Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Další dvě o řece
Autor: šedé (Občasný,Šéfredaktor) - publikováno 4.10.2007 (15:41:49), v časopise 5.10.2007



Přecházení


Nevlastní bratr
se utopil v řece

vyneslo ho to o kus dál
– přesně pod mostem

Když přes něj přecházím
říkávám si
ta voda je klidná

ta voda je klidná
a přece nezamrzne





 

 

Topení

Pod břehem řeky
jsou skryté oči koťat

když v létě vylézáš z vody
do chodidla se ti zařízne něco

střep
ostrý kámen – říkáš si
nebo zapomenutý rybářův háček

zaskočí tě
když z kůže vytáhneš
maličký drápek






Poznámky k tomuto příspěvku
tssssss (Občasný) - 4.10.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 4.10.2007 >

I když smutné, moc hezky napsané dva příběhy, které ve své krátkosti hodně říkají...do časopisu...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 4.10.2007 > první je lepší, mnohem lepší
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 4.10.2007 > první za pět, druhá nelíbí
<reagovat 
rohe (Občasný) - 4.10.2007 > první ano, druhá se mi zdá nešikovně formulovaná
Body: 4
<reagovat 
damika (Občasný) - 4.10.2007 >

Vnímám je obě...první i druhou...první je ***, ale i "pod břehem skryté oči koťat" mě dostaly. Vzpomněla jsem si...

Ještě dodatek...to "jakoby" v názvu mi přijde zbytečné. :)
Doporučil 
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 5.10.2007 >

Honzíku, je zajímavé, jak balancuješ ve své tvorbě mezi odvahou experimentovat, vkusem, ale i potřebou uvolnit cestu citům, zvláště pak, když mají základ v reálném prožitku. Zde v první básni výrazně ocenuji  nádhernou metaforu s nezamrzající vodou i jejím klidem. Trochu se mi nelíbí, že když už první dvě sloky jsou výkladem faktů, které korunují závěrečné dvě sloky jako by jejich metaforický odraz, že začínají slovem "Když", které jakoby protahovalo onen výklad. Podle mne by stačilo ve třetí sloce napsat - Voda je tu klidná - a pak pokračovat - voda je tu klidná a přece nezamrzá.

 

Druhá básnička možná neměla být zveřejněna s první dohromady. Příliš smutku, kterému se podvědomě bráním. První sloka je prudká, příliš prudká, poslední naopak sdělením velmi dobrá.

 

Přesto si dovolím doporučit, a to proto, že si cením krásnou metaforu s nezamrzající vodou, ale i ochotu veřejně se projevit, ačkoliv určitě víš, že když jako autor máš jakési renomé, může být tvá přímá niternost odmítnuta.


Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 5.10.2007 > a mně přijde, že se jedna přelévá v tu druhou a naopak - doplňují se a navzájem dovysvětlují ... velmi líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 5.10.2007 > soutěž v první druhá
já házím D za obě...
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 5.10.2007 > bez dechu..k srdci obě..

fajn že v časopííš :x)
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 5.10.2007 > ta hlava..
Body: 5
<reagovat 
Ymy.po (Občasný) - 5.10.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jesenka (Občasný) - 5.10.2007 > Hmm..:) obě.A spolu.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
dadik (Občasný) - 5.10.2007 > pamatuju první...z Pís. zřejmě...
i druhá fajn....
Doporučil 
<reagovat 
Augustin_Šípek (Občasný) - 6.10.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 6.10.2007 > neodmítám niternost*
Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 6.10.2007 > Pohádkově trochustrašiš.
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 7.10.2007 > první moc fajn;druhá by opravdu potřebovala sdělení poněkuď schůdnější, nicméně první stojí za povšimnutí.
Doporučil 
<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 7.10.2007 > Já myslím že tady je pěkně vidět různorodost čtenářských názorů. Osobně si myslím, že se Ti povedly už lepší kousky... ;-)
<reagovat 
Claw (Občasný) - 7.10.2007 > Druhá - až na to slovo poměrně. volila bych spíš jen zaskočí tě. První vůbec. Tak nevím jak hodnotit...
<reagovat 
yossarian (Občasný) - 7.10.2007 > líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 8.10.2007 > slovo "poměrně" je nevhodné - zprofanované. Jinak se mi báseň velmi líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 9.10.2007 > Tu první už jsem četl na P., narozdíl od většiny se mi víc líbí ta druhá, hlavně kvůli jakémusi morbidnímu odéru, který jí dodává šťávu. ÷))
Doporučil 
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 8.10.2007 > od koho opisuješ? dobrá nálada, jinak nic.
Body: 3
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.10.2007 > zkrvák> Od koho? To úplně přesně nevim. Ty jo?
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 9.10.2007 > šedé> náladou a i tématem mi to hodně připomíná poslední věci od honzy bordovickýho.

já ne.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.10.2007 > zkrvák> 

Ano, náladou i tematy je si spousta lidí navzájem podobná...a "opisování" (bezděčné i záměrné) je jeden z procesů učení.

Pokud ovšem myslíš opisování ve smyslu plagiátorství, první z obou textů jsem publikoval na P. už před půl rokem a napsal o další půlrok dříve. Popravdě řečeno jsem Tvou poznámku taknějak nepochopil.


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 9.10.2007 > šedé> popravdě řečeno jsem trochu počítal s psychologií. kdybych ti napsal, že mi to připomíná borďáka, odpověděl bys, že je to možný. takhle jsem se o tobě dozvěděl mnohem víc.

díky:-)
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.10.2007 > zkrvák> Cítím se úplně obnažen...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 9.10.2007 > šedé> no nech bejt. vim, že už jsi měl tři kafe, deset cigár a k snídani rohlik s máslem:-)))
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.10.2007 > zkrvák> Kávu zásadně nepiju, místo cigaret kouřím crack a máslo mám jinde. Chce to asi novou analýzu.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 9.10.2007 > šedé> nene, kecáš.
já se nemejlim.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.10.2007 > zkrvák> Všiml jsem si.
<reagovat 
kráčajúca (Občasný) - 10.10.2007 > prvá páčila dosť veľmi, pekna - zamerne jednoducha, vynikol pribeh, poznam ludi, co by nad nou dokazali filozofovať nekonečné hodiny, druhá - napriek silnému úvodu, tie mačacie očká ma budu strasit v snoch, ale mam pocit, ze zvysok sa len zviezol na tej silnej asociacii bohuzial prislo mi to prilis ako dovysvetlovavanie ...

za prvu
Body: 5
<reagovat 
jepice (Občasný) - 10.10.2007 > oslovilo mě to až do morku kosti... asi k tomu půjdu vytvořit koláž...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 11.10.2007 >
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.10.2007 > Dám na vás. Slovo poměrně mažu. Díky.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 15.10.2007 > šedé> 

Skáču radostí metr vysoko...  


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 16.10.2007 > Pěkné, moc, druhá o trochu víc.
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 16.10.2007 > První fajn, druhá ani ne.. Doporučuji první. :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ladywhitee (Občasný) - 27.10.2007 >
Body: 4
<reagovat 
báj (Občasný) - 6.11.2007 > moc pekné a moc smutné ,hezky jednoduše vyjádřené
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Šéfredaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter