Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
...
Autor: paryb (Občasný) - publikováno 1.12.2009 (20:40:44)

 

Dnes jsem ovládl svou úzkost.

Rozbil jsem jí hubu básní potaženou bílým povlakem.

Měla to být pěna obracející se v pěnu,

a bylo to vyřvávání.

Bylo to táhnutí. Podlaha crčela nohama.

 

Slovo-slovo-křídlo trhající vzduchem nahoru a dolů, dvůr, kde jsem vyrůstal, klepač na koberce a slunce.

Vůně procházející kuchyní.

Vůně, spouštějíce židle na čtyři. Na tři dva jedna procházely sklem

jako rovnostranným životem.

Tříštivě.

 

Kotníky: cenily zuby řemenům. Držáky dne.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
whispermoonlite (Občasný) - 1.12.2009 > Ne, já sem z toho úplně vodvařenej. Židle procházející sklem jak rovnostranným životem mě dorazily. Pak sem byl dobrej fakt jen na ty řemínky kolem kotníků. - Joj, to se to někomu píše, když umí psát opravdicky a bez keců a nemusí to tahat kdovíodkud z náspů všelijaký četby. - Ale jen si dělám starost, zda se jeden kvůli takovýmhle textům nemusí moc trápit. - Panenko skákavá.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 1.12.2009 > whispermoonlite> díky. a netrap se. všecko je tak, jak to má bejt. a to je vlastně bezvadný, myslím.
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 1.12.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
asi (Občasný) - 1.12.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 2.12.2009 > dobra vec
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 2.12.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 2.12.2009 > moc*
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 2.12.2009 > ..takovej udržovací text, no -

jako že
ty skutečně podstatné znovu přijdou..

Body: 5
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 2.12.2009 > egil> udržovací text, to je přesný, já to vysvětluju horem dolem, a ty to prostě řekneš a je to tak jasný. hrome, jak to děláš.
ale
jestli ty podstatné znovu přijdou..
uvidíme
<reagovat 
ariel (Občasný) - 2.12.2009 >
Body: 5
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 2.12.2009 > chá!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 2.12.2009 > Ještě že poezie není jen tohle tvé "buď a nebo", že Whisp.e.. Ještě že poezie není jen: buď brutální, syrová, hraniční výpověď, nebo lyrickej vývar a říkadla". V textech, které u paryb považuji za podstatné, cítím jakýsi širší rámec, určitou ukotvenost v jejím vnitřním světě (a to chce -ne vždy, ale většinou- odstup).. Tento text sice do hlavy zašlehne, bo je vskutku substance těkavé, ale hned zase vyprchá - na rozdíl od některých jiných od paryb, z nichž si některé verše vybavím popaměti.. (Tímhle schematismem jsi mě, přiznávám, trochu překvapil.)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 3.12.2009 > egil> A vidíš to, a já mám zrovna těch poetizovanejch metaforicky načančanejch výpovědí na půli cesty, kde je sice kousek živýho vlákna, nebo prožitku duše, ale kde se taky všelijak šroubuje a nechává nakynout, aby to vypadalo zastřeně a jako že to něco říká, tak akorát dost. A jedna cesta z toho je vrátit se na začátek a říct věci tak, jak sou, za kterejma je něco prožitý tak, že to ten text vytlačí do vědomí. A to je to, co udělala paryba zde, aspoň mně. A sice si taky vzpomenu na její kouzelné obrazy z jiných textů, ale to všechno byla jen příprava na to, aby se zbavila všeho, co nutně nepotřebovala, aby otevřela dveře a vylezlo to jediný, bez čeho už to nešlo. A to má k salónní poezii samozřejmě daleko.

Svůj schematismus mohu jen rád potvrdit, vlastně jsem ti vděčnej, že jsi mě na něj upozornil, sám bych si to takhle neodvážil pojmenovat. opravdu nejsou básně na 70, 40, nebo 95%. to možná v bodovacích systémech literárních serverů, nebo v komisích soutěží, což se provozuje pro všeobecnou kratochvíli, ale nemělo by se to tahat do vážněji míněných debat. takže jsou stoprocentní básně, kde je každé slovo na svém místě a na tom ostatním nezáleží.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 3.12.2009 > Jsi demagog. A evidentně jsi na to pyšný. Good luck.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 3.12.2009 > egil> Good night!
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 3.12.2009 > líbí se mi,ale už jsem od tebe četla lepší věci
Body: 5
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 3.12.2009 > Mbonita> diky, lepsi (muzu-li to tak rict) veci davam do sekce Poezie
<reagovat 
tuik (Občasný) - 3.12.2009 > a mně se to líbí. držáky dne.
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 3.12.2009 > tuik> diky, drzaky dne holt musej bejt ,-) (pardon, nemam tady ceskou klavesnici)
<reagovat 
Irena s racky (Občasný) - 3.12.2009 > Dost na silu, ne?
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 3.12.2009 > Irena s racky> ono to taky bylo hodne silny. a viz dalsi odpovedi - neni to takzvana "poezie"
<reagovat 
 Irena s racky (Občasný) - 3.12.2009 > paryb> Ani takzvaná, ani v uvozovkách? Tak to už musí být Poezie.))

Kategorie mi unikla...
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 3.12.2009 > Irena s racky> tak tak, ani ani .-) je to takova suplikova vec. ale pouzivam totem i jako suplik. ten doma uz mam totiz plny ,-)
<reagovat 
suave (Občasný) - 3.12.2009 > ohromující...
Body: 5
<reagovat 
slečna (Občasný) - 1.12.2009 > nevim proč, ale docela mě to dostalo....díky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 3.12.2009 > slečna> já díky
<reagovat 
jafa (Občasný) - 3.12.2009 > Připomíná mi to ono Topolovo Melodrama zase o "jeho" dvoru. Tu první strofu úplně slyším, jak by ji "vyřvával" do hudby. Ta druhá je taková komornější. Líbí se mi, že židle procházely sklem tříštivě a vůbec to vědomé a inteligentní skládání slov, ale celkově si ten patos nějak nedovedu sblížit, prožít.
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 3.12.2009 > jafa> Topolovo Melodrama? Neznám, najdu si...
<reagovat 
 čtenář jafa - 3.12.2009 > paryb> Střepy. Je tam dlouhá skladba Viděl jsem rok.
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 4.12.2009 >
Body: 5
<reagovat 
invisible (Občasný) - 4.12.2009 >

.... slovo-slovo-křídlo. a tak...

prostě zásah.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
paryb (Občasný) - 5.12.2009 > Ještě jsem přemýšlela o té úměře - vnitřní rozervanost alias pohyblivé texty, a naopak usebranost - statika menších či větších vodních ploch (u některých textů až na hraně bahnění se... v tom svým rybníčku... ale nešť). A - ano, máš pravdu. I když si nemyslím, že ta úměra je nutně opačná po celé ose. Pro mě jakousi interní vyvážeností je právě uvědomění si vlastní rozháranosti. Dokážu-li ji uchopit, můžu s ní snad i pracovat tak, abych dosáhla jakési - alespoň vizuální - usebranosti. Nebude to nikdy dokonalá skládačka, ale úhloměr mi k psaní poezie stejně nesedí.
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 5.12.2009 > paryb> A o tom vlivu různých látek... to je šílený nesmysl, jak si to někdo může myslet... Pod vlivem se píšou jedině hovadiny, neříkám, že v nich člověk nenajde jednu dvě dobré věci, ale obecně vzato - ne. Tvrdí se, že to vede k lepšímu vnímání, větší fantazii atd... blbost. Pod vlivem, ať už čehokoli, jsem nikdy neudělala nic, čeho bych si pak mohla vážit. Vnímání, koncentrace... všechno jde do háje, i když to tak v tu chvíli vůbec nevypadá.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 5.12.2009 > paryb> takhle nějak jsem to myslel, zvlášť tu fázi, kde se schází rozháranost se svým uvědoměním se na straně subjektu - z toho může vzniknout zajímavý tvar.
<reagovat 
anae (Občasný) - 1.12.2009 > fantazie je sviňa
Body: 5
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 1.12.2009 > anae> fantazie je super. realita je sviňa.
<reagovat 
 kolohnát (Občasný) - 7.12.2009 > paryb> fantazie je fnatazie a realita je realita.) tam kde se obě protínají, je stvoření (nebo tvůrčí práce.) čili je to v pořádku, fajn hřejivá, obyčejná, lidská
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
S...třepem (Občasný) - 11.12.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 2.12.2009 >

Mně se oproti Tvým dřívějším tahle moc nezamlouvá. Připadá mi taková poeticky přehnaná. Možná stojím mimo ni, ale narozdíl od whispermoonlita v ní cítím rekvizity, které způsobují, že jí nevěřím, což je pro mě v poezii daleko důležitější než technika. Třeba Ivan Diviš, ať napsal sebevětší blábol, ve kterém třikrát zapřel to, co napsal v předchozí básni, věřil jsem mu, protože působil opravdově. Tady z té mám dojem silovosti, ale zase na druhou stranu je fakt, že tento typ poezie se mi čím dál víc vzdaluje a tíhnu k popisnosti, takže může být chyba samozřejmě i ve mně - čili jen názor.


<reagovat 
 paryb (Občasný) - 2.12.2009 > šedé> myslím, že by mi to připadalo stejně, číst to od jiného autora. proto taky ta anotace. je to jen takové haló haló, zpověď, nedala jsem to do poezie záměrně, vždyť je to výkřik, výpliv. to občas člověk dělá, a ti dobří si to schovávají v šuplíku, protože vědí, že si musí dávat pozor, s čím se vystaví na trh. ostatní publikují i tyhle věci, včetně mě. nejsou dobré, ale když toho není moc a často, dá se to snad snést.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 2.12.2009 > paryb> 

Nejhorší jsou Ti, co to publikují knižně! :o) No, ale zase úplně zlé to taky neni, to zas jako... :o)


<reagovat 
 paryb (Občasný) - 2.12.2009 > šedé> je to jaký to je. lidi píšou děsný blbosti někdy... ,-)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 14.12.2009 > šedé> ty máš trochu problém, ne, Honzo?
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 2.12.2009 > paryb> vidíš, a já sem si zas dneska říkal, že je to jedna z nejsilnějších věcí, který jsem v posledních týdnech, měsících četl kdekoliv. - asi proto, že je zbavená, nebo prostá, jak jsem už napsal, všech možnejch poetickejch píčovin a že ta zkušenost v ní je tak brutální, hraniční a syrově podaná. a podle toho, jak znám tvoje jiný texty, můžu říct, že se tvoje básničky pro mě stávají, nebo staly, synonymy poctivosti a spolehlivosti. - ale nenech se svazovat, klidně se po tomto "udržovacím" textu pusť do nějakejch lyrickej vodvarů, nebo říkadel.
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 14.12.2009 > cit-i-zen> A četl jsi o čem jsme si s paryb povídali? Každý druhý, kdo napsal víc jak deset textů potřebuje mít jako potvrzení své geniality vydanou sbírku. Úplně zbytečně. Problém s tím nemám, ale číst to nebudu.
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 14.12.2009 > jo to jo, s tím souhlasím, je divný že vychází výrazně víc sbírek než je vlastně okruh lidí, kteří mohou poezii číst, což jsou víceméně lidé kteří poezii psali, píšou nebo budou psát, co si budem povídat. I když vlastně to není divný, je snadnější sebrat 10 - 40 básní než vysedět prozaický text, alespoň v začátku. Mnohem, mnohem těžší je ptom v kódu poezie dál existovat.
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 14.12.2009 > I když bych řekl že sbírek vychází skoro tolik - samozřejmě úměrně možnostem tisku - jako se na internetu publikuje textů.
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 14.12.2009 > Zdá se mi to hodně dobré. Mám pocit jakoby tvá poezie stála na zvláštní počátečním abstraktním tušení, které se snažíš nějak konkretizovat. Tahle báseň má i značnou vervu. Všechno to sedí dohromady, a hlavně ten text jaksi chňapne a nepustí. Vždycky mám pocit u tvých věcí, že jsou součásti většího celku,a i ty věci otištěné ve Tvaru mi jako cykly přišly. jeden byl tedy explicitní - ten s tou Bachmanovou, ale i další básně. Ale tenhle text mě čímsi znepokojuje.
Body: 5
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 14.12.2009 > cit-i-zen> Díky moc.


Jen k té Bachmanové - nemá to s ní nic společného, psala jsem ten text v době, kdy jsem o I.B. neměla ani ponětí, Ingeborg bylo jméno někoho konkrétního, řekněme, dnes už není, nahradila ji Alice.
Jen si přeji, kéž by mě to napadlo (kéž by!), vyšlo by to s Alicí. Bohužel jsem velmi nesečtělá, a tak dochází k nedorozuměním apod. :-( Musím víc číst.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 14.12.2009 > paryb> já vím, myslím že jsi to psala u jedné té básně tady na Totemu - tak jsem to nejdřív četl, že to není Bachmanová, ale pak zase jo. Nakonec to pro vyznění není to nejdůležitější.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter