Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ruce
Autor: šedé (Občasný,Šéfredaktor) - publikováno 17.5.2007 (20:41:29)





Je-li to slovo otištěno ve slovníku
pak nad tebou lámu hůl
a sázím každý z jeho konců
jak tatar
na dva protilehlé břehy

Když se do roka spletou
srazím nad sebou srdce









Poznámky k tomuto příspěvku
holger (Občasný) - 17.5.2007 >  Tak takhle ano! ÷))
Doporučil 
<reagovat 
damika (Občasný) - 17.5.2007 > No páni! Zajela jak blesk! :)
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 18.5.2007 > no jo...:)
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 18.5.2007 > moc*

a ještě... :x)
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 18.5.2007 >
<reagovat 
anae (Občasný) - 18.5.2007 > barva potěšila, poslední dva řádky taky (z toho předtím jsem tak trochu tatar)
<reagovat 
Barča (Občasný) - 18.5.2007 > Vůbec tomu nerozumím, zase mám dlouhé vedení .... Promiň !
<reagovat 
Oldboy (Občasný) - 19.5.2007 >
Body: 5
<reagovat 
rtymá (Občasný) - 21.5.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 21.5.2007 >

do roka a do dňa

 


Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 22.5.2007 > .-)
Doporučil 
<reagovat 
Ai.ma (Občasný) - 23.5.2007 > maximální paráda a klobouk dolů!!!!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 24.5.2007 > on y va
Body: 5
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 27.5.2007 > onív a
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Claw (Občasný) - 6.6.2007 >

Fajnový.


Body: 5
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 22.6.2007 >

myslím, že je to text, u kterýho je snadný, aby "zajel jak blesk". jako by byly přesně, s citem, vybrány ingredience a potom prostě lehce zamíchány. člověče, jestli si s touhle intuitivní citlivostí v životě vystačíš, pak ti málem v dobrém závidím. jako závidím domácímu kocourovi 


Body: 5
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 22.6.2007 > ariel> Vždycky, když to začíná vypadat, že jo, přijde něco, co mě utvrdí v tom, že to tak lehce nejde...asi je to tak zařízeno ;o) ...no, zase na druhou stranu jsou okamžiky, kdy bych za žádných okolností nechtěl být domácím kocourem.
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 22.6.2007 > no, domácí kocouři jsou tu většinou od toho, aby Honzovi pomohli najít kouzelný lektvar, ale zabít draka a pokapat rozčtvrcenou princeznu musí sám. tož tolik k té tvé poézii... na dobré cestě...
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 21.6.2007 > to je název jak od Březiny...
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 21.6.2007 > miroslawek> Původně se to mělo jmenovat Nohy, ale pořád mi tam chybělo to umyvadlo.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 21.6.2007 > šedé> no jo, to by pak nebyl ten "strukturalistický text"
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 21.6.2007 > miroslawek> No právě, nechtěl jsem sklouznout skrzeva umyvadlo k čistému abstrakcionismu.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 22.6.2007 > šedé> no to abych si v těch pojmech udělal pořádek
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 22.6.2007 > miroslawek> 

Tady se asi nehodí tvrdit, že pořádek je pro blbce, žejo?

No, pak znám ještě pojem -syntagmatický- ale bohužel taky nevím, co znamená...a navíc se mi nehodí k umyvadlu, tak ho raději nepoužiju.


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 22.6.2007 > šedé> hlavně je třeba tematizovat vztah svého naivního parciálního já k intertextové výměně a příslušným indukovaným anticipacím...
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 22.6.2007 > miroslawek> Ne, k tomu mě nedonutíš!
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 23.6.2007 > šedé> ale jdi, už se přece stalo...
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 14.8.2007 > Přemýšlím nad tou básničkou, která evidentně prozrauje tvůj přístup k tvorbě, být především nápaditý a příliš neomezovat prostor asociacím. Přesto nabídnu vnímání pohodlného čtenáře. Text na malé ploše příliš láme tok čtenářských myšlenek novým otazníkem. Zatímco hned do prvního verše si snadno doplním slovo láska, důvěra, ruce, potřeba být s někým a současně jakési pochybování, obavu, že to tak není, ve verši posledním mi přijde trochu obtížné k pochopení "nad sebou." To je to, co mi nedopřává klid. Také mi nedodal klidu obraz "tatar." Hned ze dvou důvdů. Jednak zvukově působí tvrdě a posiluje tak i asociaci "bití" (předpokládám-li, že o Velikonocích tu řeč není), jednak, pokud by měl znázornovat konflikt, pak mi uniká jeho význam vzhledem k předchozímu již použitému slovu - zlámaná hůl, která v mém podvědomí značí něco definitivního. Nu a na závěr zdůrazňuji, že se často potýkám s vnitřními pochybnostmi, zda jsem schopen tyto kreativní texty vůbec číst, zda mi neujel vlak. Přesto doporučuji, poněvadž jem přesvědčen, že v principu je to ten nejlepší přístup k psaní poezie.
Doporučil 
<reagovat 
zkusmo (Občasný) - 28.5.2007 > Čili - jestli je slovo "x" otištěno ve slovníku, tak každý z jeho konců zasadíš na břehy řeky "y" (jako to dělali tataři, ty negramoti).
A dále - pokud se slovník do roka sroste dohromady, ne, pokud se ty konce slovníku do roka spletou dohromady (čili nad tou řekou), lámeš nad "tebou" srdce.

Ta logika je ujetá. Nevím, jestli má básník přiřazovat tak zásadní smysl srůstání lexikografických děl. A nevím, jestli paralelismus lámat nad někým hůl a jeho aktualizace - lámat nad někým srdce, udrží nějakou výpovědní hodnotu.

A vlastně je to šifra. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
Jenže šifra, není to málo?
Zdá se mi, že ty obrazy jsou hezké, ale stojí na hliněných nohách, protože je znásilněná obyčejná logika skutečnosti. A to nejsem její přívrženec. Jen se mi to zdá za hranicí.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 28.5.2007 > zkusmo> 

Zajímavé zamyšlení, díky za něj. Asi by nebylo vhodné, abych reagoval. Podotknu jen, že si, jak sám zmiňuješ, nějakou výpovědní hodnotu (asociaci) nalezl a tím se text pro Tebe zhmotnil určitým směrem. To mě velmi těší. Je ovšem už otázka, zda to vypovídá více o textu samotném, nebo o přístupu k němu skrze Tvou osobu (obojí je hodnotné). Ten příměr k hliněným nohám je charakteristický. Pobavil a potěšil mě. Co více si jako poznámku k pokusu o strukturalistický text přát? ;o)


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 21.9.2007 > zkusmo> tatar je pomlázka, pamihoda
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 22.3.2008 > jakmile je v básni tatar, jedná se o šlágr
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 8.10.2008 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Šéfredaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter