Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Vanilkové nebe
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 8.2.2002 (21:46:13), v časopise 11.2.2002
Režie: C. Crowe
Kamera: John Toll
Hrají: P. Cruz, T. Cruise

Každému, kdo je zahleděný sám do sebe, se to dříve, či později nevyplatí. To samé se stalo i mladému ambicióznímu vydavateli D. Amesovi (T. Cruise), který má vše, nač si vzpomene včetně přízně kouzelné milenky (C. Diaz).
Na oslavě svých narozenin však potkává Sofii (P. Cruz), ke které je okamžitě přitahován. Když z party odchází spolu, jeho milenka je sleduje až před Sofiin dům. Tam jej přemluví, aby k ní nastoupil do auta. Po bouřlivé debatě jejich jízda skončí tragicky a David vyvázne se znetvořeným obličejem. Svůj osud nese velmi těžce a postupně je čím dál tím víc ovládán svými fantaziemi, nad kterými ztrácí kontrolu.
Snímek vznikl podle španělského originálu Otevři oči A. Amenabara. Těžko říct, co Crowa motivovalo k natočení tohoto snímku. Narozdíl od jeho dřívějších filmů postrádá srcde. Např. Jery Maguire nebo Samotáři, kde využívá pro lepší přehlednost postavu vypravěče, která však ve Vanilkovém nebi jaksi chybí. Divák ztrácí od půlky filmu přehled nad tím, co je skutečnost a kde už začíná fantazie. Kamera se soustředí zejména na dva hlavní protagonisty T. Cruise a P. Cruz. Oba vidíte, jako byste před nimi stáli tváří v tvář. Při intimních scénách se kamera chová jako voyager na lovu. Zdá se, že Crowe s oblibou dává do kontrastu scény křehce poetické se scénami sexuálními až vulgárními. Právě sbližování Davida a Sofie je asi nejlepší na celém filmu, i když se někdy pravda vymkne kontrole. Pokud máte rádi snímky o adoraci hvězd, snímky zmatené až hysterické, jděte se podívat na Vanilkové nebe. Jestiže tak učiníte, přeji vám příjemný dopad.





Poznámky k tomuto příspěvku
čmelák (Občasný) - 9.2.2002 > Zajkímalo by mě tohle. Někde jsem četl, nabo slyšel srovnání Vanilkového nebe a Lynchových filmů. Mohla bys k tomu něco napsat? Dík
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 9.2.2002 > No, zní to zajímavě, už jen kvůli tomu na to jistě skáknu!!! Cruise moc nemusím (ač v Magnolii byl výborný!) a Cruz na mě působí též dost vyprefabrikovaně, ale zajdu!!!
<reagovat 
Oclee (Občasný) - 9.2.2002 > Fajn recenze. Film jsem už viděl. První půlka mne docela zaujala, ale je pravda, že pak divák ztrácí ponětí, kdy se odehrává realita a kdy fantazie.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 10.2.2002 > Crowe narozdil od Lynche nema se snimky zpracovavajici temne hlubiny nevedomi
zkusenosti, coz je na snimku znat .D.Aames proziva sve halucinace stejne jako Lynchovi hrdinove, ale jeho vize jsou vetsinou zmatene a divakovi tezko pristupne .Zatimco Lynch ovlada svou symboliku, a vi kde ktery symbol ve svych scenach pouzit, Crowe lita od jedne ke druhe, jakoby si nevedel vybrat. Navic zaver
neni[jak jsme zvykly u Lynche]pusobivy, ale rekla bych rozpacity.Lynch je v tomhle
ohledu pro me mistrem sveho oboru a Crowe v tomto pripade jeho nepozorny zak.
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 13.2.2002 > Tak něco takového jsem poteboval slyšet.
Lynch je pro mně prostě něco tak úžasného (nemyslím tak, jak je třeba i odbornou veřejností vnímaný, populární režisér, alias Q. Tarantino), že se nemůžu dočkat až uvidím Mullholand drive.
Díky moc čmelák

<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 14.2.2002 > Docela slučná minirecenze, něco ve stylu toho, co teď píše Mirka Spáčilová...Jenom bys možná mohla uvést křestní jména herců.
<reagovat 
Líza (Občasný) - 28.2.2002 > Lynchovi se zkrátka jen tak někdo nevyrovná; je to mistr svého oboru.
Vanilkové nebe jsem před pár týdny viděla a nebýt poslední cca půlhodiny, řekla bych, že to bylo dost dobrý. Ten závěr mi docela zamotal hlavu a chvílemi mi připomínal film Total Recall. Zkrátka to nebylo dotažený do konce ... ale hudba byla nakombinovaná skvěle
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 25.8.2002 >

No, tak po šesti měsících jsem si to konečně půjčil na DVD a dohnal rest. A výsledek. No, já nevím, rozhodně mě to nezklamalo, jak jsem v obavách čekal, přeci jen Cruise není nijak oslnivý herec, ač mi je ho skoro líto, jak ho nikdo nemá rád, třeba v Magnólii byl skvělý.

Podobnost s Lynchem tady je zcela jasně, ač je pravda, že vyznívá tak nějak vykalkulovaně, kdežto u Lynche je to na dřeň, jaksi přirozeně, ale to neznamená, že by Vanilkové nebe bylo správné odzívat. Mě se suma sumárum spíše líbilo, Penelope je skutečně svým způsobem kouzelná (dokonce se mi tu noc po filmu o ní zdálo, sakulajdá, ač jsem si před tím podle fotek říkal, co na ní všichni mají) a ona postupná větší a větší zamotanost a zmatenost je napínavá. Jen bych se obešel bez posledních dvou sekund, kdy se ozve "Davide, otevři oči"... Nebýt toho, mohl si člověk sá myslet cokoliv, nakonec třeba i to, že skutečně šlo o spiknutí proti němu atd., nakonec jeden neví. To s tou firmou na hybernaci a oživování tedy fakt až moc upomínalo na Total Recall, to je fakt... Ale jak říkám - spíše líbilo, než ne!


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter