
<reagovat 
surma (Občasný) - 20.4.2006 > asi jsem nečetl všechny příspěvky ale ke grafice, grafika je technika ktrerá vznikla na reprodukování výtváření a hlavně s tím spojené reprodukovaní obrázků! rytina do mědi do kamene.... a spousta jiných grafických technik a postupem času se tyto techniky rozvíjely přes litografii kopírovaní až ke computeru... kdy dnes počítačová grafika plnohodnotně nahradila starší techniky aje dominující a nejmodernější a díky těmto technickým možnostem se dá vytvořit takzváná umělecká grafika... která se tvořila už dříve! a také reprodukovala jako umělecké dílo z kterého se dalo udělat určitý počet kopii, které byli limitovany omezeným počtem aby to nestratilo na originalitě a na cenně to se dělalo tak že se napsalo třeba III. tisk 20 kusů 3/20 a autor grafiku signoval, aby po jeho smrti nikdo memohl ve stejném stilu reprodukovat a prodávat dál... jinak se grafika používala hlavně v reklamě v divadle, Plakáty, knihařství, jako je tomu dnes což byl její hlavní uděl, umělecké grafika byl vedlejší produkt tak jako tomu je dnes tak proto je jasné že není sekce Computerová grafika protože to je jedno a nic nového a proto pokud to Mishka podepíše a udělá limitované vidání je to plné umělecké nebo chceteli vytvarné dílo tak jako tomu bylo před 200 lety... a to i obsahem...
Art Brutu příště můj kamarád má největší zbírku Artbrutu v Evropě a možná i na celém světě nedávno asi před 2 lety šla po našich největších galerijích byla také v Paříži a po Evropě obsahuje několik tísíc věcí, artbrut se částečně nedá rozeznat od takzvaného prof. umění pokud neznáne příběh toho kdoho dělal a jak věc vznikalala a někdy je velice těžké věci do Arbrutu zařadit stal se poslední dobou zajimavým protože současné umění častečně stagnuje a dělá se mnoho takzvané pragmatické estetiky spojené s pseudouintelektuální tvorbou jak to nazývám já a přirozenost a hloubka zůstává někde v zadu nebo tam není vůbec... artbrut není umělecký kalkul je to až přirozená někdy i najivní, ale hloubka! která vychazí bez nějakého uměl. kalkulu přimo z přirozenoesti až nutkání toho kdo to tvoří... neduležitější je že Mishka tvoří a že ji to dělá potěšění že je kreativní ne jenom v pracovní naplní ale i mimo ní a to se cení a jet o za poslední dobu v jejím dílku znát! a kritizovat a stourat je jednoduché tak proč to neděláte u těch 90% sraček které tady deně projdou... ne náhodou jsou tyto věci v doporučení na čele, protože to zase naopak svědčí že tu na totemu nejsou jen blbci, tak v tom to duchu... odpovídat na toto sepsání nebudu jedu pryč do beskydských lesů... cau
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 20.4.2006 > psu> děkuji Ti za Tvá slova.. zasvěcená, odborná i hřejivá!
cítím se teď méně amaterským looserem ;)... v názorech na škatulky "grafika" a "art brut" i o jako autor...
díky za support, od Tebe těší obzvlášť!
pozdravuj v mých rodných kopcích! ;)

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter