Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Drobnosti VIII z kolekce Dozrávání
Autor: Mbonita (Občasný) - publikováno 26.11.2010 (10:38:49)
další ve sbírce>

                                                                                     O letnicích

 

                                                                                     Hledím do tváře rozkvetlé louky.

                                                                                     Polštář z košile, z jahod peřina.

                                                                                     Horce dýchám létem.

Na čekané

 

Přišla za soumraku plachá laň.

Zacílil jsi na komoru.

Srdeční.

                                                                                     Vonička

 

                                                                                     Bojíš se pestrosti mých květů ?

                                                                                     Rozvaž je, rozházej na hladinu a pusť.

                                                                                     Po vodě..

Vrstvení

 

Na povrchu pravda tváře.

Historie šrámů z úsměvů..

Uvnitř schoulené já.

                                                                                     Dým

 

                                                                                     Ovinu se kolem života.

                                                                                     Nenápadnými kroužky v prostoru nosní přepážky..

                                                                                     Zalechtám a rozplynu se.



Poznámky k tomuto příspěvku
Aaen (Stálý) - 26.11.2010 > máš cit pro okamžik (o letnicích, vonička, dým)
<reagovat 
Věza (Občasný) - 26.11.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
mademoiselle secret (Občasný) - 27.11.2010 > Líbí se mo to jako celek a nej Dým a Vrstvení.
Doporučil 
<reagovat 
le.papillon (Občasný) - 28.11.2010 > Na čekané, Vonička a Vrstvení. :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 29.11.2010 > Neurazí, to jistě ne. Vcelku se mi líbilo Vrstvení, ale i Vonička a Na čekané - zhušťuješ - to je jednoznačně plus (ale stále lze mluvit o tom, zda je, oproti pro text poměrně významné srdeční komoře, ještě v dalším textu potřeba zdůrazňovat, že ty květy mají být puštěné po vodě...), ale že by to bylo něco, co jsem ještě nikdy nikde v podobné podobě nečetl se říct nedá, spíš naopak. Taky se nedá říct (když jsem si Tě dnes po půlroce pauzy tady otevřel) že by tam byl nějaký posun kamkoli. To jistě není až tak podstané, vpodstatě je v těch miniaturách patrný Tvůj (zdejší) rukopis, našel jsem jistotu Tebe. Kdybych si Tě ale přečetl někde v knihkupectví na náhodně otevřené stránce, asi bych Tě nepoznal. Na to je to až moc běžná poloha poezie. Takže ano, odcházím vpodstatě s příjemným dojmem, můžu vlastně dát i doporučení, ale pochybuju, že si zítra na něco z těchto textů vzpomenu...
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 29.11.2010 > šedé> 

Děkuju za rozbor a sdělení pocitu z mých pokusů.Tohle slovní vyjádření pro mne dost znamená.Pravdou je,že nepíši asi objevně,stylově tak,že bych byla nezaměnitelná..to asi proto.že jen tak obyčejně pozoruji život a snažím se ho dostat do obrázků..možná to bude znít starodávně..ale žánrových obrázků..chvíle,děje,pocitu..

Víš mnohokrát mi tu už bylo řečeno,že píšu prostě..ano píšu...asi je mi to vlastní a tyhle drobnosti jsou takový plaňky u plotu u tzv.velký poezie.

Třeba až ještě víc dozraju ....budu méně čitelná,více metaforicky neotřelá...to ukáže čas....doufejme.

A ještě jednou dík .


<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 29.11.2010 > vrátila jsem se a znovu mě to potěšilo..."jenom" takové okamžiky, zachycení drobnosti...pár slovy... moc fajn...nevím, trefilo se mi to do noty, bude to znít otřepaně, ale "kouzlo okamžiku" a vznikne z toho zvláštnost...rozbory neumím, prostě líbí :)
<reagovat 
NORBERT68 (Občasný) - 1.12.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 1.12.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 3.12.2010 > Je to pěkný
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 3.12.2010 >

..." Vrstvení" líbí,...

a plaňka u plotu "velké poezie", to je moc půvabný, rozpustilý,šťavnatý příměr..........


Body: 5
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 29.11.2010 >

když čtu též po nějaké době tuhle sérii drobností, mohu říct, že nějakou velkou změnu stylovou nevidím - ale, pomysli, co je to za jev: stejně jsem to přečetl, i když bych měl jakoby přece vědět, co bude následovat a nic nového nečekat. - čte se to lehce, jako cukroví, nebo bonbóny. - a myslím, že i v té jednoduchosti nějaký háčíček vždycky je. - že to není mlácení prázdné slámy. - něco v té "drobotině" žije a to je pro mě hlavní. - na metafory nemysli. - to přichází přece samo s tím, co potřebuješ vyjádřit. - Tvůj jazyk je jiný. - možná právě ta odlehčená a jasná prostota kořeny v tom, co se u jiných autorů navenek projevuje jako složitá nebo temná metaforika. - akorát že Ty nastavuješ světu jinou tvář. -

ono totiž, zdá se mi, často se zapomíná, že poezie není jen to, co se zapíše, ale především to, co se nezapíše, co se zredukuje, co se smlčí - a přitom k tomu skrze to, co se vypoví, vedou neviditelná vlákénka. - na počátku je jazyk nezměrným potenciálem slovních a významových kombinací - na konci je to svět vměstnaný do špičky stébla. - tady někde bude šálivě jednoduchý princip Tvého psaní. - (vždyť např. haiku také nejsou žádná metaforická salta.)

mohu s klidným svědomím napsat, že by mi tenhle styl jednou za čas chyběl. - a moc mě nezajímá, zda bych jej našel i jinde. - nedíval jsem se, chodím na něj sem. :) (a dám Ti i jeden čokoládový Dukátek - za to se dá pořídit zlatá klička na okno ke vzdušnému zámku :)))


Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 1.12.2010 > whispermoonlite> 

K infantilnosti jsem se přiznala ,protože člověk si jistou hravostí vážně zachovává někdy zdravej rozum..za dukátek díky,jinak ten vzdušnej zámek má každej z nás..a myslím že i Ty...možná v jinejch odstínech..ale máš:-))

Vždycky ,když vyslovíš svůj názor...mám o čem přemýšlet a za to jsem ráda.Nejhorší reakce je žádná reakce.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.12.2010 > whispermoonlite> zas jsi mnoha-mluvný, tě žeru, Ladislave.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 2.12.2010 > ta prva pripomenula Litvaka...poznas?
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 6.12.2010 > #posledny> přiznávám se ..ne..mám hodně mezer:-) ale ráda je doženu.
<reagovat 
kalice (Občasný) - 31.1.2011 > tak přirozeně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 26.11.2010 > hezky, dívče ... pořád přemýšlím, co mi chybí ... asi nějak víc toho skutečného ženství ... ale třeba ti je sedmnáct, kdo ví :-)
Body: 5
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 26.11.2010 > anae> jsem trochu infantilní..přiznávám:-)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 29.11.2010 > Mbonita> :D - to se mi líbí, haha, "přiznat" se dřív, než to na Tebe anae s tou infantilitou vytáhne - je vidět, že máš smysl pro humor. :) -
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 3.12.2010 > Mbonita> "infantilita" je náhodou božžžíí :) co já bych za to dal, kdyby se mi psalo jako malýmu klukovi kouřícímu bramborovou nať za vesnickým krchovem. tedy ne že bys ty tak psala... to je taková volná inspirace :-)

mbonity básně jsou tajemný:-) u spousty lidí by mě to jenom dráždilo, to sladko-hladko, ale tobě ty texty dejchaj tak přirozeně, že maj až terapeutický účinky. někdy si déčknu, jindy se jen zastavím, ale dycky mám z toho pocit jak po dobrý józe nebo plzničce :-) ty nej by se možná daly předepisovat astmatikům:-)
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 6.12.2010 > Mlž Svatý> potěšil jsi mě fakt,protože ordinovat poezii jako lék je fakt super nápad:-)) a dík za názory i vyslovení hlasité:-)
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 31.1.2011 > Mlž Svatý> 

"... -myslím, že jsi to hezky vystihl; .... Nevěděl jsem, co mě nutí se k "Drobnostem (( i

 

 

k těm předchozím ))" vracet, a již to tedy asi vím...; ... ..

 ."


<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 7.12.2010 > Mbonita> to jsem rád, že se mi tu a tam někoho podaří i potěšit... dík :-)
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 31.1.2011 >

"

 

."


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter