Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
S vyloučením veřejnosti
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 13.1.2007 (10:05:21)
Hnětena jak svíce klínem
hořce ubývám do času
jaké je dohlédnouti konce?
prohra králů v usmíření?
vůle zdechlá
jež slibem krmí
skok věže z výšky člověka?

POMNI

že nemusíš vůbec nic
tleskej si s hranou postele
/když jsi tak sama/
křísíš život svítiplynem
jak pomatení v kostele
Janele!
/alespoň láskou k sobě/

ach, dlouze sedíš
v sudbách dlaně
tiše i před sebou
hledáš řeky v kůži marně
vínek se nevešel

POMNI

pětkrát se postav
třikrát lehni
měř dvakrát život
jednou řež.

***


Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 13.1.2007 > dobře!
<reagovat 
MiKa (Stálý) - 13.1.2007 > pro mě příliš pomníkové
<reagovat 
Asan (Občasný) - 14.1.2007 >
posledni sloka je uzasna, jinak zbytek je peknou poezii.Zbytek........to zni tak primitivne, ale mam na mysli predchozi vytvor tve mysli:) jo, jinak ti dekuji za pochopeni mych vylevu. Pusobis na me velice romanticky( zasnena, trosku chmurna s velikym potencialem pro umeni) ted to vyzni ponekud nemistne, ale se zajmem se ptam: odkud jsi? si zdejsi, nebo pochazis z Venuse jako ja? :)

Body: 4
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 14.1.2007 > Asan>  Děkuji Ti za zastavení, příteli. Nevím, zda jsem zdejší, zda si vlastně mohu dovolit sem patřit, pokud ale zdejším myslíš pražská, pak ne... Jsem z mrtvého, akulturního města, na severu Moravy, Přerov...Ale vymyslela jsem si svůj svět již v dětství /jako obranu/, zavírala jsem se do skříní a kufrů a tam jsem všem zvířatkům z kyblíku od barvy hrála divadlo, někdy jsem vylezla z postýlky se žlutou pastelkou a chodila jsem čárat po stěnách....V sedmi mi cikáni snědli psa...Jsem podivně namíchaná, někdy musím sama sobě vyhlásit válku...
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 14.1.2007 >

Zajímavé.. Ta stylizace koneckonců nevadí, patří k textu.

 

Přerov? Já už myslel, podle poznámek, že spíš Ústí nad Labem nebo Děčín.


Body: 5
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 14.1.2007 >

Pozoruhodné..

 

Prohlašuji tě totemáckou Severočeškou honoris causa.


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 14.1.2007 > Jonáš> To si nezasloužím...
Jak ses mě ptal na šedého...já tam s ním neprohodila ani slovo, jen jsem si jej povšimla, seděl kousek přede mnou se svou přítelkyní, navíc o kategorií starší, tentýž výsledek...Já Totem znám již dávno, ale já donedávna figurovala hlavně na jiném nejmenovaném literárním serveru...
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 14.1.2007 > Janele z Liků> 

Aha,

tak to ještě dodatečně blahopřeju.


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 14.1.2007 > Právě, já svému kraji nepatřím...Chybí mi hory, najít na Hané les?, Nejít stále jen rovně?..Otec sem přišel z Mostu a já se snad jednou vrátím zas odkud on přišel...Když jsem jela vlakem do Děčína na vyhlášení Vokolkovy ceny, přistihla jsem se několikrát, že se ztrácím, v obrazích krajiny, tamějších lidech-chladných, ale přitom vřelých, když si tě k sobě připustí, hned u nádraží jsem potkala postaršího vitálního staříka, popsal mi válku, odboj, tamější neštěstí, rozklad průmyslu...Jiný obraz...při příjezdu do Děčína...Polorozpadlý dům, na matraci před doemm sedí cikánka, v noční chatrné košili, se spadlým ramínkem, polonahá ňadra... Navíc to česko-německé prostředí, stále živé, jen pozvolna mizící...Ve 13 letech jsem si našla knihu Oslovujeme voláme Pátým pádem smrt od Vokolka, pak četla Strašidla od Koenigsmarka, Adelheid od Kornera...stále více se to do mě zažírá...Pak na ČTV 2 náhodou našla očima Kamenolom boží, s Radkem Fridrichem, se kterým jsem pak měla možnost se v Děčíně blíže seznámit, jako jedním z porotců, ta jeho poezie, podobné rysy jako té šumavské poutnické poezie.Liberecko, ti lidé, tolik vynikajících básníků a hudebníků...Hana Fousková kdesi v lese skrytá, kterou jsem kdysi na Příchovické faře jako malé nezvedené dívčí dítě slyšela číst.. Když jsem s panem Fridrichem četla rozhovor v Hostu-překvapilo mě, v jakých knihách nacházel On inspiraci, v podstatě těch Mých...když vykládal o náhrobcích, cestách po lesích, německé krvi-od předků...Mám v sobě něco podobné, prababička byla Němka, jejíž muž celý grund prochlastal a všechny tři děti včetně mé babičky musely do válečného sirotčince...Omlouvám se za sebe, jsem stále v zajetí neobjektivních emocí...
<reagovat 
 surma (Občasný) - 14.1.2007 > Janele z Liků> před vánocemi jsem restauroval barokní schodiště v Litoměřicích protože normálně bydlím na Moravě, tak jsem si za ty 4 týdny rád a se zájmem prohlédl celé okolí... o víkendech jsem prošmejdil dost a to od Ústí až po Liberec
nejvíce mě tam zaujali staré německé statky... za němců to byl bohatý kraj protože statky byly převeliké... ale dodnes na nich neopravili ani omítku, tedy ti co to po nich převzali, dokonce některé napisy jako Gashof ve Schwabachu přežili i éru komunismu...
ale našel jsem tam pár míst jako staré poutní místo na kopci někde u Uštěku nebo potom dál na Lípu... tam jsem narazil na fantastickou zříceninu hradu, která svou samotou týden předvánocemi pobízela abych ji navštívil, byl s ní fantastický rozhled do mlhavé krajiny která se šeřila a ukončovala den fantastickým západem, kdy se to slunce utopilo někde v mlze za okolními horamy...
to jen k tomuto kraji... dřív jsem se tu také rozepisoval ale později jsem zjistíl že na to doplácím a že to lidi ani nezajímá, tak se dnes vyjadřuji velice krátce! to to jezt vyjímka... nemluvě že jsem patnáct let bydlel v zahraníčí kde jsem vyhradně používal jiný jazyk než český, který jak zjištuji velice utrpěl jak ve vyjádření tak v gramatice tak omluv chyby a měj se...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 14.1.2007 > Litoměřice, ...trhám z hlavy Litoměřický kancionál, knihu,co váží 56 kg.-), vidím zvláštní půdorys kláštera, kdosi mi říkal o zvláštním kulturním zázemí v tom městě, pak také vidím kraj Máchy...Swabach neboli kurent.-)Miluje staré litery, na inkoust a staré inkoustové plničky nedám dopustit, jedna z mých úchylek, láska ke kaligrafii, jen ten inkoust nesmí v peru zaschnout, to se pak složitě promývá vodou...Jedne můj kamarád pomocí injekční jehly ředí inkousty, nastřeluje bonbičky.-)Raději mi to ani nevykládej, celé tělo mi pak chce utéct a kdo tu pak s mou hlavou zůstane? Ano, lidé dokáží dokonale využít slova, ještě jsem se nepoučila, až někdo bude šlapat po mých zádech, třeba mu budu švédským stolem...Děkuji za sdílení, zaschlé kropenky se otřásly přívětivou mízou...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 14.1.2007 > bombičky.-)
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 15.1.2007 >

Mnoho dobrých míst, obratů a obrazů, jen už to na mě příliš mudruje. Možná je to to, čemu MiKa říká "pomníkové". Přesto skutečně pozoruhodné.

Mmch, Fousková je (nebo byla?) hodně dobrá, jenže to, co je v ní dobré, jakoby jen pořád opakovala bez následných posunů a přesahů...


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 15.1.2007 > Moc pěkný...*
Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 15.1.2007 > Zajímavé, ta "pomníková" atmosféra se mi tady právě líbí ... romantika není nasládlá, ani líbivá, naštěstí ...... naopak pochmurně vyzpívaná ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 15.1.2007 >
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 27.1.2007 >

Úplný závěr mi tam nějak nesedne, jinak zajímavé, jazyk ladí se stylem. Moc se mi líbí hlavně dvě části:

 

tleskej si s hranou postele
/když jsi tak sama/
křísíš život svítiplynem
jak pomatení v kostele

a

 

ach, dlouze sedíš
v sudbách dlaně
tiše i před sebou
hledáš řeky v kůži marně
vínek se nevešel

 


<reagovat 
Kamil Štabla (Občasný) - 28.10.2007 >

Janele líbí se mi Tvá poezie, líbí se mi jazyk, kterým promlouváš k mým uším, k lidským duším, k mé duši.

Setkal jsem se - je už to pár let, teď ze mne je skoro kmet - s podobnou dívkou jako jsi Ty. Byla také z Přerova a setkali jsme se v Ostravě na soutěži básníků. Oba jsme nebyli pochopeni a tak jsme si zašli na kafo či co do Stodolní ulice, tam kdysi úžasný byl šenk, nesl jméno Černý pavouk. Buď zdráva


Body: 5
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 28.10.2007 > Kamil Štabla> ach, O černém pavoukovi jsem slyšela, mám antologii ostravské poezie "V srdci černého pavouka"...ta dívka, zajímalo by mě, čí byla, je to možné, že tu někde v okolí tiše své texty má založené...Děkuji za milé soucítění, s červenáním já snáším chválu na sebe, svá slovení....Ve Stodolní ulici jsem byla v létě, scéna festivalu Colours of Ostrava vedla těmito místy...Jakýsi hromotluk tam nepěkně ztřískal ženu, že se jí i podpatky zpod střevíců ulámaly...Ať se i Tobě daří, děkuji za zastavení...Och, tak mě napadá, nejmenovala se Marta (Konířová), veledlouhý zlatý vlas, brejličky, muzejnice...
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 2.3.2008 > tleskej si s hranou postele
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter