Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Zdrawá rada lékařská (2) z kolekce Sana Consilia Medica 1771
Autor: Skafloc (Občasný) - publikováno 30.11.2006 (10:48:39)
Pokračování>

A jedeme dál, močálem temným okolo bílých skal.

 

---------------------------------------------------------------

 

Proti bolení celé hlawy

 

  1. Užívej hojně teplé thé, neb jiný, dostatečný, wšak ne opojný nápoj.
  2. Užívej začasté Rhabarbarum, za quintlík (ale nikdy wíce, syce jinak by ti škodlivé bylo), abys wždycky otevřenou stolici měl.
  3. Nohy v teplé wodě začasté koupej, někdy je něčím tuho při článku obwaž, aby se krew od hlavy stahowala.
  4. Užitečné jest klistér obměkčující na wečer přikládati.
  5. Užitečné jest kafrový špiritus, neb pálenka, když se ve čtvero šátka složí a w tom omočená na hlawu obloží.
  6. Užitečné jsou borowičky, rasca, a sól spolů ztlučené, růžowým octem smočené, a na hlawu přiložené.
  7. Užitečný jest růžový olej, s winným octem smíšený, s na čelo přiložený, wytahuje horaučnost, y ulewuje bolesti.
  8. Netřesk utluč, a na čelo přilož.
  9. Blenová wodka zahání wšechny bolesti hlawy, když se ní hlawa y sluchy potírají, a šátka w ní omočená na hlawu přikládá. Wytahuje horaučnost.
  10. Rozmarýnowou wodkou hlawu potírej a od sebe uschnout nechej.

 

Proti bolení polowic hlawy (Hemicrania)

 

  1. Růžowou wodkou potírej sluchy, pusy y w nosy, přestane střílení.
  2. Potírej hlawu wodkou z modré fialky.
  3. Z mouky bobové, z bílého kadidla, a bílka waječného těsto učiň, tím šátku potři a na wrch hlawy přilož.
  4. Wezmi od chlapce moč, do něho šátku namoč a na vrch hlawy přikládej.

 

Proti mdlé hlawě

 

  1. Wezmi bílou rascu do wrecauška, a polož na hlawu. Tak se stane mocnější.
  2. Rozmarýnowé wodky do wína přimíchej dwa loty, pí, a hlawu potírej.

 

Proti záwratu hlawy

 

  1. Přežíwej začasté rascu, koliandru, a kubebu w ustech za čas podrž.
  2. Každý měsýc třetí den po nowém měsícy přijímej hlawní pilule.
  3. Na jaro i w jesen žílu sobě otewříti dáwej.
  4. Každý den ráno i wečer Karmelitáskou wodkou sluchu i hlawy potírej
  5. Tabák s kubebou, walerjánu a eufrazyán smíšený smrkej.
  6. Wodou růžowou, aben rautowou, neb šalwiowou, neb lewandulowou po dwa loty pij, a ní hlawu potírej.


Poznámky k tomuto příspěvku
Jemine (Občasný) - 30.11.2006 > Bravo, před obědem ideální!
Body: 5
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 30.11.2006 > Jemine> Nejvíc mě v této části zaujala chlapecká moč, protože v okultní literatuře se častěji operuje s močí panenskou která byla pokládána za "čistou"...
<reagovat 
 Jemine (Občasný) - 30.11.2006 > Skafloc> Ovšem tohle není žádný okultní blábol, to je seriózní medicínský spisek pane kolego! :-)
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 30.11.2006 > Jemine> Ano, právě proto na tento rozpor mezi lékařem - vědcem a lékařem - šarlatánem upozorňuji...
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 1.12.2006 >

o jes, :)))

jaku wodku použiť dnes?

mame rusku, finsku,

parádne upozornenie :)

tešíme sa na ďalšie časti


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 (2) 3 4 5 6 7 8
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter