Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky durex classic z kolekce Ten nejmladší měl v ústech růži
Autor: Hrdý (Občasný) - publikováno 27.5.2007 (22:13:12)
další>

 

 

 

„Líbí se ti to?“
„Moc.“
„A nemám třeba něco udělat?“
„Ne,“ odpovídám a myslím na kolegyně z práce, na Nelu, na manželku ředitele, na její dceru a nakonec na obě dvě...
„Už,“ řeknu potom, co vystřídám veškeré spolupracovníky (i ty mužské) a učitelky ze základní školy. Dokonce nezabere ani učitelka ze školky, která mě nutila do jídla a jednou mi dala facku, když jsem vyzvracel kopr... Předstírám orgasmus. „Už. Miláčku, už!“
Zrychleně dýchám, trochu se nahrbím a nakonec hluboce vydechnu. Políbím svou ženu na čelo a chvíli v ní zůstanu. Usmívá se, pokud se koukám. Usmívám se také.

Když balím prezervativ do toaletního papíru, napadá mě, že to děláme jen proto, aby byl druhý šťastnější. Dojdu do kuchyně a hodím zabalený prezervativ do koše. Vedle. Zvednu ho a vrátím se na původní místo hodu. Přemýšlím, jestli bych neměl být upřímný. Říct jí, že raději masturbuji. Zase vedle. Ne, nebudu upřímný. Nebudu raději říkat nic a toaleťák s prezervativem vložím do koše z bezprostřední vzdálenosti. Nakonec si žijeme dobře. Zavřu víko koše a ještě chvíli si čtu návod k použití. Měl jsem ho spláchnout do záchodu...

Vrátím se k ženě. Už spí. Ještě chvíli koukám do stropu na světla aut a na nic nemyslím. Pak usnu. Zdá se mi zas o ní...

 

 


*******************************************************************************************

 

 


Je kolem čtvrté odpoledne. Kolébám se na dětské houpačce a nohou vířím prach pode mnou. Má půlhodiny zpoždění. Nikdy nechodí včas.
Zrovna přemýšlím, co znamená, pokud na schůzky chodí pozdě, když mi někdo zakryje oči a zeptá se: „Kdo je to?“
Nejraději bych neodpověděl a zůstal tak hodiny a hodiny.
Cítím Indulonu a přijde mi jako nejkrásnější parfém. Má v dlani celý můj obličej. Skrze prsty prosvítají sluneční paprsky, což vytváří pestrobarevný fantazijní obraz. Nela.
„To jsou mi blbý fóry.“
Vždycky jí odpovídám takhle. Nejapně, někdy i podrážděně či jen hloupě. Mám občas pocit, že mluvím k sobě a ne k ní. Na ni nemohu být naštvaný.
„Ale jdi ty bručoune,“ řekne a pohladí mě ve vlasech. Je rozverná. „Co dnes podnikneme?“
Coby? Popadl bych tě do náruče a objímal a líbal a. Namísto toho raději řeknu: „Do hospody.“
Netváří se nijak nadšeně, což mi vyhovuje.
Sedneme si na zahrádku. Ona pije víno a já červenou limonádu.
„Klidně si dej pivo,“ řekne Nela. „Mně to opravdu nevadí.“
„Nemám rád pivo.“
„Tak si dej víno.“
„Nechápeš mě…“
„Ale znám tě, znám tě moc dobře,“ přeruší mě.
„Ne. Nechápeš…“
„A já říkám, že chápu. Nemysli si, že jsi tak složitej. Nejsi!“
„Sakra, nech mě domluvit! Chci říct...“
„Nekřič na mě. Udělala jsem ti snad něco?“
„Ne, ale ty nechápeš, co ti…“
„Aha, takže já jsem úplně blbá.“
„Nejsi blbá! Do prdele, chci ti jen říct, že nepiju.“
„Aha,“ neřekne omluvně, jako spíš soucitně. „Tak si dej víno s kolou.“
„Ne! Jsem abstinent.“
„Ale proč?“
„Je na tom něco špatnýho?“
„Hm, to nevím. - - - A tos nikdy nepil? Ani panáka?“
„Jasně, že jsem to ochutnal. Za co mě máš?“
„A pořád ti to nechutná?“
„Změníme téma,“ řeknu a čekám, že budeme konečně mlčet.
„Už jsem ti říkala, jak vidím lidi jako shluk barev?“ řekne naprosto pohotově, jako by normálně navázala na předešlý rozhovor.
„Jako shluk barev?“
„Když to zjednoduším, tak všechny lidi vidím jako velké barevné koule. Většina je uprostřed hustě černá a okolo má spoustu barev, ale ty mi přijdeš uprostřed barevný a kolem černo.“
„Možná jsem Černá díra, co všechno pohlcuje, ale nic nedává.“
„Já myslím, že jsi milej,“ řekne s úsměvem, protože mojí poznámku nepochopila. „Ale možná bys měl trochu té barevnosti pustit i na povrch.“
A je to tady! Když jsem řekl, ať změníme téma, mohlo mi dojít, že se k němu vrátí oklikou. Jedno je jasné. Když chce dívka něco říct, tak to řekne. Vždycky si najde cestu. Např. když ji naštvu, tak mi to ihned neoplatí. Vrátí mi to třeba až druhý den, ale zato pořádně. Není zbraně proti takovému takticky vyvinutému mozku.
„Jdu se vyčůrat.“
Močím do mušle a přemýšlím, co Nele říct, aby se do mě zamilovala. Vedle mě si povídají dva muži.
„Ty vole, já bych šukal.“
„Viděls tu…“
„…tu intelektuálku! Jasně, že viděl. Pudeš do ní?“
„Na takovou nemám. Sbal ji ty.“
„Nejsem dost vožralej.“
Ani si neumyli ruce a odešli. Ještě chvíli se dívám do mušle a přemýšlím. Vše je jakoby jednodušší. Zapnu si poklopec, dojdu k umyvadlu, podívám se do zrcadla a usměji se.
Otočím kohoutkem a žádná voda nevyteče. Vše je naprosto jasné.
Přisednu k Nele a přisunu se blíž. Pořád se usmívám.
„Stalo se něco?“ zeptá se.
„Mělo by?“
„Jsi jiný.“
Číšník donese láhev vína a dvě skleničky.
Zatímco se směje, naliji nám víno a pronesu přípitek „Na nás!“
„Na delirium tremens,“ a zasměje se tak nahlas, až se dva muži u vedlejšího stolu ušklíbnou. Nebyl to dobrý vtip.
Snažím se Nelu opít, ale ta jen vypráví historky bez pointy, takže nevím, kdy se mám smát. Kynu alespoň hlavou.
Nakonec zaplatím a s lahví v ruce odvádím Nelu domů.
"Víš, na co jsem přišla?"
Zeptal bych se "Na co jsi přišla?", ale nenechá mě ani domluvit a pokračuje: "Já ti řeknu, na co jsem přišla: Zjistila jsem, že po pár skleničkách vína se lepší má angličtina. Do you understand me?"
"You´re tight."
"Co? No to je jedno. Chci dancing!" a podívá se na mě. "Nebo aspoň tančit."
"Neumím tancovat a vůbec, napij se vína."
"Ty mě chceš opít!" řekne a napije se. "Vím moc dobře, proč mě chceš opít." Stepuje po obrubníku a pije. "Každej chlap mě chce opít. Jste všichni stejný!" Spadne na silnici a zůstane ležet. Obličej tiskne k silnici a láhev se kutálí z kopce.
Celá situace mi přijde jako z filmu. Přistoupím na roli hlavního hrdiny a vezmu Nelu do náruče. Obejme můj krk.
Dovrávorám k nejbližší lavičce a usadím Nelu. Usměje se na mě a já ji políbím. Neodtrhne se, ale mezi naše ústa vloží ukazováček. "Doprovodíš mě domů?"
"Promiň," odpovím a doprovodím Nelu domů. Rozloučíme se.

 

A když pak močím na jabloň, uvědomuji si, jak je vše najednou složité a nedosažitelné.

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Nikkarin (Občasný) - 27.5.2007 > Líbilo se mi to, časem se určitě začtu i do tvých ostatních prací:-)
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.5.2007 > Nikkarin> budu rád:)
<reagovat 
zkusmo (Občasný) - 28.5.2007 > Nic tím nemyslím. Je to kritika. CO je na dvou časech banálního? No právě, je to normální, a to je trochu nuda. A předvídat čtenáře bohužel nijak zvlášť nabubřelý není, to ostatně dělá vědomky nebo nevědomky každý autor. Proč by to nedělal kritik? Ale nebudu tě popoštvávat. Myslím, že jsem tu už řekl své.

Ad přesah- povídka nemá přesah. Jen slova, slova.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > zkusmo> nechci tě strašit, ale ty kritik nejsi
<reagovat 
kalais (Občasný) - 28.5.2007 > Hele, tak ja teda podobnej zazitek nemam, ale presto musim rict, ze se mi to libilo, ta povidka s otcem me vzala o neco vic, tady se mi zas ale libily nektere momenty... ja nevim, ale tuhle strohost ja mam rada, neni to ukecany, jde to do jadra...
to ze to neni nejak invencni je prave TO, ze v tom ta invencnost dle meho spociva...

ale tesim se, kam ti to popise dal... je to jen jedna z met

Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > kalais> a co je to TO?:))


jó, kam se to vyvine, to já nevim:)) ale představu mám
<reagovat 
Gabra (Občasný) - 28.5.2007 > "...přemýšlím, co Nele říct, aby se do mě zamilovala."
To je hezké.
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > Gabra> jenom to?:))
<reagovat 
 Gabra (Občasný) - 28.5.2007 > Nemocný> Ale ne, celkem se mi to líbí celé, ale ta věta prostě nejvíc:-)
<reagovat 
kalais (Občasný) - 28.5.2007 > jako to ufo:)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 28.5.2007 >

Text bych rozhodně nezatracovala. Tenhle způsob vyprávění, co možná nejvíc oproštěného od reálií, ti vyhovuje. S čím mám problém:

  • trošku stylistika - píšeš spisovně, stroze, ale občas zajedeš až do jistý škrobenosti, která zarazí - můžeš kontrovat, že to je účel, ale mě pak text přijde jazykově nekompatibilní (což může být docela dobře subjektivní dojem,he)
  • píšeš tyhle příběhy úplně stejně, nahodíš určitou situaci a pak ji necháš melancholicky vyšumět. čtenář už to čeká a není ničím překvapen - pochopila jsem, že to má být určitý cyklus klasických příběhů o určitých spotřebních předmětech - ale celý ten soubor o růži v puse mi moc smysl nedává, máš tam texty, který prózy, co jsou nejspíš částečně autobiografický, prózy, co působí vyloženě vykonstruovaně a do toho básně - každý pes, jiná ves...
  • mate mě taky hrdinka Nela, není moc jistý, je-li to kolegyně z práce, žena ředitele,nebo dokonce její dcera - a zaráží třeba i to, je-li Nela přelud, co toho muže zaměstnává, proč jmenuje na prvním místě kolegyně z práce?
  • zmateně na mě působila i ta část, kde vypravěč zápas s kondomem a současně glosuje svoje manželství - chápu, že to přebíhání mezi "vysokým" (tj. vztahem) a "nízkým" (kusem gumy) měl vytvořit vtipný moment, ale pro m to bylo příliš těžkopádnýa  trochu až nesrozumitelný... Ohledně těchle věcí dopiručuju román Zadie Smith O kráse, ten na tomhle principu stojí celý.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > ztratila> nn, konce jsou důležitý pro výslednej dojem z celku
nejde o spotřební výrobky, tos mě trochu zklamala
hlavní příběh je na pozadí a v náznacích
při dalších povídkách může bejt jasnější
(sbírka je správná, nehledě na to, že se vracim k básním.. čti pozorněji.)))

správně píšeš, že já timhle jazykem píšu stále, což znamená, že je to můj jazyk a tím pádem funguje v mých povídkách
mě nikdy nezajímalo srovnání s ostatními texty a jak ostatní píšou spisovně a hovorově
takhle se ani přemýšlet nesmí! to ví přece každej autor

můj styl je vážně opodstatněný, snad kdybys napadala konkrétně a to tu koukám nikdo nedělá a já ani většinou nevim, o čem píšešte

"mate mě taky hrdinka Nela, není moc jistý, je-li to kolegyně z práce, žena ředitele,nebo dokonce její dcera" sim tě, je tam jasněj výčet, v kterym je i Nela, to všechno nejsou jedna osoba

kondom a přemítání nad vztahem je prostý
řekne domněnku a hodí.. když se netrefí, domněnku zapudí.. - vývoj

znáš moc knížek a málo čteš:))

já zas píšu jednoduše o složitym
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > ztratila> mě by třeba zajímal názor na ten dlouhej dialog
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 28.5.2007 >  

Člověče, někdy bych to nechala tak. Autor napíše text a čtenář k němu cosi podotkne. Delší debata někdy sklouzne do nesmyslný, zdlouhavý pře, jejíž aktéři si nenaslouchají, ale snaží se toho druhého za každou cenu přesvědčit o vlastní pravdě.

Prostě ber můj názor jen jako můj názor. Nemá valnou cenu něco dál vysvětlovat, pokud to nefunguje hned, při čtení – je zřejmé, že to nefunguje. Pro mě. Ta sporná místa jsem ti vyjmenovala – a tys mi je vyvrátil... Hm, ale třeba jak probíhá to přemítání vztah – kondom jsem pochopila, jen jsem ti napsala, že se ti to nepovedlo, je to moc nepřehledný a kostrbatý, nefunguje to.

Největší problém, kterej s těmihle texty mám, že mi přijdou neživotný, stavěný na papírových kulisách. Vnímám je jako povedený cvíčko, ale do povídky jim něco chybí. U dialogu mám pocit, že je to hezky napsaný, ale žádnej valenj smysl mi ta slova nedávají, což taky považuju trochu za problém:)

 


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > ztratila> to beru
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 28.5.2007 > Kdybych to měla k něčemu přirovnat, napadá mě Jakuba Katalpa...
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > ztratila> to se mi nelíbí



:)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 28.5.2007 >

hmm...

 

ten úvod s kondem je za 5b, ta druhá část mi připadá taková přinejmenším nudná...


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.5.2007 > Quotidiana> nudná celá?
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 29.5.2007 > Nemocný> 

no v podstatě ano...

...  ta část s kondomem má docela švih a připadá mi to vtipný (což se asi neshodnu se ztratilou) zatímco ta druhá část, to jsou jen takové odposlechnuté dialogy... chybí mi tam nějaká pointa, nebo možná trochu víc sarkasmu či humoru nebo odstupu od toho děje... prostě mne to nějak nemotivovalo číst dál...


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 29.5.2007 > Quotidiana> odposlechnuté dialogy
jo
ale pak nevim, jak dosáhnout více odstupu, to si skoro protiřečí, když ještě beru v potaz, že jde o ich formu

jinak to mám stejně
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 29.5.2007 >

dobrý, kluku. je to zvláštní, myslí na nelu, když se snaží potěšit ženu. chce nelu. a nela je úplně pitomá. úplně jsem si vybavilo text od visacího zámku: http://www.visaci.cz/texty.php?f=punk/pitoma

 

ale stejně si myslím, že tu a tam udělat pointu by taky nebylo zle :))


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 29.5.2007 > záňadří s pupínky> neni tam pointa?
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 30.5.2007 > Nemocný> ne. je tam fade out.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 30.5.2007 > záňadří s pupínky> fade out je něco jinýho
děj byl ukončen, nevytratil se do ztracena, příběh nezůstal nezodpovězen

tim nemínim nic o kvalitě

nepoužívám klasický prostředky, ale kostru dodržuju
<reagovat 
zkusmo (Občasný) - 30.5.2007 > Člověče, nezdá se ti to divný, takhle pořád obhajovat svou produkci? Dílo buď mluví samo, nebo nemluví. Ty to za něj neukecáš. :-; Polemizuješ se mnou (budiž, byl jsem příkrý), se Ztratilou, s Quotidianou, se záňadřím... asi tam něco opravdu neštimuje... nemyslíš?
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 30.5.2007 > zkusmo> nevim, jestli umíš číst

se ztratilou diskutuju takhle už dlouho a přináší mi to různý poznatky
s quotidianou mám většinou stejnej pohled, jinak zkoušim konfrontaci

jsem tu hlavně kvůli nim a jim podobnym.. dávám sem polotovary a pak díky nim si nastavuju zrcadlo

ty mě moc nezajímáš, jsi pro mě zatim jen rozumbrada, který hodnotí, předjímá a střílí do vzduchu svý názory, nevim, proč chceš, abych si tě vážil a poslouchal tě

zajímá mě jen, co konkrétně můžu zlepšit, zbytek jsou kecy o tom, proč s jednim souhlasim a s druhym ne

nepiš mi "kecy" netýkající se povídky
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 31.5.2007 >

já se skoro domnívám, že ty dvě historky jsou z tvýho života. nebo něčemu prožitýmu hodně blízko. působí to tak. jestli ne, tak jsi to tedy sestrojil dost dobře, když z toho mám pocit takový věrohodnosti.

mně se to líbí moc. výhrady nemám vůbec žádný.  jak ztratila mluví o nějaký zmatenosti, tak tu tady nevidím vůbec žádnou. ani kostrbatost či co. maximálně to, že ten týpek je z ženskejch zmatenej, což jest asi i tak trochu sdělením zápisku...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 31.5.2007 > stanislav> tak napůl je to odžitý
vycházim většinou z pocitu
tu druhou povídku jsem už napsal víckrát v různých podobách, takže už ani moc nevim, jestli neni náhodou frankenstein..

jo, o zmatenost tam jde hodně, ale nechtěl jsem jen napsat "Jsou zmatení.", ale tu zmatenost vytvořit.. takže to pak může působit zmateně a pak jsem zmatenej i já.. co jsem to chtěl říct?

jo, dík
<reagovat 
ALIMRA (Občasný) - 31.5.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
damika (Občasný) - 31.5.2007 >

Líbí moc...viz Stanislav. Ti dva ve druhé mi nepřipadají blbí...jen jsou hodně mladí. Tak max. 16, ne?


Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 31.5.2007 > Damika> já ani nevim:) ale pod 17 určitě
dík
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.5.2007 > Nemocný> já jsem asi naivní, ale já to čet tak, že těm lidem mohlo být klidně víc, tedy že z toho jako nevyrostou hned tak. z těch snah o nějaký naladění se a rozpaků z míjení se. i když spíš ten chlapík, ta holka tedy na mě působí infantilnějc... ale to voni jsou i starší lidi někdy... kecám. no.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 31.5.2007 > stanislav> občas nechápu, že někdo zná mojí povídku líp než já
jo, s timhle se dá jen souhlasit, mám to stejně, jsem naivka:)

myslim, že moc svý díla ani nechápu.))
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 31.5.2007 > stanislav> teda.. když se stala ona událost, z který vznikla tahle povídka, tak mi bylo kolem patnácti
no
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 1.6.2007 > Nemocný> no. ona ta dětská houpačka na úvod ledacos napovídá...  
<reagovat 
ALIMRA (Občasný) - 31.5.2007 > Není to marné čtení. Ten název mi moc nesedí. Kladu si otázku, zda to je nebo není záměr autora. Chce zlehčit nebo zamlžit už předem ... cosi závažného, nebo mě chce mít na určitém místě, než začnu text číst ...
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 31.5.2007 > ALIMRA> zkrátka mě jiný název nenapadl, taky jsem chtěl ukázat jistou návaznost na Marlborro classic
ale trefilas to asi dobře, je to zlehčení, možná trochu i kameňák.. ono tu asi moc o název nejde, pokud to je cyklus, nevim.. později ho třeba změnim - napadá tě jinej název?:))

a co vlastně myslíš tou marností, která při čtení není?:))
dík
<reagovat 
 ALIMRA (Občasný) - 1.6.2007 > Nemocný> Ježkovy oči, netušila jsem s kým mám tu čest. Názvů by bylo, ale nechci ti do toho zasahovat. Když si to dám do souvislosti s Marlborro, o kterém jsem při čtení této neměla ani páru, už vůbec ne.
K té marnosti nemarnosti ... povídka zůstala, zapůsobila, připoměla ... něco na způsob zarůstajícího nehtu, samozřejmě v tom dobrém smyslu slova ... v jistém věku nebo okamžiku je prý bolest jedinou zárukou toho, že člověk žije, v lepším případě, že není sám ....
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 1.6.2007 > ALIMRA> tys mě nepoznala? a přitom tu mám fotku..

a teď mi řekni ten název, který tě napadl..
<reagovat 
 ALIMRA (Občasný) - 1.6.2007 > Nemocný> Dvě můry jedním wláknem :-)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 1.6.2007 > ALIMRA> vy básníci.. :)))
<reagovat 
 ALIMRA (Občasný) - 1.6.2007 > Nemocný> tak vážně - Výměnný pobyt
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 2.6.2007 > ALIMRA> máš na lepší
<reagovat 
ALIMRA (Občasný) - 2.6.2007 > nechejme název názvem

bude další?
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 2.6.2007 > ALIMRA> tak zítra:)
<reagovat 
čtenář ? - 3.6.2007 > „Nejsem dost vožralej.“ -> jech:))) celkově se mi ta předchozí líbila víc, ale jinak je to fajn povídka

<reagovat 
krupice (Občasný) - 13.10.2007 > ooooo...kvalitka...moc pekne moc...vidim to rekl bych
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 13.10.2007 > krupice> díky
<reagovat 
skold (Občasný) - 5.11.2007 > ty vole, hrdej, vší co? já to nedočet po tom prologu- nechtěl jsem si zkazit pocit z toho úžasnýho začátku, že by to třeba mohlo polevit na tempu a poetičnosti.....není to zrovna košér, ale což ,.)
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 (15) 16 17 18 19 20
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter