Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce LEDEN (počátek) z kolekce Okamžiky
Autor: Aquarius (Občasný) - publikováno 5.2.2003 (14:04:16)
další ve sbírce>
Dávno křik anděla rozesel bolest –
Smrti narodil se, zkrvaven prázdnotou,
jež ulpěla mu na křídlech.
(Podoben lidem
jen ozvěnou existence)
Věčností
dávno byl úděl dán –
Kruhy prstem opsané v prachu.
Daleko.
Zástupy přicházejí odněkud
a smích se sklání k větru
po cestě někam.
Dávno.Teď.

5.2. 2003 Teplice



Poznámky k tomuto příspěvku
rabako (Občasný) - 5.2.2003 > zkrvaven prázdnotou.... dávno.teď. ...
silná básnička!!!
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.2.2003 > povedla se...
Body: 5
<reagovat 
Radovan (Občasný) - 5.2.2003 > .
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 5.2.2003 > jo
Body: 5
<reagovat 
zirael (Občasný) - 6.2.2003 > na mě je to až moc.... krvavé:) prostě patetické, no..
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 5.2.2003 > mám z ní takový mlhavý rozostřený dojem.. něco mě na ní nepřesvědčuje.. je to spíš otázka uchopení obsahu slovy, než obsahu samotného.. myšlenka je dobrá, ale obraznost je nevýrazná.. nehmatatelná.. Užití některých pojmů mi přijde ne zcela šťastné.. konkrétna se pojí s abstraktními pojmy v nevyváženém celku; mlha...: "zkrvaven prázdnotou"; "ozvěna existence"; "věčností dávno.. - navíc "věčností dávno" je alogismus, protože v souvislosti s věčností nelze mluvit o čase.. Báseň je slušně napsaná, ale moc mě nepřesvědčila..

nejsem na tebe zasedlej:)) jenom jsem měl pocit, že STOJÍŠ o kritiku.. tak si to neber osobně.. rád budu polemizovat.. tohle je jenom můj úhel pohledu, který rozhodně nechci vydávat za univerzální..
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 6.2.2003 > egil> 

Tvůj mlhavý pocit má asi nasvědomí citát, který mi zůstává v hlavě, vlastně je to část Veralainova Básnického umění - "Básni odstínem!" No, je pravdou, že i odstín může být méně či více sytý. A tudíž máš třeba i pravdu.. nechci ti vyvracet tvůj pocit, jen možná vysvětlím ty "pojmy": zkrvaven prázdnotou - krev se váže na okamžik zrození a prázdnota je odkaz v něm, nebo-li, není život jen čekání na smrt? na matku, ze které vyšel? ozvěna existence - už jsem to použil v jedné dřívější básni (tam se ti to líbilo : ) ), je to něco nehmatatelného, co cítíš celým svým bytím. Říkej tomu třeba Bůh, láska nebo život.

Nevím, co je alogismus, ale vím, že NELZE v souvislosti s básní neznám. Čas chápu, jako něco jež doopravdy není - umělý výmysl člověka, aby věděl, kdy jít do školy, práce, spát. Viz. poslední řádek. A "dávno" je tu symbol pro oddělení života od smrti viz. první verš.

Možná neumím popsat vše, jak si asi představiješ, ale jak vysvětlíš myšlenku?

Díky a o kritiku STOJÍM : )


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 6.2.2003 > ano. i mlha může vy volávat v čtenáři silné emoce..

v takové mlze ovšem může být barev příliš mnoho (pak je ovšem výsledkem černá.. černá hlína je o neklidu a o cukání v prstech..).. důležitá je intenzita výpovědi..

anebo barev může být příliš málo.. a výsledkem pak zpravidla bývá zrcadlo prázdného okamžiku..
proč ne.. nemám proti tomu nic, ale v takovém případě je opět důležitá intenzita a přesvědčivost výpovědi, která teprve básni dá naléhavost.. a tu zde (i vzhledem k tomu, že obsah výpovědi je poměrnš závažný) postrádám..

metafory, které v reakci vysvětluješ, jsem pochopil +- podobně.. nejde ale jenom o to co říkáš, ale také o to, jak to říkáš.. intenzita rozhoduje..


ano. v básni je možné cokoli, je ovšem nutné mít na paměti, že nelogičnosti, paradoxy... jsou sice možné, ovšem jako záměr.. pokud jsou mimoděk, nepřispívá to k důvěryhodnosti autora..

myšlenku je nejlepší v básni nevysvětlovat (hlavně, proboha, nevysvětlovat), ale rozprostřít do prostoeu obraznosti.. chápeš? moc (fakt že jo) se mi líbila tvoje minulá báseň, protože ta byla hluboká a při tom měla bohatě vybarvené obrazy a díky tomu v ní bylo několik kvant fotonů myšlenek.. to právě u této básně postrádám..
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 6.2.2003 > egil> 

Vím, že tahle báseň je oproti minulé pohublejší v obraznosti(barvách), vždyť jsem ji napsal. Jmenuje se LEDEN, ta předtím LISTOPAD, copak sis nevšiml? Vím(asi ano), co mi chceš říct, ale intenzitě sdělení se teprve učím. Je spousta věcí, které mi v básni dělají problémy, proto jsem začal psát tohle "Roční" pásmo. Na něm se chci učit a PROSINEC napíšu nejspíš jako poslední, on potřebuje největší intenzitu.

 

Myšlenky mých básní asi budu mít nutkání vysvětlovat, až do doby, kdy si budu jistý, že ji dokážu správně "prodat". Básně jen cítím, dávat je na papír je jiné a dělám to teprve rok.. Zkusím to omezit a zahalit vše tajemstvým : )))

 

Fakt dík! Málokdo, zvlášť z redakce se snaží o rozbor a polemiku.


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 6.2.2003 > budu se těšit na další.. máš na to!!
<reagovat 
Ema (Občasný) - 6.2.2003 > Hmm:(( tak na tohle zase nemám...takovýhle věci já prostě nechápu... bohužel...
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 5.2.2003 > Nevím, jestli jsem správně pochopila souvislost s tím Ortenem (mimochodem nepřekonatelným), kterého cituješ v úvodu (jistě ne zbůhdarma). Pokud ano, pak je to dokonalé, pokud ne - není to špatné.
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 6.2.2003 > Naty> Nevím, jak a jestli jsi pochopila nebo nepochopila.. Ortena rozhodně nechci překonávat, ani nemám takový zjemnělý cit jako on, navíc je i forma téhle básně (od něj) dost odlišná. Obsah je myšlen jako paralela citace.. děkuju
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 6.2.2003 > Aquarius> To jsem se teda vážně vyjádřila blbě. Tím "nepřekonatelný" jsem chraň bůh nechtěla naznačit, že bys ho měl či neměl překonávat. Chtěla jsem prostě říct, že je to jeden z nejúchvatnějších básníků, jaké znám, a mám ho hrozně ráda. To nemělo žádnou souvislost s tebou. Ani jse nic neporovnávala. Jenom jsem si to ve svém ortenovském zatížení dávala (evidentně chybně) do souvislosti s jeho zrozením, životem a smrtí, z čehož dvě poslední z jmenovaných byly svým způsobem vyjímečné. Myslím život a smrt.
I bez souvislosti s Ortenem se mi báseň líbí a těším se na pokračování cyklu.
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 10.2.2003 > docela depresivní, nevlasatče, ale líbí se mi, psával sjem v počátcích o běčem podobným, ale zdaleka ne takhle. A je příjemný vidět pod příspěvkem název svého prožívaného města
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 10.2.2003 > 1
Body: 5
<reagovat 
langueur (Občasný) - 7.2.2003 >

Nějak se mi na to špatně soustředí.. je to také trochu rozplizlé, či co.. :-)) Chceme nezředěný koncentrát! Tak ty básně nešiď.. :-)) Jo, a "ozvěna existence" už tu jednou (celkem nedávno) byla, ne?

 

P.S. 5.2. Teplice... co kdybys příště nebyl tak netrpělivej a nechal to chvíli uležet? ;-)


<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 10.2.2003 > langueur> Myšlenku jsem nechával uležet dva dny.. přiznám se, že jsem nevěděl, jak ji napsat : ) a celá báseň byla u ledu (na disku) přes noc. Dělám to tak vždy. Totiž 5.2. začíná už v 00:01 : ) Hezký den!
<reagovat 
 langueur (Občasný) - 12.2.2003 > Aquarius> Och, celou noc... tak to potom jóó  
<reagovat 
amba (Občasný) - 18.2.2003 >

souhlas s egilem, ale libi se mi to....


Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 28.2.2003 > Hm...nevím...zdá se mi, že jsi se odchýlil od toho, jak poslední dobou píšeš...Tohle mi spíš připomíná - pro mě neuchopitelný - styl Egila či Zirael.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 (27) 28 28
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter