Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Skryto mezi listím - Kapitola druhá z kolekce Skryto mezi listím
Autor: elisamartin03 (Občasný) - publikováno 30.3.2016 (14:21:41)

Pořád mi ta vzpomínka nedává spát. Už je to sedm dní, co jsem ji viděl. Objevuje se v mých snech i myšlenkách. Je krásná, i když jsou její oči rudé a tvář zjizvená. Dnes nemám nic moc na práci, neboť v dobách míru toho moc na práci není. Drak si hoví v Ereboru a já se strašně nudím. Naštěstí v trůním sále nikdo není a já mohu v klidu proklouznout do stájí a pak ven. Sundám si z hlavy korunu z listí a odcházím. Všichni se i po mé cestě klaní. Dojdu do stájí, osedlám Elka a nasednu. Stráže mě pustí branou ven a já vyjedu do krásného slunečného odpoledne. Jedu na mýtinu, kde jsem ji viděl prvně a ani ji nemusím volat, protože tam sedí na trávě a vyrábí šípy. Její bílé vlasy jakoby září a její rudé oči mne upřeně pozorují.
„Zdravím Khare,“ pozdravím, „jak se ti daří?“
„Za týden se toho moc nezmění, zvláště ne v mém životě. Děkuji za optání.“ Řekne s nezájmem, „Proč jste tady?“
„Chtěl jsem tě vidět.“ Řeknu a ona se ušklíbne. Z jejího úsměvu přímo čiší sarkasmus. Posadím se.
„Proč se směješ?“
„Přijde mi zvláštní, že zrovna Mě chce někdo vidět.“  Zasměje se. Mé oči spočinou na její zjizvené tváři. Ona můj pohled zpozoruje a znovu si nasadí kápi.

„Ne,“ zašeptá. 
„Proč? Proč nechceš, aby se na tebe kdokoli byť jen podíval?“
Khare mlčí. Její mlčení se prodlužuje a mě to neuvěřitelně irituje. 
„Tam,“ řekne po chvíli a ukáže směrem k Osamělé hoře, „tam žije někdo, kdo mi zakázal se s kýmkoli stýkat. A zvláště s elfy.“
„Ale tam žije jen drak!“ řeknu trochu nazlobeně, ale krotím svůj narůstající vztek, „Kdo doopravdy jsi?!“
„Já, já nemůžu.“ utrousí. Její tón se mi nelíbí. Je nějak smutný a zároveň zasněný. 
„Tak? Dočkám se někdy odpovědi?“ rýpnu do ní. Ona si strhne kápi a vypadá, jako rozlícený drak. Oči jí žhnou a její pohled mne probodává, jako tisíce nožů. 


 „Nikdy!“ křičí, „Nikdy o sobě nikomu nic neřeknu! Už chápu, proč mi to zakázal!“
Zvedá se a chce jít pryč, ale já ji chytím za zápěstí.
„Co po mně chcete?!“ ptá se roztřeseně a zároveň rozzlobeně.
„Jen chci vědět, s kým mluvím.“
Její pohled změkne a po tváři jí steče slza.
„Už budu muset jít,“ řekne a zmizí v lese.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 30.3.2016 > Stále si myslím, že příběh by měl být rozkouskován ne do tak malých kapitol. Tuto a předchozí bych spojila v jednu a nějak se vypořádala s předělem. Týden na ni myslel a nudil se. Opravdu nejde nějak pro čtenáře zatraktivnit život šlechtice? Nemusí to být tak popisné, jako v Tolkienovi, ale takto se příběh stal příliš přímočarým, ale věřím, že se příběh rozkošatí i o nějakou vedlejší linku příběhu.

Ichforma by měla být pro čtenáře osobní, takový vnitřní svět postavy, nejsem si úplně jistá, zda se do fantasy příběhu hodí. Příliš z něj křičí ženská ruka autorky.

A nakonec bych doporučila vyvarovat se cizím slovům typu iritovat. Čeština je krásná právě proto, že se bez cizích slov, zvláště ve fantasy žánru, obejde. Pohraj si se slovy, klidně tvoř novotvary, jako se to povedlo v Harry Potterovi.
<reagovat 
 elisamartin03 (Občasný) - 30.3.2016 > Lamarski> Děkuji. Pohraji si a doufám, že se vám budou líbit další kapitoly. Mimochodem chci zítra publikovat něco nového z vlastního světa :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter