Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Mezibytí z kolekce Zpovědi
Autor: Aquarius (Občasný) - publikováno 31.3.2003 (14:00:56)
další ve sbírce>

  U vodky hledat a básně psát

  V podřepu jen

  A vysoko skočit,

            když osud zvolá vstaň

                     a hluboko mlčet

                          špitne-li tiše,

 “Hloupost!”

  A svěsit jednu nohu

 

  Nejdou snad verše samy?

 “Ach, občasnetlačí je.”

 

  Čísla štěstí kalendář znamená

  Alena, Hana, Petra, Helena

  Jen kdybych našel důvod jít

                                  či zůstat

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 31.3.2003 > "A svěsit jednu nohu" hezký
Should I stay or should I go?
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 31.3.2003 > svěsit jednu nohu pomaha na usnuti... ale psat v tom vstavu basne? To smekam...
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 31.3.2003 > a v udivu zapominam znamkovat:)
Body: 5
<reagovat 
Ema (Občasný) - 31.3.2003 > připomíná mi to trochu můj stav, kdy necítím nic. tedy vlastně kdy cítím nic! je to zvláštní a ne ošklivé. hezké..:) ale když já tomu stejně trošku nerozumím... :) a trošku něco cítím. a tak, možná i rozumím teda. tak teda jo!:)
Body: 5
<reagovat 
Ema (Občasný) - 31.3.2003 >
<reagovat 
rabako (Občasný) - 1.4.2003 >

Jak jsem ti uz rekla - basnicka ve mne vyvolala pocit dost osklivej, i kdyz nevim, jak ho popsat, po prvnim precteni jakoby neurcito, nejistota, zavrat z nejasnosti , nepredvidatelnosti, nemohoucnosti neco udelat k zvratu tohoto stavu... teda jo, takovou vetu bych do sebe nikdy nerekla! :o)

Ale vazne - neco mi na ni nehraje (bych to nebyla ja, abych neco nenasla... :o))

Možná ta jména, možná "přímé řeči", pocit ve mně vyvolala, ale připadá mi roztřepená - jo, to je pro mě ted to správný slovo...

Ale ten pocit, kterej jsi zachytil, je docela dost verne popsanej!!! to zas jo!!!

 

 


<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 1.4.2003 > rabako> Možná jména, možná přímé řeči? To mi moc nepomůže.. Vadí ti jména, protože jsou dodaná kvůli rýmu? : ) Nejsou, ta jména takhle opravdu jdou v kalendáři a jestli se do něj podíváš, zjistíš i mé šťastné číslo. A neřeknu asi nic špatně, když dodám, že dívky jménem Alena a Petra znamenaly v mém životě strašně moc. Hanu a Helenu neznám žádnou.. Přímá řeč (to sousloví) je alegorie na přímou cestu (ne)danou osudem, jež pomocí ní hovoří. Toť vysvětlení prostředků : )
<reagovat 
rabako (Občasný) - 1.4.2003 >

předpokládám, že jména nejsou dodaná kvůli rýmu, tak nízko bys neklesl... :o) Hm, pokud jmena jdou takto v kalendari, tak se mrkni, co je za Helenou, protoze ta ti zase asi zsahne do zivota...  Prislo mi to asi jen trochu moc povrchni davat jmena do basnicek, pravdiva jmena, jmena nikterak nezahalena. Ta prima rec mi fakt nedosla, ale asi mam zacpany mozek tou rymou... :o)

Jinak - vim, ze tvoje poznamka smerovala k Naty, ale pripadam si blbe, kdyz nevim, co je to AKROSTICH???


<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 1.4.2003 > rabako> 

Akrostich = text (jméno, věta..) poskládaný z prvních nebo posledních písmen veršů, nebo celých slabik

Ale taky bych to nevěděl, kdybych neměl slovník : )


<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 31.3.2003 > Myslím, že báseň dobře ilustruje název, a naopak, název dobře předznamenává obsah.
Je to stav blbec. Nemám ho ráda. Když mě to potrefí, radši jdu a důvod hledám až dodatečně.
Až mi přeběh mráz po zádech.
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 1.4.2003 > Naty> 

Víš, Naty, o hledání důvodů je celý můj život a bylo by trošku ošidné hledat je až pak.. Co se názvu týče, je více či méně pracovní, ten opravdový je v básničce (náznak akrostichu : ) ). Usiloval jsem o více než jednu rovinu, ale nikdo si jaksi nevšiml.


<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 1.4.2003 > Aquarius> To mě fakt strašně mrzí. A nepřišla jsem na to ani já, která jsem si na nich kdysi cvičila rýmy. To bude asi tím, že jsem byla zvyklá se s nimi setkávat vždy jenom v klasických formách verše. Což mě ovšem neomlouvá. Navíc by to bylo jako název velmi hezké.
A ještě k tomu, pár řádek nad tebou je jeden naprosto jednoduchý akrostich, nad kterým jsem si nadšeně zavzpomínala. Ten autor to ovšem na rozdíl od tebe velmi viditelně zvýraznil. Možná jsi to měl, pro nás natvrdlé, taky trochu víc zdůraznit.
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 2.4.2003 > Naty> 

Nemyslím si, že jsi natvrdlá ty, nebo někdo jiný tady.. Ale vadí mi takové to pouťové upozorňování na něco, co v jen tak nějaké básni není, tím nemluvím jen o akrostichu, čímž stěžuji úlohu čtenáři, který chce opravdu poznat, o čem jsou mé básně. Snažím se držet Verlainova: "Básni odstínem..", jenže cpu tohle moudro i do formy.. hloupost, já vím, jenže bych chtěl poznat, kam až se dá takhle zajít. Můj "odstín" má své pevné osvětlené rysy, jsou a zůstanou však skryty zběžnému čtenáři slov. Bože, to zní domýšlivě! : )))) Už přestanu..

Hezký den, Naty!


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 (25) 26 27 28
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter