Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Síla monster / výtvarný projekt primy z kolekce Z pedagogické činnosti
Autor: MiKa (Občasný) - publikováno 15.2.2009 (13:31:59)
 

SÍLA MONSTER / MONSTERS´ POWER


výstava primy Gymnázia a SOŠ Klášterec nad Ohří

v Městské knihovně v Klášterci nad Ohří




Příprava a realizace: září 2008 – únor 2009 na hodinách výtvarné výchovy i v rámci mimoškolních aktivit.


Výchovně-vzdělávací cíl: přiblížit dětem památky a stručné dějiny Klášterce n. Ohří a jeho okolí z hlediska kunsthistorického i pomocí místních barvitých pověstí; seznámit je se základními znaky románských a gotických hradů; provést je celým procesem přípravy výstavy (motivace, tvorba vlastních děl, návrhy pozvánek, plakátů, program vernisáže, instalace výstavy); inspirovat je k vlastní tvorbě, k vymýšlení originálních legend, svých strašidel a strašidelných hradů; pěstovat v nich cit pro materiál a udržení specifického stylu, atmosféry pochmurnosti, děsu, patiny starobylosti a v neposlední řadě nechat je prostě se „vyřádit” v pevně stanoveném, kultivovaném rámci, jenž nevylučuje užití černého humoru.


Materiál použitý při tvorbě děl: tónovaný balicí papír, kladívkové čtvrtky, kartón, transparentní střihový papír, kancelářský papír nařezaný skartovačkou, papírový a konopný provázek, tesařské tužky, černá probarvovací barva do Latexu, grafický váleček, lepidlo Herkules, černý sprej.





A jak to vlastně všechno proběhlo:


Nechtěla jsem primány unudit k smrti, a tak jsem přemýšlela, jakou formou dostat do jejich povědomí důležité informace o historii vlastního kraje, o místních památkách. Vzala jsem je proto na pěší výlet na hrad Šumburk. Cestou jsme se zastavili na několika místech, s nimiž se pojí zajímavé legendy. Největší úspěch měla ta o tajemném mnichovi z kláštereckého pivovaru, v jehož existenci jistý tovaryš nevěřil, což samozřejmě skončilo pomstou v posloupnosti zjevení - leknutí - exitus. Ale pojďme dál.

 

undefined

Na hradě jsme si z ptačí perspektivy prohlédli, kde vlastně žijeme a řekli si několik údajů o hradu samotném, o založení města. Opět jsme si přehráli jednu z legend. Tentokrát šlo o příběh hlupáčka, jenž dostal za úkol sehnat víno, proto dorazil až na Šumburk, kde mu podivný mužíček v červené zástěře naplnil džbán lahodným mokem. Hrad jsme prohledali, avšak místo, kde by se zadarmo rozdávalo víno, jsme nenašli. Alespoň jsem si tedy řádně prohlédli, jak vypadá stavba hradu. Děti si také ve skupinkách vyplnily malý kvíz, který měl prověřit, jak si zapamatovaly předchozí vyprávění. Odměnou za dobrý výkon byla mlska a jednička z Vv. Primánci jsou děti chytré a o ceny se nenechali připravit.


Hned další týden jsme se vrhli do vytváření vlastních 3D hradů z tvrdého kartónu. Aby práce nebyla jen tak jednoduchá a výsledná stavba získala netradiční vzhled, trvala jsem na tom, že stavitelé nesmí použít žádné lepidlo, vše má držet pohromadě jen pomocí provázku. Také jsem zdůraznila, že hrad musí být řádně zruinován, poněvadž by se na něm mělo místní tajemné obludě hezky strašit. Na závěr směli tvůrci svou zříceninu lehce „očoudit” černým sprejem. Rádi by bývali sprejovali víc, avšak coby pedagogický dozor, vědomý si finančních možností školy, neustoupila jsem ani o píď. Kušte, sprejeři!


I přišel čas vymyslet k hradu legendu a příslušnou děsivou bytost. Legendu jsme potom zaznamenali na kusy trhaného balicího papíru, co kus, to slovo. Dětem jsem rozdala nafocené patkové písmo, antikvu, s tím, že se měly ve svém textu alespoň přiblížit vzhledu klasických liter. Dětská ruka antikvu samozřejmě půvabně našišatěla, ale zároveň dodala sepsaným „perganemům” nádech staré kroniky. Dělení na slova nemělo jen estetický účel, šlo i o vyloženě praktickou záležitost, poněvadž sepisování probíhalo ve skupinách a bylo třeba, aby se všichni rovnoměrně zapojili. Rozdělili si tedy slova a práce potom postupovala rychle kupředu. Jednotlivé kousky lepili písaři na podkladové čtvrtky A4, umístěné většinou na šírku. Mohli použít i čtvrtek víc, pospojovali jsme je opět pomocí provázku. Pod každý „pergamenem” zavěsili ještě svou pečeť vytvořenou velice jednoduše vyrytím linek do kartónu, na němž po přejetí válečkem s černou barvou vystoupily světlejší zahloubené linky.


Po legendě bylo třeba vyšátrat z temnot strašidlo. Děti samy dokázaly odpovědět na otázku: „Čeho se člověk nejvíc bojí?” Jeden chytrolín mi nedovolil třídu dlouho napínat a vyhrkl: „Něčeho neznámého, neurčitého!” Měl pravdu a hned jsme jeho objev zužitkovali. Děti si namuchlaly větší formát balicího papíru, zadívaly se do vzniklé muchláže a z ní vyšrafováním náhodně vytvořených políček vytáhly na světlo boží své strašidlo. Použili k tomu velké tesařské tužky. Svému monstru potom přilepovaly z hromady proužků skartovaného papíru vlasy, vousy apod.


Domnívala jsem se, že bychom vernisáž mohli pojmout jako hromadné vystoupení hrozivých duchů, a tak si každý primán vyrobil svou vlastní masku. Na základní tvar vystřižený ze čtvrtky dolepovali jemnou strukturu z mačkaného bílého střihového papíru. Masku, stejně jako hrad, také lehce začernili sprejem. Nakonec se ukázalo, že se většina dětí stydí předvádět v bubáckých kostýmech, nelámala jsem tedy nic přes koleno a nechala vystoupit jen pár exhibicionistů. Ostatními, v akci nepoužitými, maskami jsme vyzdobili prostor nad hrady – přímo se na to třásl.


Celý projekt se pomalu chýlil ke konci, bylo ještě potřeba navrhnout pozvánku a plakát. Abychom podpořili celkové vyznění výstavy, realizovali jsme i tyto návrhy v černobílé barevnosti a opět přišel na řadu motiv hrozivé masky. Z běžného kancelářského papíru si vystřihli malou šablonu, kterou přiložili na čtvrtku A5, přeloženou v půli. Jemně na jedné straně formátu masku přestříkali sprejem a na druhou, u níž zůstal podklad bílý potom přilepili samotnou šablonu, tentokrát již načerněnou. Z vytvořených návrhů byl potom vybrán jeden a z něj vznikl plakát i pozvánka. Zbylé návrhy posloužily jako drobná dílka pro doplnění exhibice. Název výstavy jsme vybírali demokraticky - kdokoliv mohl předložit svůj nápad a pak třída hlasovala. Já jsem do výběrového řízení vyslala drnčivé „Na hradě straší”, ale davu se více zalíbilo temnější a prý charismatičtější „Síla monster / Monsters´ Power. Inu, chcete monstra, budete mít monstra...

 

undefined

 

 

Nakonec došlo na instalaci všech artefaktů v prostorách knihovny. Využili jsme velkých panelů potažených plátnem a zarámovaných do mohutných dřevěných rámů. Přímo v knihovně byly k dispozici malé nástěnky rovněž potažené plátnem. Z panelů jsme vytvořili pozadí pro krajinu s hrady. Aby hrady náležitě vynikly, nařasily jsme na panelech černou textilii. Hrady samotné jsme postavili na „kopce” z balicího papíru a nad ně jsme zavěsili několik „pergamenů” s legendami.

 

undefined

 

Zbývalo odškrtnout poslední bod projektu, vernisáž. Tři odvážní rockeři, jejichž legenda pojednávala o strašidelné hudební skupině, si z kartónů vykouzlili kytary. Svou pověst odvyprávěli a potom na své epesní kytary zahráli jednu skladbu od skupiny Lordi. Frontman Kryštof uměl nazpamět celý anglický text a neohroženě zpíval do mikrofonu, ostatní dva kytaristé rovněž prožívali svůj výstup, jako by jejich nástroje ani nebyly z papíru a produkovaná hudba ve skutečnosti neduněla z CD přehrávače. Další odvážlivec seznámil obecenstvo s tím, jak projekt vznikal a jaké lapálie při jeho uskutečňování tvůrce potkaly. Dvě jiná strašidla chodila se štědrou duchařskou mísou mezi návštěvníky a nabízela z ní zdvořile bonbóny. Každý primán měl za úkol přinést jeden sáček sladkostí, takže se všichni podíleli na malém pohoštění. Tak to přeci na vernisáži má být.

 

undefined

 

 

undefined

 

 

undefined

 

 

Stálo mě to všechno x Ibalginů, jednu drobnou pedagickou krizi a hodně energie, ale nebylo proč litovat. Mám ráda tvořivé obludky a prima je prima...

 

 

undefined


 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
butch (Občasný) - 15.2.2009 > Moc pěkný.
Doporučil 
<reagovat 
JDiviš (Občasný) - 15.2.2009 > usmál jsem se (není myšleno zle) : "...pěstovat v nich cit pro materiál a udržení specifického stylu, atmosféry pochmurnosti, děsu, patiny starobylosti ... " - ... "zadívaly se do vzniklé muchláže a z ní vyšrafováním náhodně vytvořených políček vytáhly na světlo boží své strašidlo. ... "
<reagovat 
Věza (Občasný) - 15.2.2009 >  záslužné
<reagovat 
Petr Měrka (Občasný) - 15.2.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 15.2.2009 > Zajimave, doporucenihodne - nejlepsi je ovsem pekelnicky kytarista-ú
Doporučil 
<reagovat 
claim (Občasný) - 15.2.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jarkakrej (Občasný) - 15.2.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 16.2.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Aine (Občasný) - 15.2.2009 > zajímavý projekt, vypadá to, že pro děti to mohlo být velice zajímavé - ty věci, co vznikly, docela vypovídají o tom, že je to téma chytlo - je těžké vymyslet takový projekt, provést ho a dovést do konce - co to stojí úsilí - docela i oceňuju mnohovrstevnatost tvorby - prostorové práce, masky, sprej, muchláž atd. Tak ať ti tvá učitelská invence vydrží, nenech se odradit kdejakým umělcem, který nad tím ofrní nosánek - ať si to jde chytrák zkusit :-)
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 15.2.2009 > Aine> díky za milou poznámku, ono působit v českém školství je občas dost drsný - kolikrát když jdu do školy a zahlídnu tu budovu, říkám si, pane bože, takovýho třaskavýho materiálu uvnitř, tolik různých zamotaných osudů, o nichž člověk nemůže vědět všechno, a přesto je má ovlivňovat - např. zrovna v téhle primě je 80% dětí z rozvedených rodin, ale nebudu fňukat, je to moje práce a mám ji ráda, i když je hodně vyčerpávající
<reagovat 
 Aine (Občasný) - 15.2.2009 > MiKa> samozřejmě, tahle naše vláda by konečně měla do školství nalít ty peníze, které zoufale chybí a hlavně to chce masivní mediální masáž, že učitelé nejsou ti, na které je normální nadávat - potřebují kus svého klidu a prestiže a respektu- tak ať tě síly neopustí - já jak vidím pozici učitelů, tak se do školství nijak necpu :-)))
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 15.2.2009 > Aine> jj, svatá pravda :) díky za povzbuzení
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 16.2.2009 > Aine> někteří učitelé nebudou kreativní, ani kdyby jedli ze zlatého talíře
Každopádně i kreativní metody si žádají pevnou ruku, má-li být z projektového vyučování nějaký výstup.
Obavu ze svého působení ve školství (aprobace druhý stupeň ZŠ) nemám paradoxně ze žáků, ale z pedagogického sboru.

Miko-moc pěkné, prvotní prožitky na nižším gymplu se zarývají hodně hluboko. Moc pěkně jsi rozvíjela kompetenci sociální a pracovní, jak by to hned zakomponovali metodici RVP.-)


pobavilo mě i primánská rocková kulturní vložka. Držím pěsti pro další úspěšné realizace.
<reagovat 
 Aine (Občasný) - 16.2.2009 > Janele z Liků> nástupní plat 12 000 je občas jak zázrak - za tyhle prachy budou ve školství tyhle daně
a/ katastrofální nedostatek mužů - učitelů
b/ děti se smějou učitelům, že si nemůžou dovolit to a tamto
c/ schopní lidé (pokud nejsou andělé a to jen dokud nevyhoří) odcházejí za lepším
d/ učitelé si nesou pocit méněcennosti, ať se to popírá nebo ne

zvláště bod D způsobuje dále tyto efekty -
a) učitelé se kolikrát bojí nasadit těžkou munici proti nevychovaným, drzým a provokujícím spratkům - tím nemyslím zbraně, ale třeba je jednoduchou schopnost se rozohnit a to důkladně a seřvat je tak, aby si to pamatovali (samozřejmě tak, že ve skutečnosti budou ledově klidní)
b) učitelé se bojí nasadit těžkou munici proti nevychovaným, drzým a provokujícím rodičům

to všechno vede logicky k dalším bodům - nevychovaní spratci, kteří se moc nenaučili, budou mít taky děti a jestli se bude nadále šířit - jó, učitel, to je takovej ten, co nemá prachy a nic nemůže - asi sotva se může naše země vyvíjet k lepšímu.

Naše trapné vlády jedna za druhou parazitují na slušnosti, idealismu a entuziasmu učitelů. Jak chceš Janele, jestli ti stačí almužna a láska k lidstvu, prosím. Jen dle naivního stylu, kterým se projevuješ, tě tipuju na adeptku budoucího vyhoření - pusť iluze k vodě, až budou ve školství slušné peníze, tak mi věř, že neschopný učitel se moc dlouho chytat nebude.
<reagovat 
hloupy ivan (Občasný) - 16.2.2009 > Líbí se mi nápad. Vážím si lidí, kteří dovedou tuhle práci dělat dobře a dlouho jim vydrží nutné nadšení. Tím spíše, že jsem si to také zkusil...
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 16.2.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 16.2.2009 > ano, řekla jsi to správně 12000 NÁSTUPNÍ plat, za suplování je třeba dvojnásobek+osobní ohodnocení.Takže? Samozřejmě záleží nas tom, zda jsi učitelkou na ZŠ nebo na SŠ.
Vždy máš právo volby-na jaké škole chceš učit, nemusíš nutně zůstávat na "sídlištních školách", můžeš učit na menší (vesnické) škole, malotřídku. Pokud jsi ve škole, kde je cítit zdravé školní klima, hned se ti lépe učí, než tam, kde jsou už z dálky vidět šedé zdi a několik let neaktualizovaná nástěnka a přesluhující učitelský sbor.
Jak říkám-neměla jsem při své praxi problém s žáky, ač to byli pěkní výrostci, zejména deváťáci v hodinách OV, dokázala jsem je obstojně zpracovat. Všude je chleba o dvou kůrkách, na určité rodiče se holt musí kantor lépe připravit.
"Almužna a láska k lidstvu"-většinou to tak bývá, že lidé bez počáteční praxe zas až tolik nevydělávají.Středoškolská učitelka má po pěti letech 22 tisíc, je to málo?
Almužnu si představuji docela jinak.
Máš pravdu (nejsem pragmatik, realista, otec mě nazval romantikem), doučuji vietnamské děti, dostávám za tři děti za hodinu a půl 150Kč, dvakrát týdně, jiný by si vzal 150 Kč za hodinu na jednoho, obohacuje mě radost těch dětí, když vidím, jak jim to myslí, jak jim stojí za to se učit psát a mluvit česky, aby zde mohly žít mezi námi a domluvit se. Ony obohacují svou kulturou zase mě, nasmějeme se. Na druhé straně je i něco pravdy na hrozbě vyhoření-když jsem byla dva měsíce ve službách Kappy, ředitel se mnou rozvázal pracovní poměr, protože jsem zkrátka byla na ty kluky z ulice moc hodná, neuměla jsem si od nich držet profesionální odstup.
Přemýšlím nad tím, jak se budu živit, vzhledem k tomu, že nejsem úplně psychicky fit. Hlavně někde od září 2009 začít.
Mohu se zeptat, čím se živíš ty?
<reagovat 
 Aine (Občasný) - 16.2.2009 > Janele z Liků> já se živím u kolotočů - možná že v Praze na střední škole 22tisíc - hrubého? Jenže region Praha končí za Prahou - pak jdou platy rapidně dolů. no nic, můžeš mít pocit, že jsou učitelé ohodnoceni dost - předpokládám, že nepocházíš z nějak sociálně podvyživených kruhů, tak máš na to nárok - ano, hraj si na anděla, koneckonců, kdyby nebylo lidí, jako jsi ty - mladých, naivních, z dobrých rodin, celá humanitnost by se rozpadla během chvíle. Jenže já psala v tom svým názoru o něčem jiným než o tobě - že chlap si nemůže dovolit dělat učitele, když chce uživit rodinu. A že na střední se berou velký prachy? Jak kde - na ZŠ po X letech služby cca 15 čistýho, na SŠ možná i těch 17.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 16.2.2009 > Aine> Obdivuji tvou schopnost věštit z mých příspěvků k jinému tématu, že nejsem ze sociálně podvyživených kruhů. Mohu tě uklidnit, nežijeme prozatím z příspěvků hmotné nouze a místo margarínu jíme doma máslo. Žijeme si skromně a stačí nám to. Kupříkladu má matka, které vydrží čtyřstovkový kredit tři měsíce, v naší rodině ve skromnosti hraje prim. Potěším tě, když tak zdůrazňuješ feminizaci školství: Tatínek v současnosti dokončuje pedagogické minimum v rozsahu působnosti diplomu z práv, rád by poté působil na policejní škole. Bude mít na výplatní pásce výrazně méně peněz, než má v současném zaměstnání, ale jak říká-nastala doba změny a nejde přeci jen o peníze. Stejně dobře si ho odkážu představit jako učitele v mateřské školce, kuchaře v nemocnici nebo angažovaného mima. Pokud zakládáš rodinu, potřebuješ na každý pád více peněz, jsi-li sám-vystačí Ti ke slušnému žití zpočátku i ten nástupní plat. Samozřejmě záleží na tom, na jak vysoké noze si žiješ. Nechci Tě kárat, ale platové tabulky jsou všude stejné, lhostejno zda v Předmostí u Přerova nebo v Praze-Karlíně.Samozřejmě existuje i varianta nižšího úvazku ve školství.

<reagovat 
 Aine (Občasný) - 16.2.2009 > Janele z Liků> dobrý no, mě zas tak nezajímají tvé rodinné poměry, spíš mě překvapuje, že je někdo v podstatě proti tomu, aby učitelé dostali přidáno. je to jedna z velice namáhavých prací, úřednice která sosá kafe a drbe o nesmyslech dostává cca stejně, což mi přijde nanic.
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 16.2.2009 > Neřekla jsem, že nejsem pro to, aby se přidávalo učitelům, aby pro ně třeba bylo dotované další vzdělávání, nebo aby se odrazila ve výplatě jejich snaha se vzdělávat, absolvovat kurzy. Do školství se lijí peníze neustále, bohužel zavedení tzv.rámcového vzdělávání se podle mě zbytečně prodražilo. S tebou se dohadovat, coby s "vně stojícím laikem, který hodně dá na haló efekt" a stereotypy vzniklé ve společnosti - nemá cenu, myslím, že nejvíce by to diskuse přinesla MiKa, jejíž manžel je navíc také ve školství, pokud jsem vypozorovala z jejich komentářů správně.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 16.2.2009 > Janele z Liků> no, já radši na tohle téma pomlčím, nemám sílu vést diskuzi o situaci v českém školství, ale přidat by nám mohli, to zas jo :) já bych byla pro :)
<reagovat 
holger (Občasný) - 18.2.2009 >

 Sedmička vlevo dole... tos Ty?

 

 Promiň zvědavej šišce, ale i lamy by měly mít tvář. ÷))

 

 Tady máš jako závdavek malej úplateček.


Doporučil 
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 18.2.2009 > holger> jj :)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 19.2.2009 > mno...tady to zatím se syndromem burnout nejni tak žhavý---;)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 19.2.2009 > Max Bubakoff> no, ale před takovými třemi, čtyřmi lety jsem měla fakt totální výmaz - teď se mi zase pomalu vrací chuť něco s obludama dělat -- jinak nejlepší byli fakt ti rockeři - kryštof (zpěvák a hlavní tahoun) mě prosil, jestli by si ty kytary z kartónu mohli vzít domu, že by je chtěli stylově rozmlátit :) jsem ho přemlouvala, ať je nerozbíjejí, že je vystavíme v učebně, ale vlastně nevim, jak chuděry dopadly (jsem se pak zapomněla připomenout) - asi skončily stylově :)
<reagovat 
sojka (Občasný) - 19.2.2009 > I see:-)


Hned bych si to střihla s vámi.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zabicka (Občasný) - 20.2.2009 >

hezky projekt, chapu i ty ibalginy a krizi :)


Doporučil 
<reagovat 
Dejva518 (Občasný) - 20.2.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
káda (Občasný) - 21.2.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 17.3.2009 > "

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
back (Občasný) - 8.9.2009 > FAJN :-))
Doporučil 
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 4.2.2010 > no to je vychova ditek v teto republice

jeste se tim chlub, kde mate alespon krizek na zdi, vychovatelko budouci generace naseho narooda
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 10.11.2009 >

asi bych to sám nezvlád (hlavně to vystřihování), úplně bych si to u paní učitelky polepil.

respect for Monsta´s


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 10.11.2009 > swedish_nigg> neboj, já nejsem ten typ pančelky, která trvá na tom, aby byl výtvor hlavně čistý a pečlivě vystřižený, přilepený (navíc se často nestříhalo, ale trhalo) -- a zrovna u strašidel vůbec nevadila ani ulepenost, ani ušudlanost - naopak, hodily se stylově -- teď zrovna pracujeme na johánkovi z pomuka, kreslíme jednoduchý komiks ze života nešťastného generálního vikáře, jehož sám pan král václav IV. žhavou loučí pálil v bok, až "pryskýře naskakovaly" - trochu si dělám hlavu, jestli v dětech neposiluju jejich přirozený sklon k sadismu :) náramně si užívají scény s johánkovým mučením, házením do vltavy apod., ale kryju se tím, že lid prostý a sprostý odjakživa vábily mordy a brutalita
<reagovat 
 swedish_nigg (Občasný) - 12.11.2009 > MiKa> Jesliže poslouchají Lordi, tak už nic nezkazíš.
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 14.6.2010 > MiKa> PROZTI SILE MONSTer je treba postavit silu Bozi.. a hned bude lepe tTobe i tvym deckam

<reagovat 
NORBERT68 (Občasný) - 26.8.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
pipii (Občasný) - 27.1.2014 > no ty oči na závěr - to by šlo.Miko, Miko - tys zkrásněla- viděl jsem tě před týdnem - kdopak tě zalévá
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter