Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Touha a přítomnost z kolekce Cesty duší
Autor: sibyla (Občasný) - publikováno 5.6.2009 (12:11:10)
další>

Mezi dvěma světy stojím

Kam přiklonit se mám?

Mám zůstat člověkem nebo andělem se stát

Dát na hlas duše své

Nebo výkřik těla snad

 

Na mostě nad propastí stojím

Který dva světy pojí

Ten starý znám a moc nelíbí se mi

Je ovšem známý a proto možná bezpečnější

Ten druhý krásný zdá se

ale mnoho neznámého obsahuje

 

Chtěla bych se tam vydat s těmi, které miluji

Však vím, že touto cestou musí každý sám jít

Pouze sám za sebe a svoje masky shodit

Nahý kráčet

 

Má duše touží domů navrátit se

Tělo mnoho jiných tužeb má i rozum

Je nesmysl poslouchat to, co je pomíjivé

Pouze věci věčné je dobré následovat

 

Nyní ve vzduchoprázdnu jsem

A divný stav je to velice

Vnitřně naplněná a zvenku prázdná

Uvnitř celá

Navenek rozervaná

 

Vím, že vzkaz z budoucích časů

Poslala jsem si

Nemohu ho ale najít

Velice dobře jsem ho ukryla

 

Mlhy nad mostem husté jsou

Slunce přes ně nemůže

Začínají se zvolna trhat

Mohu se do dáli podívat

 

Nejsem ještě zcela rozhodnuta

Podniknout zcela sama tuto pouť

Ale vím, že u mě vyhraje hlas mé duše

Svoje já z budoucnosti chci následovat

 

Pokud půjdeš za mnou stejnou cestou

Vím, že i ty svůj boj budeš svádět

Věz ale, že na druhé straně mě najdeš

Tento slib já dala kdysi nám všem



Poznámky k tomuto příspěvku
Pescatore (Občasný) - 5.6.2009 > Obsahově mně to oslovilo, formou ne - něco divného mezi "zpovědí, básní a žalmem". Divný, staromilský slovosled, absence v rytmu (pro mě). 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 5.6.2009 >
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 5.6.2009 > Věza> Díky. :-)
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 5.6.2009 > Není to mystický text,děvče,ani žalm.To vypadá jinat.
Je to text podobný volnému verši.Pitváš se a rozdáváš,
ale ten druhý svět jedině poznáš skrze syny a své podvědomí.Láska je pozemská.Je to cit,je to sestra nenávisti...ó,jak rádi ve jménu ni umíráme,ale nežijeme.Je to za pět.Ej,holka,ej,zatancuj čardáš a bude román.
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 5.6.2009 > zochrova> :-) Já žalmy nepíšu... hi hi
Mám nějaký svůj styl...:-))
díky a papa
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 5.6.2009 > Buď sobě andělem. Je jen jeden svět. Ten, ve kterém, ti přijdou na pohřeb. Ať řeknou cokoli, v hlavě budou mít pravdu o Tobě. Tak už se holky usmiřte, obě jste krásné. Jedna, jak příroda chtěla ...a druhá může být čímkoli.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.6.2009 > Sallybill> To máš pravdu :-)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 5.6.2009 > kdybych to posuzovala jako báseň, tak by to asi propadlo, ale jako mystická zpověď to ujde. Já osobně bych tomu odpárala ty básnické nešvary. Chápu, že se nemůžeš rozhodnout v životě, ale v psaní by to mělo jít;) Dávám přednost próze a ten obrácený slovosled mi celkem vadí. Jinak myšlenka pěkná.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.6.2009 > Lamarski> Já básně nepíšu a ani to za báseň nevydávám....:-)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 6.6.2009 > sibyla> Já to také jako báseň nebrala;)
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 5.6.2009 > Kočko,to byla reakce na toho prvního páníčka.Já tvůj styl znám a je výstižný pro tebe.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.6.2009 > zochrova> Jo, já to pak pochopila...:-)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 6.6.2009 > zochrova> Pokud to byla reakce na něčí poznámku, pak je lépe použít odkaz reagovat;) ať dotyčný ví, že se o něm píše.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 9.6.2009 > "... -co se týče

formy, "musím" souhlasit s Pescatorem. -Ale jinak... -"zpět "tam" domů" se "jistě" těšíme "všichni", ale "vše" má ten "svůj" "pravý" "čas";... :-)).
."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 11.6.2009 > Zeanddrich E.> :-) Díky... no každý je asi "doma" někde jinde...ale určitě se těším...:-)
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 24.6.2009 > sibyla> "...-mou "představu asi nejlépe vystihuje takzv. "hlubinné" rosekruciánství, anebo např.: ...-"rabi Moses ben Maimon – "Maimonides" "; ... .



... -"podstatou jeho filozofie "kurativní" jest akcent "biblických ctností" jako předpoklad "návratu" "ztraceného" a "rozpolceného" člověka do "harmonické" jednoty s Univerzem; ... -etc.";... .

- Dá-li Bůh, "za pár dnů" sem o něm něco "pověsím..."; - ... :-))."
<reagovat 
ed peo gers (Občasný) - 25.6.2009 > Zdá se,že jste "zakousnuti" do toho Vašeho BOHA,stejně jako vzteklej pes v nevinném člověku.Celkem nerad filozofuji,nad těmito tématy.Nicméně mnoho lidí,kteří se odvolávají na Boha,často zapomínají na člověka,tedy i na sebe.Na osobní sebereflexi či sebepojetí.Též si myslím,že někdy neškodí,trochu toho nadhledu a humoru.Prostě neberte,to co píši,zcela doslovně a úplně vážně,nébrž trochu z humorem !!
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 26.6.2009 > ed peo gers> Do Boha? To nevím... s Bohem tohle podle mě nemá moc co společného. Každý má svoji cestu a musí se rozhodnout sám, duchovní práce není jednoduchá a to za člověka nikdo neudělá. :-)
<reagovat 
ed peo gers (Občasný) - 21.6.2009 > Já bych tuto "báseń či zpověd´" nazval :" ZMATEK V SOBĚ "
Je to jakási změt´emocí,jako mám se stát svatou ? A nebo mám normálně žít s chlapama ? Cítím v tom takové to černobílé vidění světa,jako,že bud´jsem duchovní bytost,ale pak nemohu souložit ! Nebo mohu souložit,ale pak to s tím duchovnem nebude až zas tak horké...Nemám však co bych ti poradil či doporučil,protože jsem toho za svůj život docela dost vyzkoušel.Ale nějak si sám nejsem jistý ? Po smyslu života se ptám skoro každým dnem.Jediným čím si jsem opravdu jistý,je to,že právě píši tyhle řádky a dál nevím nic...
Body: 4
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 24.6.2009 > ed peo gers> "... -maličká rada, jestli dovolíš : -tak se jen neptej "skoro každým dnem", ale aktivně, vytrvale a intenzivně "hledej Boha" ... (( ... - neboť jak se říká, "... -"hledej, a nalezneš," ...-"pros, a bude Ti dáno", ...-"tluč, a bude Ti otevřeno"; ...-etc. )).

-Z Boží "strany" je "otevřeno" (( ...-téměř )) vždy; ... .

-A pak bude Ti "rázem" "jasný" i ten takzv. "Smysl života" ... (( -i když, bydlíš-li "trvaleji" na území Čech,(( ...- "prostě" v tom -díky železitému, od "Boha odřezávajícímu podloží"...(( ...-nebo také "jícnu ďáblově", dle mnoha senzibilů... )) prostoru takz. "české "kotliny" (( ... -jedná se ovšem nejspíše "jen" o kráter po dopadu "obrovského" železitého, tedy "marsovského" meteoritu... )) )) ))", uznávám, můžeš to mít "celé" o "dost" těžší, než je "obvyklé"; ... .

-Ale mimochodem, "zde", lidově řečeno "přímo pod nosem", na Totemu, máš "významnou" pomůcku -"... pro začátek"- úryvky z Kardeca (( ... -respektive z jeho rozhovorů s právě "nevtělenými" bytostmi ... )); viz: http://www.totem.cz/enda.php?c=226144&up=azRxpPD4K.P3k25878 . -Hodně štěstí přeji.
."
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 26.6.2009 > ed peo gers> Ahoj, tak jsem to úplně nemyslela. Spíše tak, zda zůstat ve starém světě, 3D nebo přejít do 5D /5. dimenze./
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 26.6.2009 > ed peo gers> Po smyslu života se neptám, ten já znám...:-)
No a zmatek už v sobě taky nemám. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 (5) 6 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter