Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 18.5.
Nataša
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
S vyloučením veřejnosti
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 13.1.2007 (10:05:21)


Janele z Liků (Občasný) - 14.1.2007 > Právě, já svému kraji nepatřím...Chybí mi hory, najít na Hané les?, Nejít stále jen rovně?..Otec sem přišel z Mostu a já se snad jednou vrátím zas odkud on přišel...Když jsem jela vlakem do Děčína na vyhlášení Vokolkovy ceny, přistihla jsem se několikrát, že se ztrácím, v obrazích krajiny, tamějších lidech-chladných, ale přitom vřelých, když si tě k sobě připustí, hned u nádraží jsem potkala postaršího vitálního staříka, popsal mi válku, odboj, tamější neštěstí, rozklad průmyslu...Jiný obraz...při příjezdu do Děčína...Polorozpadlý dům, na matraci před doemm sedí cikánka, v noční chatrné košili, se spadlým ramínkem, polonahá ňadra... Navíc to česko-německé prostředí, stále živé, jen pozvolna mizící...Ve 13 letech jsem si našla knihu Oslovujeme voláme Pátým pádem smrt od Vokolka, pak četla Strašidla od Koenigsmarka, Adelheid od Kornera...stále více se to do mě zažírá...Pak na ČTV 2 náhodou našla očima Kamenolom boží, s Radkem Fridrichem, se kterým jsem pak měla možnost se v Děčíně blíže seznámit, jako jedním z porotců, ta jeho poezie, podobné rysy jako té šumavské poutnické poezie.Liberecko, ti lidé, tolik vynikajících básníků a hudebníků...Hana Fousková kdesi v lese skrytá, kterou jsem kdysi na Příchovické faře jako malé nezvedené dívčí dítě slyšela číst.. Když jsem s panem Fridrichem četla rozhovor v Hostu-překvapilo mě, v jakých knihách nacházel On inspiraci, v podstatě těch Mých...když vykládal o náhrobcích, cestách po lesích, německé krvi-od předků...Mám v sobě něco podobné, prababička byla Němka, jejíž muž celý grund prochlastal a všechny tři děti včetně mé babičky musely do válečného sirotčince...Omlouvám se za sebe, jsem stále v zajetí neobjektivních emocí...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Janele z Liků
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter