Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Peleš lotrovská z kolekce Ruden
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 19.7.2007 (01:17:20)
další ve sbírce>

Úcurka atramentů

obstarožních památníků

již starých žen

ještě mladých klínů

 

zachovala se v pozůstalosti

lapajům větchíru

 

v panice dávených lárů

otisky

   albínských penisů

   zpuchřelých férií

ve špercích z vlasů

 

e l y s i u m

 

zrzavé děti v kabátcích

s trucovnou za skříní

do klícek ptákům močí

s vějířem chmýří

proti slunci.

 

...

 

Matka celé roky

s nátiskem klíčních dírek

v kozelci panském

tiše klečí.

 

***

 



Poznámky k tomuto příspěvku
sojka (Občasný) - 19.7.2007 > napíšu to stručně jasně, na hluboký čtení to není, spíš se mi to při tom (když jsem to zkusila) vybavila epizoda z majora Zemana, kde Miriam Kantorková zpívá něco o Káče košíkářce.

zkrátka, když mě chceš v básni někam uvést, měla bych tam vklouznout (třeba jak po margarínu) a ne dostat ránu lítačkama.


radši jdu:-)
<reagovat 
Kejchal (Občasný) - 19.7.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 19.7.2007 > Vdechnutí miazmatu může být přízemním ptákům smrtelné...
<reagovat 
 sojka (Občasný) - 19.7.2007 > Janele z Liků> Nuže, ať tedy zhynu, ale neodvolám:-)
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 19.7.2007 > sojka> Nikdo to po Tobě nechce, užij si alespoň otisky albínských penisů, když jsi na ty detektivky...Ještě, že Tě přikrmuje Holdegron, v dnešní lesaně bys zhasla...
<reagovat 
anae (Občasný) - 19.7.2007 >  láryfáry
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 19.7.2007 > zmrazilo
Doporučil 
<reagovat 
sojka (Občasný) - 19.7.2007 > při prvním nástřelu mi to přijde dlohohubé, nelibozvučné. á, é, í, ó, ú, ý. to musíš slyšet.

a víš co mi to připomíná? takové ty "středověké" hrátky, kdy se lidi navlečou do historických kostýmů a předstírají, že je o pět set let míň. to by ani tak nevadilo, ale já jednou viděla císaře Karla IV, jak za rohem na náměstí kouřil a někam volal mobilem. to mě docela rušilo, asi jsem hnidopich.

z tohohle mám stejný pocit.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 19.7.2007 > sojka> Ono to nemá být libozvučné, už jsi někdy viděla kramářskou píseň, kterou si napsal Henri Désiré Landru v mé hlavě a hýřila to koncentrovanými samohláskami? Text je určen k hlasitému, soustředěnému čtení hlubokým hlasem, spíše text pro slam a polívčičkou choreografie okolo...Bohužel bez té stylizace to s historickými výstupy nejde, asi těžko by se našel dnes v českých zemích někdo, kdo by stavěl za barákem hladové zdi, k tomu měl francouzskou aristokratickou výchovu a čtyři ženy...Mažeš si na chleba máslo nebo margarín, jen tak pro pořádek?Mimochodem, myslím, že jsi to byla zrovna ty, která mi vymlouvala autostylizaci, že nelze plně ztotožnit život s básněmi a najednou se oháníš pichohnidstvím, zkus zapřemýšlet nad touto myšlenkou: "Význam neplyne z vlastností věcí"...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 19.7.2007 > Janele z Liků> 

Cheche, "význam neplyne z vlastnosti věcí"- dnes a denně zde by nutno připomínat.Poslední dobou mám pocit, že si někteří pletou Totem s Bleskem.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 20.7.2007 > výborné
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 20.7.2007 > Inu, středověk máme v lecčems, stále a stále ..... Vtipně i upřímně drsné .... zhuštěné, prostě zdařilé !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 20.7.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 20.7.2007 > Mě by to zajímalo, kdybys to načetla. Zkus to někdy.
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 21.7.2007 > máš-li ráda hluboké, kouřové hlasy, tento nápad již byl realizován...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.7.2007 >

slyšela jsem jakési nezřetelné ševelení. hudbu

měla jsem ale na mysli srozumitelnou recitaci nějakýho textu:)


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.7.2007 > ztratila> Tu jsem také myslela, mám ji prozatím jen na diktafonu, nahrávám si tak i skladby na el.kytaru se zpěvem...Až si pořídím mikrofon a nějaký software, obé jsem jaksi zhuntovala nebo byla nucena smazat...Pokud si poradíš se zastarávajícím médiem-kazetou, mohu Ti ji poslat po pošt´ákovi...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 22.7.2007 > Souhlasím s tou arogantní krávou blondýnou - ostatně jiný druh stylizace jsem už vytýkal u tvého dřívějšího textu, kde mi bylo řečeno, že o stylizaci nejde ;-)

U mne jde ale o osobní averzi, neuznávám to ani v literatuře, ani v životě - protože člověk se pak automaticky shazuje do role kokota, který si užije, a pak z toho vyroste

Takže už ten nick, ikonka, názvy básní, slovník... je to stejný jako dredy a piercing, nebo bílý pudr a černé oční stíny - k smíchu, případně shovívavému pousmání
Body: 3
<reagovat 
 sojka (Občasný) - 22.7.2007 > Václav Mráz> potěšilo mě, že se mě trochu ten kokot redaktor Mráz jakoby zastal:-)))
<reagovat 
 rýp (Občasný) - 22.7.2007 > sojka> zde nám to spěje k dojemnému smíření dvou velikánů
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.7.2007 > sojka> Dojímá mě, jak se někdo ohání "stylizací" a potřebuje si sám zlepšovat prestiž self-promotion v podobě svého ordinérního obličeje, jako tady Václav...S pokleslými vpisky "pro své fanynky"...Líbím se ti, checht?
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.7.2007 > sojka> Mimochodem, těm, kteří przní slovy zlaté vlasy a sami mají na hlávce nevzhledné mastky, se jen pobaveně směju...Exotika-zlaté nitě, světlá pleť, pihy, pro nás tmavce, s minoritou znamínek...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.7.2007 > rýp> Hlavně že k tomu mají dostatek hlukové plochy...
<reagovat 
 sojka (Občasný) - 23.7.2007 > Janele z Liků> Nezlob se, ale ty snad i když jdeš do večerky pro mlíko, tak žádáš po prodavačce pramen životodárné tekutiny, jež prýští ze struků horských krav, pasoucích se na nedozírných pláních pod klenbou Všehomíra.-))
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.7.2007 > sojka> ožbažbrdlaná žmužmadlucho, zlom si jazyk! Kozenu máme na senu, kam bych chodila?
<reagovat 
holger (Občasný) - 25.7.2007 >

 Já z toho mám hlavně pocit, že se autorka ráda poslouchá.

 Občas se sice dokáže ovládnout, většinou jsou jí ale rozmáchlá gesta, témata a slova neodolatelnou vábničkou.


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 25.7.2007 > holger> Mnoho lidí zaměňuje extroverci, temperament a cynickou upovídanost s rozmáchlými gesty a arogancí...jakoby introvertní zdrženlivost a sporé vyjádření byly příznakem pro něco hlubšího, celistvějšího, ba co víc-opravdovějšího...Ano, ohním, je těžké v sobě držet oheň, brzdit svou obrazotvornost, divil by ses hodně ve svém životě mlčím a pozoruji, jen tu promlouvám, po letech ve svém pokoji, s hudbou, štětci...Směju se tomu zdejšímu prsolezectví, učené prázdnotě bez instinktu, zahřívání polívčičky, dělám si jen to, co chci, navzdory všemu...
<reagovat 
 holger (Občasný) - 25.7.2007 > Janele z Liků>  Hele, nic proti temperamentu, ohnivosti, obrazotvornosti. Když holt mušíš, tak mušíš. ÷))  Ale žes mi zaspamovala poštu, to u mne máš malé, leč významné mínus. 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 25.7.2007 > Děkuju, já si počkám. Možná jsi moc vášnivá technička:)
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 26.7.2007 > Hlouběji hodnotit si netroufám, anžto mě jaksi tlačí čas... dám tedy na dojem první, který zasáhl.... a to poměrně dost... ještě přitom slyšet tvůj hlas... hm... moc fajne... *
Doporučil 
<reagovat 
surma (Občasný) - 28.7.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 28.7.2007 > Zatím jen tak, počtu si více, OHROMNĚ MNĚ TO BAVÍ, co zatím vidím. :-)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
prelda (Občasný) - 3.8.2007 > sice nevim, co je je "větchír", ale nepíše se tam náhodou tvrdý "Y"... ?
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 3.8.2007 > prelda> Já si to slovo vymyslela větchír-velice vetchá listina, dopis,...
<reagovat 
 prelda (Občasný) - 3.8.2007 > Janele z Liků> tak to jo, alespoň si nemusim případat jako debil, že jsem nevěděla, co to slovo znamená... ale i tak by mi tam víc sedělo to tvrdý "y"
<reagovat 
Regio (Občasný) - 19.8.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
celulosa (Občasný) - 19.7.2007 > 120 a Salome, snad jedna z mála, co je opravdová a to básně janele nemám ráda, vybavím si 120 dní a obrovskou sukni a královy tanečnice,co krvácí, tak aby to nikdo neviděl, tiše pod nánosy drahých šatů
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 19.7.2007 > celulosa> Ruden, tam už není prostor pro klaunerii, odrostla jsem šprýmům s pufovanými buráky...Mám ráda upřimnost v přiznání, i to, že někdo dokáže vystoupit ze své předpojatosti...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 28.8.2007 > celulosa> Kateřino, povíš mi něco o tom, co je pro Tebe "opravdové", dostal mě tvůj dovětek :a to jinak básně Janele nemám ráda, jakože jsem celou dobu falešná, ať napíšu, co napíšu? Autor nemusí mít jedinou, zcela uvěřitelnou podobu, to spíše pak poukazuje na jeho myšlenkovou omezenost, to bych psala pak neustále v duchu Moderního revue a Edice 69, je mi to nejblíže, ale zároveň to člověka šíleně zpoutá...
<reagovat 
 celulosa (Občasný) - 28.8.2007 > Janele z Liků> protože janele si hraje na citlivou,co má ráda,ale tak to není. ví, že opravdové jsou už snad jen iluze.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 28.8.2007 > celulosa> Nemusím si na citlivou hrát, navíc jak se hraje citlivost, vždyť už citlivost podmiňuje nenucenost, nemyslíš? Jako strom prochází během roku různými podobami, není člověk jen statická hmota, navíc pokud jsi ohnˇové znamení, přeléváš se s každým větrem a neurotická sekce dvojnásob...Navíc citlivost nemusí mít vždy kladnou kvalitu...
<reagovat 
 celulosa (Občasný) - 29.8.2007 > Janele z Liků> nevěřím na znamení, nenucenost a podobné nesmysly, ale kdybych mohla až umřu chtít jednu věc,chtěla bych, aby se ze mně stalo nebe. Protože nebe je jen jedno, spousta lidí o něm sní a na rozdíl od Boha se nebi vysmívá málokdo. Nemám ráda ženskou poezii, nemám rád, kam se šineš. Nemám ráda Janele a nemám rád ani její básně, i když některé se tváří zajímavě. Mám rád jenom iluze.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 29.8.2007 > celulosa> A kam se šinu? Zřejmě nemám tak jistý každý den jako ty...
<reagovat 
 celulosa (Občasný) - 29.8.2007 > Janele z Liků> nechtěj mít vzpomínky na budoucnost, předneš pomalu ale jistě do kolnky básnířka přírodní lyriky a spisovatelka knih pro děti
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 3.3.2008 > lapajům větchíru
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
0 0 (1) 2 3 5 6 7 8 9 11 12
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter