|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
„Tragedie“ začala zmíněným „odstraňováním“ pohraničních drátů, kdy národ věřil, že se bude mít lépe, že bude pracovat za solidní mzdu, dále pak smysluplně trávit svůj volný čas atd., jenže nastalo “super-období“ počítačové, internetové a tabletové, které přímo ovládá děti a mládež, distancuje od sportu, od prožití volného času v náruči přírody!
A tak si najednou média stěžují, jak to jde od desíti k pěti s většinou našeho národa! Rodiče prý nemají na své potomky čas, neboť jsou tuze vytíženi, mnohdy šikanováni svými zaměstnavateli! V dnešní době se schválně potlačuje zájem o přírodu; počítače, internet a tablety mají totiž přednost! Panuje zde lhostejnost, co se ve skutečnosti děje v reálném světě!
Neziskové organizace si stěžují, politici též. Dávají letmo najevo, že by to rádi změnili, ale dnešní doba nám říká: „Jsme v zajetí předlužených Spojených států amerických, doslova a do písmene kopírujeme jejich politiku, musíme jim otrocky sloužit z ekonomického i válečného hlediska! Naše tradice a zvyklosti opouštíme, vlastně na ně nafoukaně kašleme!“
To není normální, nemyslíte?! Jsem toho názoru, že je obezita dětí a mládeže vinou současného režimu, který kopíruje zhoubný americký kapitalismus za každou cenu! Leze mu, slušně řečeno, do zadnice!
Na seznamech jsou předražené hamburgery a další smažené potraviny, jak říkají mí rodiče: „Jedná se o plotoviny.“
Na propagačních letácích vypadají mohutně, ale v reálu jsou úplně„malinké!“ Přesto občané rádi napodobují život Spojených států amerických, který je vzorem i přes své vážné nedostatky v domácí i světové politice!
„Kdo nejde s touhle politikou, jde vlastně proti nám!“ Tak nám to hlásá současný režim dokonce v oblasti školství. „Ten, kdo nejde s námi, je šikanován a perzekuován za své přesvědčení i odlišnost!“ Politika zkrachovalých států přináší jen příkoří slušným lidem, prostřednictvím zaprodaných médií se vnucuje do každé české, moravské i slezské domácnosti!
Ztrácí se tak zájem o přírodu, příroda je „úplný šumák“ pro následující generace, což je velmi smutné! Pro napravení situace je třeba důsledně a konstruktivně nastavit morální hodnoty v každodenním životě. Jak říkají klasici: „Všeho s mírou ohledně počítačů, internetu a tabletů.“ Právě ty by měly sloužit především ke vzdělávacímu procesu a důležité (slušné) korespondenci.
I příroda si zaslouží navštěvovat a poznávat, děti by měly svým rodičům pomáhat v domácnosti a na zahradě, k tomu navštěvovat mládežnické organizace a jiné prospěšné zájmové činnosti například ze světa hudby, cizích jazyků, výtvarného umění a sportu. Pak na veřejnosti odpadne strach z fenoménu obezity dětí a mládeže v budoucnosti.
Je třeba se vzepřít nepříznivým věcem a okolnostem. Nechť má náš stát mnohem větší zájem o budoucnost dětí a mládeže. Je třeba „veřejně i anonymně“ říci ne bezohledným západním mocnářům a mocnostem. Změna k lepšímu je nezbytná pro náš stát i jeho občany.
Václav Kovalčík
|
|
|