Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Smrt z kolekce Já, Přechod a Čas
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 17.5.2006 (23:32:05)

           Já, Přechod a Čas

 

Smrt

 

 

Věnováno věstkyni. Za to, že věří i těm, co nejsou andělé jako ona.

 

 

Prohlíželi si mou drobnou postavu smělé dokonalosti. Vlnité vlasy černého uhlí, jež mi padaly do obličeje, temné oči smrtící nádherou noci a smyslné růžovoučké rty. Usmívali se na mě. Netušili, kdo jsem, stejně jako to netušili jiní, dokud jsem jim to neodhalila.

 

Rozmotávala jsem jejich pouta mezi duší a tělem.

Nebránili se.

Řekla jsem pojď.

A oni šli.

Vedla jsem je na jejich první cestu k velikosti.

 

Kajuty byly zaplněny dříve bouřícím se živlem a slunce opět prostrkovalo své paprsky zpoza mraků, které se pomalu vpíjely do modrého nebe.

Z přístaviště, teď už ovšem pozdě, vyjížděly lodě, které měly jet v bouři na pomoc jedné plachetnici. Ale muž, jenž o tom rozhodoval, na poslední chvíli zavelel, aby vyčkali, protože v takovém počasí by nic nesvedli.

Již dorazili ke skaliskům, o které se plavidlo roztříštilo. Věděli, co uvidí. Všude plavaly kusy dřeva a na hladině vody se vznášely zmrzlé, nafialovělé mrtvoly.

 Z pohledu na ně se obracel žaludek a z jejich výrazu se ježily chlupy po celém těle. Na tváři se jim zračil mrtvolný úsměv, jakoby těsně před smrtí uviděli přicházející pomoc.     

 

 

Proplouvali tunely vstřebávajíc okolí.

 

Temná zář kalícího se světla…

Horko afrických duší…

Zavinovací mlha dětských hlásků…

Kamínky z řek chaosu…

 

Konec tunelu znamená konec všeho.  Poslední přehrané vzpomínky. Naposledy prožité jejich pocity. A pak. Pak? Nic. Nicota.

Na konci tunelu.

Na začátku konce.

A na konci konce?

Začátek.

 

Bílé pláště hemžící se po chodbách mezi přecházejícími muži.

Sem. Tam.

Nervózně klapajících po dlaždicích s rukama s potem očekávání.

 

„Je to holčička, pane,“ pohlédla na něj sestra přes kulaté brýle.

Když uviděla jeho výraz, musela se usmát. Chvilku na ni ospale hleděl a potom si protřel rukama oči.

„Já mám dceru.“ Rozzářil se.

„Mám dceru.“ Zamumlal ještě jednou a políbil sestru na tvář.

„Můžu ji vidět?“ konečně se vzpamatoval.



Poznámky k tomuto příspěvku
pepiino (Občasný) - 18.5.2006 > "smysluplné růžovoučké rty" jsem nějak nepobral. Čekal bych smyslné, ne smysluplné. Ale třeba to byl účel :)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 18.5.2006 > pepiino> účel to nebyl spíš jsem neviděla chybu
<reagovat 
čtenář sympathique - 18.5.2006 > asi jsem to trosku nepochopila.. nejak nevim co maji spolecnyho utopeni lide a narozene dite? neco s prevtelovanim? ja nevim.. to bude tim ze sem ve skole a nejak nic nepobiram.)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 18.5.2006 > čtenář> to je zivot
<reagovat 
 sympathique (Občasný) - 18.5.2006 > Lola> mala hloupa holka porad vubec nevi o cem lola mluvi.. ach jo.) (a to uz neni ve skole peknych par hodin..)
<reagovat 
zirael (Občasný) - 19.5.2006 > todle je dobrý

„Je to holčička, pane,“ pohlédla na něj sestra přes kulaté brýle.
Když uviděla jeho výraz, musela se usmát. Chvilku na ni ospale hleděl a potom si protřel rukama oči.
„Já mám dceru.“ Rozzářil se.
„Mám dceru.“ Zamumlal ještě jednou a políbil sestru na tvář.
„Můžu ji vidět?“ konečně se vzpamatoval.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 19.5.2006 > zirael> Aspoň něco
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 19.5.2006 > zirael> mi to připomíná ten džouk...Porodnice. "Dobrý den sestři, já jsem Novák, a včera se mi narodila dcera, rád bych si ji pochoval." "Novák? ...Kristýna Nováková?" "Ano" "...tak tu sme pochovali už ráno."
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 19.5.2006 > Max Bubakoff> krutý:))
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 25.5.2006 > Díky moc za věnování.

Moc krásné, námět se mně líbí. :-) Máš to i dobře propracované. :-)

Kamínky z řek chaosu... dobrý :-)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 25.5.2006 > sibyla> 

Věnování je kvůli tomu, že mě díky tobě napadl námět

 


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 25.5.2006 > Lola> Tak to jsem ráda. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter