Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ten list si teda pohlídám
Autor: Janahe (Občasný) - publikováno 10.1.2011 (02:55:28)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 10.1.2011 > Krásné starosti:-))
Body: 5
<reagovat 
jaxxana (Občasný) - 10.1.2011 > Konečně živá a barevná a proč je tak naježená ?
Body: 5
<reagovat 
 S.z.i. (Občasný) - 10.1.2011 > jaxxana>  Není naježená, to je druh srsti. Krasný zvíře
Body: 5
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > jaxxana> Jak víš, že je živá? Třeba je vycpaná
<reagovat 
Čtenář - 10.1.2011 > dobře že me nepotkala:)luxusni oci
<reagovat 
patafyzik (Občasný) - 10.1.2011 >
Body: 5
<reagovat 
ČertíkB (Občasný) - 10.1.2011 > pěkná
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 10.1.2011 > to jsou krásný skorozelený voči!
Doporučil 
<reagovat 
JDiviš (Občasný) - 10.1.2011 > Toho chci!
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> 

Koho? To je ale ženská .

Seznamte se, to je Sára. Je jí jedno, co chtějí lidi, důležité je jen to, co chce ona.


<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 10.1.2011 > Janahe> Tak je to kocoura, ale má hloupé jméno, opravdu, strašně nepoetické a korektní. Tmína nebo Herda, to jsou jména pro kocoury. Ale jaký pán, takový krám (vtip).
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> Znal jsem pár koťat: Patočka, Lopatka, Smetáček ...
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> 

Moje první želvovinová kočka byla poloperšanka, měla obrovskou hlavu a všichni si mysleli, že je to kocour. Jmenovala se Kirké. A útočila na psy.

Tahle je droboučká, ta fotka klame. A Sára je krásné jméno.

(Herda by šla, ale moc hezké jméno to není, Tmína je pro kočku jméno nevhodné, není tam žádná výrazná hláska.)


<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 10.1.2011 > Drsňák vulgo Vousáč> Patočka byl filosof, a lopatka se smetáčkem jsou v komoře.

Jedno moudro říká, nedávat jména zvířatům.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> 

Lopatka literární kritik a Smetáček hudebník.

 

Zvířata, která jsou členem rodiny, mají mít jméno. Tohle není ledajaká kočka, to je moje kočka a na své jméno slyší. Sice neustále škodí, ale když ji zavolám, okamžitě přiběhne.


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> já znám jen staré pravidlo nedávat zvířatům křesťanská jména (ale třeba mohamedánská - Alík, Sultán - jsou vhodná, tedy i židovská??) a taky nedávat jména zvířatům, co se zabíjejí
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 10.1.2011 > Janahe> To je strašné, když někdo řekne nebo napíše, že je to JEHO kočka, a že dokonce SLYŠÍ na JMÉNO, a že dokonce přiběhne. (Vtip) A co třeba podmíněný a nepodmíněný reflex, behaviorismus nebo Rudolf Desenský?
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> 

Reflexy jsou svinstvo. Měli jsme kocoura, který se jmenoval Jago, a anduláka, který se jmenoval Orsino. Orsino Jaga s oblibou provokoval, třeba si mu sedal na hlavu a kloval ho jemně do ucha, nebo chodil kolem něj po parketách, tvářil se, že zobe zakutálená zrníčka prosa, a občas ho nečekaně klovl do tlapky. Jago si nechal všechno líbit, neměl nejmenší tendenci Orsinovi ublížit. Ovšem průšvih byl, když mu Orsino proletěl před nosem, v tu chvíli se probudil reflex a Jago po Orsinovi skočil.  Proto jsme je nemohli nechávat samotné v místnosti. Kdybychom Orsinovi přistřihli křídla, aby nemohl létat, nehrozilo by mu vůbec nic.

Reflexy fungují i u člověka, ale chování koček se opravdu nedá vysvětlovat jen pomocí reflexů. Měli jsme za můj život koček opravdu hodně, někdy jednu, někdy víc najednou, a žádné dvě neměly stejnou povahu. Kočka je osobnost, poslechne, když chce, neposlechne, když nechce. Každá má nějaké své vlastní představy o životě. A dokáže s lidmi manipulovat. Kocour, kterého jsem věnovala rodičům (jmenuje se Obi-wan Kenobi, krátce Obíš), je má na háku, to on tam určuje pravidla každodenního života, občas vymyslí nějakou změnu a rodiče se musí přizpůsobit.

Sára je moje kočka a já jsem její člověk. Je to první tvor, který mě vítá, když se vracím domů. Pokud se courá někde mimo barák, přiřítí se obrovskou rychlostí, aby to stihla, než dojdu k vratům. Když něco chce, chce to hlavně po mně. A jakoukoli činnost je ochotna zaměnit za mazlení se mnou. Myslela jsem, že je mazlivá všeobecně, ale není, je dost plachá.

Taky  jsem měla kocoura Jidáše, nebo spíš on měl mě, myslím, že mě považoval za svého osobního sluhu. Taky mě chodil vítat, ale choval se odměřeně. A když usoudil, že neplním své povinnosti vůči němu, kousl mě do nohy. A když jsem si dovolila být moc důvěrná, kousl mě do nosu.

Kirké, ta poloperšanka,  byla nalezenec a nesnášela děti. Asi špatné zkušenosti.  Když mohla, utekla před nimi, když ne, tak zaútočila. Hodně lidí se jí bálo, i mnoho dospělých. Když jsem si pořídila mimino, všichni mi předpovídali, že ho Kirké sežere. Ale ona  pochopila situaci a můj syn byl jediné dítě, které si s ní mohlo dělat, co chtělo. Nejen, že na něj neútočila, nechala do sebe klidně plácat a ani  neutekla.

Neříkejte mi nic o reflexech

 

 


<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 10.1.2011 > Janahe> Tak Tmínu pozdravujte, já raději dám na sebe a na to, co říká a napsal pan Desenský.
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 10.1.2011 > Janahe> Tvé řádky mě zaujaly. Vyprávění o Sáře jak tě vítá když přijdeš domů a přiběhne rychle zvenčí, jen aby to stihla, mi připomělo bývalého kocourka, kterého jsem měla moc ráda. Je to už řada let, ale přesně takový byl. Vyskočil ze země a objal mě předníma tlapkama kolem krku. Hrozně rád se mnou mazlil. Taky slyšel na jméno.I ostatní povídání je zajímavé. Mám i podobné zážitky s andulkou versus kočkou... :-)Dokonce jsem zaznamenala i podobnou zkušenost z kočkou samotářkou, která se "zamilovala" do nového člena domácnosti - miminka.
Jinak Sára je krásná.
Body: 5
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> Desenský je přes psy a ne přes kočky:-))

želvovinová kočka, nebo trojbarevná (želvovinová s bílou) je dycky holka, pokud se v týhle barvě náhodou vylíhne kocour, je neplodnej. zase zrzavý bejvaj převážně kocouři, zrzavá kočka je poměrně vzácnosť.

<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> On je totiž mezi kočkou a psem jeden základní rozdíl. Pes je přírodou předurčen k životu ve smečce, jde o to, aby svého majitele uznal za vůdce smečky, pak poslouchá. Když se majitel neprosadí, tak jsou z toho problémy. Ale kočka je od přírody samotář, její vztah k člověku, pokud vznikne, je vztah zcela rovnoprávný. Pokud je někdo odborník na psy, vůbec to neznamená, že rozumí kočkám, spíš jim naopak rozumět nebude vůbec, protože jsou úplně jiné.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > Věza>    
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > naruB> Vyřídila jsem Sáře pozdrav, pravila, že si máte pořídit kotě
<reagovat 
 čtenář OSA - 11.1.2011 > naruB> pán nikdy něměl kočku, že? :-) posílat na kočky psího psychologa je totiž trochu moc... :-))
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.1.2011 > Mlž Svatý> 

Tak, tak, kolego

I když to s tou vzácností zrzavých koček mám chuť považovat za pověru, Kirké měla za svůj život spousty koťat nejrůznějších barev (kterým jsem pak sháněla vlídné majitele) a mezi zrzavými bylo kočiček stejně jako kocourů. Jednou dokonce ze šesti koťat tři zrzavé, a všechno kočičky.  Ale možná to byla nějaká anomálie.


<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 11.1.2011 > čtenář> Nejen psy, ale i koně, a všechna zvířata. Nejdřív by bylo dobré si něco přečíst a nastudovat, a potom se smát.

Na zvířata nikoho neposílám, o tom zde nebyla vůbec řeč.

<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 11.1.2011 > Janahe> V tomto si rozumět nebudeme. Pořídit kotě? Kotě se pořizuje, auto se pořizuje, děti se pořizují, až je to všechno zřízené. Ne, děkuji, zvířata mám velmi rád, a proto žádné nemám.




<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 11.1.2011 > Janahe> To je těžké, když si ani pořádně nepřečtete, co jsem napsal. Končím tuto debatu.
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 10.1.2011 > Janahe> hm hm. já nevím, jakej je početní poměr, vím, že určitě člověk potká víc zrzavejch kocourů. ale stejně ve věci zrzavosti kocouři většinou notně převažujou. každopádně já už kočky asi 20 let nemnožím. útulky praskaj ve švech, nikdo kočku nechce. jen pár útlocitnejch "cvoků", co než se nadějou, maj jich doma 10...
kočky jsou prostě osud. kdo jim jednou propadne, pozná, že může existovat šťastný otroctví :D
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 11.1.2011 > naruB> to je pravda s tím pořizováním, ale až život dokáže, jestli jde jen o drobnej slovní zlozvyk nebo chybu v konání. hm. auto nechci, děti nechci, nic z toho mě nepotřebuje :-) kočky nějaký průběžně nabírám, protože je jich spousta, co potřebujou pomoc.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 11.1.2011 > Mlž Svatý> 

Já už je taky nemnožím, Sára třeba nikdy koťata neměla, člověk nikdy nemá úplnou jistotu, co se s nimi stane.   Ale stejně není nic úžasnějšího než kočka s koťaty, ještě bych je někdy chtěla. A pak si je všechny nechám.

Z útulku jsem si vzala jen jednu kočičku, taky želvovinovou a pak jsem měla několik nalezenců. To abych odčinila ta koťata .

 


<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 11.1.2011 > Janahe> bať bať. mně nějak stačí, co posbírám a dávám kastrovat i cizí :-) ale přišel jsem o svou nejbližší, někdo ji vyhodil asi kvůli nemoci... možná suchá forma FIP, drbala ji půlka veterinární evropy a nevěděli, co s ní... pámbu ví, jak to dokázala zdolávat, s pomocí špičkovejch vetů teda, tři roky. nakonec už to nešlo, trápila by se... tak teď mám náhradou zamluvený v útulku schválně to největší vodbržděný pako:-) a celkemm si říkám, jestli se uvolní prostor a finanční tíseň, že bych občas útulku depozitoval březí kočku až do doby odstavení koťat. to oni takhle sháněj každou chvíli, malý koťata by neměly bejt ve větším kolektivu, páč naočkovat hned po narození jaksi nejde.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 11.1.2011 > Mlž Svatý> 

Vidím, že jsi skutečný nadšenec. Já si teď na víc koček netroufám, ostatně  nikdy jsem si jich cíleně nepořizovala víc. Bez kočky bych být nechtěla, ale ty další, to byli buď nalezenci nebo vlastní koťata. I když ne tak docela, jednou jsem sháněla kotě a vzala jsem si dvě, protože jsem ani jedno nedokázala odmítnout (a za čtrnáct dní se pod autem ozývalo zoufalé mňoukání a byly tři). Tak držím palce, ať se s tím pakem sřečíš

A těhotnou  kočku ti vřele doporučuju, je to úžasný zážitek.


<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 11.1.2011 > Janahe> pako musí bejt, protože ty ostatní kočky potřebujou zhubnout :D
<reagovat 
cvakal (Občasný) - 12.1.2011 >

Spíš si pohlídej paničku, ať tě pořádně vyfotí.

Jen tak mimochodem, kočky nejsou těhotné, ale březí, Janahe. 


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 13.1.2011 > cvakal> 

Březí se mi nelíbí, je to ohavné slovo.

Líp to nejde, jak na ni zamířím foťák, vydá se směrem ke mně a chce se mazlit, kdyby nehlídala list, nemám šanci. Ostatně nevím, co na ní není vyfoceno pořádně. Trochu konkrétněji by to nešlo?


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 13.1.2011 > Janahe> 

Kokrétněji by to šlo, ale bylo by to teoretizování. Vím, že fotit zvířátko je těžké, ale co je lehké.

Na této fotce mi vadí, že je to pouhý obtisk skutečnosti, není tam žádná "přidaná hodnota". Když už nic jiného, mělo by se to zvířátko dívat do objektivu, aby navázalo kontakt s pozorovatelem. Možná bys ji mohla vyfotit, když spí, to se nehýbe a kolikrát (aspoň naše kočky) zaujme docela zvláštní polohu :-).


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 13.1.2011 > cvakal> 

Tak tady ji máš s přidanou hodnotou   http://www.totem.cz/enda.php?a=243963   

 

 

 

 


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter