Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dotyky
Autor: ariel (Občasný) - publikováno 19.3.2008 (09:42:28)

 

 

 

 

 

 

Někdy nevím, co mi patří, a pak se ptám

a raním, jen abych otevřel pěstí

 

cestu ven, kde se lidé míjí,

jen když se chrání před bolestí.

 

4.3.2008

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 19.3.2008 >

není to ta nejlepší cesta, ale většinou funguje - rychle .. (jsem ale pro evoluci)


Body: 5
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.3.2008 > anae> já píšu jen o extrémních řešeních, je to podle mě zajímavější :o)
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 19.3.2008 > nedá se tomu prakticky nic vytknout:-)
Body: 5
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 19.3.2008 > nechápu ..., nějak moc příslovců, příslovečných určení toho a toho atd. 
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 19.3.2008 >
Body: 2
<reagovat 
damika (Občasný) - 19.3.2008 > až bolestivě přesné
Doporučil 
<reagovat 
dadik (Občasný) - 19.3.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hlava pana Rampina (Občasný) - 19.3.2008 > Vím, že má vyjádření nejsou žádoucí, ale jsou-li bez námitek, snad je sneseš.
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.3.2008 > hlava pana Rampina> máš sklon k nadměrným generalizacím. a skoro moc si fandíš :o)
<reagovat 
holger (Občasný) - 19.3.2008 >  Dobrá. Splnila účel který očekávám a dotkla se.
Doporučil 
<reagovat 
čtenář já5 - 19.3.2008 > tvé texty jsou až moc dokonalé..tak nějak mi tam chybí jiskra.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.3.2008 > čtenář> hledám opravdovost. všechno ostatní je pro mě podružné. díky za komentář.
<reagovat 
 čtenář já5 - 19.3.2008 > Ondřej> opravdovost ti neberu..ale i v jejím vyjádření může být více espritu,tak jsem to myslel.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.3.2008 > čtenář> jasně, já jsem tě pochopil. jen jsem chtěl říci, v čem jsou moje priority. asi vidíš, že ty texty nejsou pro tebe dokonalé, když ti v nich chybí esprit. mimochodem, esprit znamená duch.
<reagovat 
 čtenář já5 - 19.3.2008 > Ondřej> význam slova esprit znám.tady je to myšleno jako duše textu.Sám víš co jsi chtěl předat čtenáři,mě jen připadá ,že si pořád od nás co tě čteme necháváš ten odstup.No už tě nebudu unavovat.Píšeš dobře a myslím si že to víš.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.3.2008 > čtenář> 

Vidíš, tuhle reakci jsem nečekal.

 

Víš, že pro lidi, kteří se dobře znají moc neplatí tendence v neverbální komunikaci? Například manželé klidně neudržují oční kontakt, přestože je zajímá, co ten druhý říká...  A pak se taky povídá, že nemáme věřit někomu, kdo má při líbání otevřené oči. Tím mám na mysli, že velká intimita někdy paradoxně působí jako odstup. A já se cítím jako v intimní situaci téměř neustále. I tahle odpověď je snad až trochu nepatřičně osobní...

 

Ať je to jak chce, už nikdy nechci číst svou poezii sám, protože... si myslím, že je velmi dialogická.

 

Čauec.


<reagovat 
wandalka (Občasný) - 20.3.2008 >

příliš koncentrovaná rýmovánka

potřeba sdělení je silnější než sdělení samotné

 

víc komentovat nemohu

není to v básni, ale v prožitku

 

 

 

 

 

 

 


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 20.3.2008 > wandalka> 

ne ne, takto jistý tón komentující moje texty se mi nelíbí :o)) mám radši více tápajícího čtenáře. dokonce bych se odvážil říct citlivějšího.


<reagovat 
 wandalka (Občasný) - 20.3.2008 > Ondřej> 

kdybych více citlivější, tápal bys....a to bych opravdu nechtěla

 

 

 

 

 

 


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 20.3.2008 > wandalka> 

no, chtěl jsem ti tím říct, že ty tvoje reakce mi zatím moc k užitku nebyly. po pravdě tvou poslední odpověď nechápu. chápal bych ji víc kdyby ses snažila mě někam přesměrovat. a už vůbec nechápu ty odsazení.


<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 20.3.2008 > na mne je tam příliš málo motivů .)
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 20.3.2008 >

nesnažím se někoho přesměrovávat....

proč...bych měla

to je každého vlastní rozměr

příliš mnoho vyješ a málo zpracováváš

i když první dojem vypadá zcela obráceně

 

/ale dokážu odpovědět na otázky proč ta odsazeni - ta odsazení způsobuje asi počítač, na kterém to píšu...nic zásadního a sdělitelného v tom vůbec není :-)/


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 20.3.2008 > wandalka> 

už zase ta jistota :o) připadáš mi teď trochu manipulativní. říkáš: vypadá to sice na první pohled tak, ale ve skutečnosti je to jinak. v tom už se tedy hodně ztrácím.přesně to samé můžu říct já a nic tím neříct.

s těmiodsazeními OK, i když teď tam najednou žádné není, ale dobrá, nebudu tě podezírat.

 

jinak, s pár lidmi jsem se tady dohodl na bodování bez komentářů. cítím, že tvoje komentáře mi nedávají smyl, myslíš, že by ses příště mohla omezit jen na bodování?

 

slovo "vytí" pokládám za urážlivé. já se tě snažil neurazit. s tím zpracováváním - jde o formu. tvoje forma, kterou jsi tu ukázala, je pro mě nestravitelná. přece mi to nebudeš cpát do pusy násilím, nebo to je to, co chceš? abych mávl nad tvými komentáři rukou a nechal se jimi nakrmit, a pak je zase hned vypustil?

 

měj se dobře :o))


<reagovat 
 wandalka (Občasný) - 20.3.2008 > Ondřej> 

není nutné podezírat....:-)

- ta moje třetí vsuvka byla psaná na jiném počítači :-) proto tam odsazení není....jednoduché vysvětlit

- s komentáři můžeš zacházet, jak uznáš za vhodné....stejně jak já uznám za vhodné co a jak komentovat, zda bodovat, či nebodovat

- čistá nestravitelnost formy nebývá vždy důkazem zkažeností použitých ingrediencí

- nesnáším násilí....ani to fyzické, ani to duševní....

- přání "měj se dobře" oplácím....

:-)

 

 

 

 


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 20.3.2008 > wandalka> ano ano. už asi rozumím. násilí. nejhorší na něm je, že ho existuje spousta podob.
<reagovat 
jafa (Občasný) - 19.3.2008 > zůstal bys s někým, kdo by tě uhodil? lišila by se tvá reakce v případě, kdyby byl ten někdo o hodně silnější anebo kdyby sis to nějak "zavinil sám"? vrátil bys ránu?
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.3.2008 > jafa> 

v první řadě je to metafora. ve fantazii kauzalita funguje velice libovolně.

 

ale obecně vzato záleží na kontextu. takže žádné "obecně vzato" vlastně není.

 

jestli ovšem uvažuješ jiným způsobem, máš k tomu jistě své důvody, a nemám důvod s tím polemizovat.


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 19.3.2008 > Ondřej> některé reakce "záleží" na kontextu, některé zásady jsou ale nadkontextové
zůstávám v rámci metafory
je dobře, že se nebude polemizovat, protože poznání je nuda
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 20.3.2008 > jafa> "poznání je nuda." líbí se mi, že jsi tento kontroverzní, až paradoxní názor vyslovila nahlas.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 21.3.2008 > Ondřej> ano, cítím, že to zřejmě částečně je tvoje pravda
neznalost je vzrušující a otevřená a někdy hodně bolí

potkala jsem tu ještě jednoho uživatele, který sem nepíše proto, aby se o sobě nebo o čemkoli něco dozvěděl. Jeho důvod je ale myslím jiný než tvůj: "publikuje" tu proto, aby si získal skupinku lidí, kterým se jeho věci líbí. Pro ty píše.
Na každou poznámku anebo body menší než 5 dával jasně, slušně nebo neslušně, najevo, že ho nic takového nezajímá. Nakonec s ním opravdu komunikuje jen těch pár příznivců, které si získal.

nebudu ale předstírat, že to je i "má pravda" a že bych si něco takového přála, to opravdu ne
poznání a komunikace, která k němu vede, mě zajímají velice
Tvůj přístup uzavřenosti vůči nim respektuju se vší úctou, máš k tomu jistě své důvody (s nimiž polemizovat by bylo asi obohacující, ale pokud jen na mojí straně, ochotně a ráda od toho ustoupím)

"Nechci s tebou mluvit." - svým způsobem je dost bolestné něco takového slyšet. Věřím, že to umíš říct tak, abys zbytečně někoho nezranil. Za sebe myslím, že to je jen menší ranka, brzo se zacelí... Tvoje poezie zůstává myslím stejně obohacující i tak, a to je ten hlavní dar





<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.3.2008 > jafa> 

můj problém s touhle tvojí reakcí je, že jí moc nerozumím.

 

vůbec se mi zdá, že se zde urodily velmi zvláštní, dílem příjemné dílem nepříjemné rozhovory, ale přiznávám, že něco takového si přeji vyvolávat - tedy především svými texty

 

zdá se mi, že mi do úst vkládáš nějaké předpoklady, které já uvnitř těch úst nevidím. rozhodně se o sobě nechci nic nedozvědět, ba právě naopak. on je ale rozdíl tím, když ti někdo řekne, tady máš a žer a mezi tím, když se tě zeptá, na co máš chuť. neboli lidé jsou jako zámek a když nenajdeš ten správný klíč nebo lépe když se jich nezeptáš, jaký klíč do nich pasuje, je možné, že tento zámek zůstane neotevřen, nebo budou na konci vylomené dveře a z druhé strany na tebe bude čekat něco nepříjemného.

 

"Nechci s tebou mluvit", to opravdu netuším, k čemu se vztahuje. díval jsem se do osobních zpráv, co jsem ti kdy napsal, ale nic nevidím... Takže jestli se jedná o nějaký omyl, pak je to pro mě velice nepříjemný omyl...

 

třeba však opravdu zoufale nerozumím...


<reagovat 
jafa (Občasný) - 21.3.2008 > nastav mi zámek, mám tu nějaký klíče...

nijak bolestně ses mě nedotkl, jen jsi odmítl mé téma, na což máš právo. "Nechci s tebou mluvit" - něco takového snad říkáš některým ostatním, když je prosíš, aby Ti nepsali, jen bodovali. Tady u wandalky mi to přijde zvláštní, mohli jste myslím celkem snadno najít společnou řeč, kdybys chtěl. Píše trochu moc stručně a taky jí ve všem nerozumím, ale některé věci, které Ti tu napsala, mi přijdou dost trefné.

Ale to je všechno Tvoje a její věc, samozřejmě. Jen takhle z vnějšího pohledu se zdá, že často zavíráš dveře a že to děláš promyšleně a záměrně: nemám potřebu polemizovat, už mi nepiš, jen boduj... Asi se ale pletu a nerozumím já. Nechci Ti zkazit den, není třeba už o tom víc psát, snad už si rozumíme. Omlouvám se za případné své omyly.

někdy ani já nevím, co mi patří, a tak jsem se zeptala - a odpověď od Tebe mi nepatřila. Doufám už jen, že jsem přitom neranila...
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.3.2008 > jafa> 

zámek se nenastavuje. můj zámek se rozhodně nenastavuje, už protože za to nedostávám zaplaceno.

 

myslím, že wandalky se "dotklo" to téma násilí, podobně jako tebe. máte za sebeou nějaké zkušenosti, které vás vedou k tomu, abyste tento můj text (ať už dobrý, nebo špatný), a vůbec mé chování vnímali určitým specifickým způsobem. dovolím si tu mezi Vámi udělat rovnítko, i když Vás nevnímám jako stejné, přirozeně.

 

wandalka mi napsala, že má možnost psát mi jakékoli komentáře. a já mám možnost jí jakkoli odpovědět. komunikace neexistuje díky pravidlům, které si máme osvojit jako na vojenském výcviku, ale díky pravidlům, která se rodí v každém okamžiku z našich omylů, našich citů a naší trapnosti. tedy já trapný jsem, a je to pro mě jedna z opor, díky níž si můžu vážit sama sebe kvůli sobě.

 

jinak tohle co tu probíhá mezi jafou a arielem je spíš takový chuchvalec... o nějakém "už rozumění" nemůže být podle mě ani řeči.  spíš je tam něco z ohledů dovolit tomu druhému říkat věci, které bolí. ale myslím, že ty přitom obviňuješ trochu víc než já, a já zase víc tínám. každý se brání, jak umí...


<reagovat 
jafa (Občasný) - 21.3.2008 > k "úspěšné" komunikaci musí být dva. můj zámek se nastavuje a vyplácí se mi to

Tvůj text se dotýká tématu násilí v intimním vztahu, myslím. s tím zkušenosti mám, zřejmě ve větší míře, než je obvyklé. wandalku neznám, ale určitě to téma taky řeší, jako každý

jsem taky trapná a ráda se s Tebou na poli našich trapností setkám

nechci Tě z ničeho obviňovat, chtěla jsem se jen přiblížit




<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.3.2008 > jafa> 

:o)

 

jenže vy to holky konkretizujete. čímž nechci říct, že v tom nemůžete vidět zcela konkrétní zkušenosti. představovala sis někdy, že bys onomu násilníkovi (násilnici) provedla něco za vyučenou? ale nemusíš odpovídat, nechci konkretizovat. klidně mi napiš jen "ano", nebo "ne".


<reagovat 
jafa (Občasný) - 21.3.2008 > ne, tohle ne
jediné, co se tomu blíží - že neumím pak dělat "jakoby se nic nestalo", že chci, aby bylo patrné, že mi to vadí... i to jsem se ale musela naučit, ani to není úplně samozřejmé
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.3.2008 > jafa> 

no, já teď tohle částečně zpracovávám. téma jestli "můžeme zhřešit v myšlenkách". umění má právě tu ohromnou moc, že v něm něco může být JAKO něco. jistý Rudolf Starý nebo už někdo předtím to nazval "homeopatický princip". vlastně léčba symbolem. nebo taky konkrétno v představách, které nerovná se konkrétno v praxi. vnitřní odžití si. vždyť zneužívané ženy se často v terapii učí vyjadřovat hněv do polštářů.

to už jsme odbočili, ale myslím, že o tohle tu nakonec nějak jde. ne o to, jeslti dovedu vydržet kritiku.


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 21.3.2008 > Ondřej> to je zajímavá funkce umění, jsem ráda, že jsme se k tomu dobrali
a hezký Velikonoce
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.3.2008 > jafa> jasně hezký Passio
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 21.3.2008 > *
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 21.3.2008 >
Body: 5
<reagovat 
kidal (Občasný) - 24.3.2008 > za závěr jinak nemohu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
natali (Občasný) - 9.6.2008 > opět nemám slov. nádhera, arieli
Body: 5
<reagovat 
Impresse (Občasný) - 16.5.2009 > Líbí!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter