Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Skryto mezi listím- Kapitola první z kolekce Skryto mezi listím
Autor: elisamartin03 (Občasný) - publikováno 29.3.2016 (18:22:15)
další>

Jedu na svém Elkovi a prohlížím si každý strom a každý keř v lese. Ptáci spokojeně zpívají, ale já spokojený nejsem. Můj syn se se mnou pořád hádá a já nevím, co s tím mám dělat. Potřebuji být někde daleko od paláce a uklidnit se. Je to pro mě těžké zvláště, když tady pro mě není jeho matka. Sice zemřela již před dost dlouhou dobou, ale já si asi nikdy nezvyknu na její nepřítomnost. Syn se se mnou hádá proto, že bych si měl najít jinou ženu, ale já tuto možnost odmítám. A stejně se ještě neobjevila žena, která by mne, Thranduila, krále zeleného hvozdu okouzlila stejně tak, jako moje zesnulá žena Mirallen.

Jedu pořád dál a pak najednou uslyším ženský smích. Vychází z té mýtiny opodál. Sesednu a přivážu Elka k blízko stojícímu stromu. Opatrně našlapuji a schovám se do houští, ze kterého mám poměrně dobrý výhled na celou mýtinu. Stojí tam žena oděná do černého pláště s kápí a hraje si se zvířaty. Směje se na celé kolo, když po jejích rukou hopká veverka, nebo když u ní stojí koloušek, který veze n a hřbetě zajíce. Její hlas je sice chladný, ale je také melodický a krásný. Ještě chvíli se na ni dívám, než se zastaví uprostřed pohybu a řekne: „Nemusíš se schovávat, králi Thranduile. Ne přede mnou.“

Vylezu z křoví a sklepu ze sebe všechny větvičky, které utkvěly na mém oděvu. Nejspíše si mne upřeným pohledem prohlíží, neboť cítím její pohled. Jdu blíže k ní a zvířata se mi pokloní. Vědí, kdo je jejich králem. Ale žena jen stojí a dívá se na mě. Tedy nejspíše. Nevidím jí do obličeje, a proto to nemohu odhadnout.
„Každý živý tvor ze Zeleného hvozdu se musí svému králi poklonit. To vědí i ta zvířata.“ pokárám ji.
„Ale já nejsem odtud.“ odpoví úsečně. Její tón hlasu mně rozčiluje a hrubě se mi nelíbí. Jdu ještě blíž, ale ona uskočí o pár metrů vzad. Ona není člověk. Lidé nejsou tak mrštní. Ona musí být elfka.
„Kdo jsi?“ zeptám se jí.
„Jsem někdo, kdo žije již více, než pět tisíc let. Jako Ty,“ odpoví, ale její slova nejsou odpověď na mou otázku.
„Ukaž svou tvář,“ poručím jí.
„Opravdu? Totiž já,“ řekne, ale ani nestačí doříct větu, když přijdu blíž k ní a kápi jí sundám sám. Zhrozím se. Její levá tvář je zjizvená a její oči rudé.
„Ano, já říkala, že by to nebylo dobré,“ řekla a začala couvat, „Musím jít.“
„Počkej!“ zavolám na ni, „Neřekla jsi mi své jméno.“
„Jsem Khare. Budeš-li mě chtít ještě někdy vidět, stačí vyřknout mé jméno.“ odpoví mi konečně na mou otázku a zmizí v lese.



Poznámky k tomuto příspěvku
Sallybill (Občasný) - 30.3.2016 > Od Lamarski je hezké, že ti takto píše a já dodám, že teď dost záleží na věku, to určuje jak daleko jsi schopná se vyvíjet. Přeju ti, ať tě to baví a dál se uvidí.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.3.2016 > Sallybill> Na věku samozřejmě závisí, a právě proto je třeba dbát na základní pravidla psaní už na začátku, ohýbat proutek, dokud je mladý;)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 29.3.2016 > Na první kapitolu je to trochu krátké. Úvodník čtenáři vlastně prozradí vše, co píšeš v první kapitole. Chtělo by to trochu záhadnější pointu, než že zjizvená elfka potká krále elfů a zmizí. Navíc pro čtenáře, kteří svět Pána prstenů úplně neznají, může odradit od čtení neznalost prostředí. Ne že by bylo třeba do detailu vyprávět o elfím světě, ale pět tisíc let života vypovídá, že jsou to hodně zasloužilé bytosti a leccos už zažily, a že by se nepotkaly, nikdy o sobě neslyšely? Uvidíme, jak se další části rozvinou. Nicméně v první kapitole by to chtělo čtenáře naladit na víc než je na to, že se dva dlouhověcí setkají.
<reagovat 
 elisamartin03 (Občasný) - 30.3.2016 > Lamarski> Moc děkuji za připomínky. Vylepšuji skoro pořád..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter