Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 23.7.
Libor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Artfull
Autor: Pollock (Pravidelný) - publikováno 12.7. (23:25:09)
Lehce kontroverzní list jsem zvědavý na každý názor , formát A3, barvy BASF olejove průmyslové , papír Aura 2 knihtiskovy prumyslovy , matrice mekcene různé plasty následně tvrzene teplem a tlakem


Poznámky k tomuto příspěvku
Li-po (Stálý) - 13.7. > Líbí,- a i ve struktuře je ukryt příběh,-
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ovečka (Stálý) - 13.7. > barevnost se mi moc líbí...připomíná mi to uvězněnou sochu...Děláš výstavy?
Doporučil 
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > Ovečka> Ano v září je naplánována retrospektivní výstava mapujici posledních 10-15 let me tvorby takže toho bude k vidění dost i když to bude jen menší komorní záležitost v jednom ateliéru v centru Prahy kde spolupracují na nových věcech ..vernisáž bude pro úzký okruh sběratelů galeristu ale i umělců a jiných lidí ovšem zejména těch se kterými jsem v užším kontaktu a sledují moji tvorbu celých řekněme 15 let a vytrvali takže omezený prostor mi dává omezený počet možných účastníků..Ale výstava bude dále otevřena pro širokou veřejnost minimálně měsíc v případě většího zájmu bych byl ochoten vyměnit vystavovana díla za jiná a prodlouzit trvani..hlavní je ze zatím to vypadá ze tam budu celý měsíc k dispozici jako hlídač takže se rád osobně újmu každého a rád vysvětlím co bude treba :)
<reagovat 
 Ovečka (Stálý) - 13.7. > Pollock> to je skvělé!
<reagovat 
čtenář H - 13.7. > Moc pěkný, dala by se v této technice střihnout třeba krajinka (samozřejmě non-plenér) nebo portrét? :) Prostě něco semi-abstraktního...?
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > čtenář> Diky je to dobre polozena otazka a uz se me na to ptalo tolik lidi ze jsem se rozhodl to v ramci vyucovani druhych a ve spolupraci s galeriemi a novymi umelci zkusit tak abych nemusel delat kompromis ve sve tvorbe budou se tomu opet muset prizpusobit technologie a pristup aby to zustalo puvodni ale Jsem na to docela dost sam zvedavy takze se do toho v nejblizsi mozne dobe chystam pustit.vysledky samozrejme zverejnim I kdyz to tak samozrejme nikdy neni
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > Budou to graficke listy s motivy Prahy ktera se pro mne nyni stala kompletne novym domovem takze po nacerpani zdroju z jejiho poznavani tomu chci vdechnout vlastni zivot uz I vyberem lokalit a technik pokud mozno take novych a rysuje we mi vyhlidka na kombinaci digitalniho tusku kombinovaneho s klasictejsimi technikami na medium jako je platno keno plastova folie takze tomu predchazi faze alchymie a experimentu na kterou se moc tesim asi vic nez na vysledky:)
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > Pollock> Omlouvam as za chyby ale komentuju z ulice a kazdy tyden s novym telefonem protoze ho ve vzteku vzdycky nejak rozmlatim jsem hroznej konzument:D
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > Pollock> Omlouvam as za chyby ale komentuju z ulice a kazdy tyden s novym telefonem protoze ho ve vzteku vzdycky nejak rozmlatim jsem hroznej konzument:D
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > Pollock> Omlouvam as za chyby ale komentuju z ulice a kazdy tyden s novym telefonem protoze ho ve vzteku vzdycky nejak rozmlatim jsem hroznej konzument:D
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > Pollock> Omlouvam as za chyby ale komentuju z ulice a kazdy tyden s novym telefonem protoze ho ve vzteku vzdycky nejak rozmlatim jsem hroznej konzument:D
<reagovat 
 čtenář H - 14.7. > Pollock> V umění, v tom pravém umění, kompromisy dělat nejdou, to víš líp než já. Teď odbočím od toho tématického obsahu který jsem nadhazoval (krajina, portrét) a přistoupím mírně ke konzumu - už jsem si u jiných tvých příspěvků všiml těch řečí o galeriích a náznaky že jim snad má smysl chodit na ruku a dělat práce které frčí, v různých stylech atd., i když jsi to přímo takto nenapsal (nechci ti nic vkládat do huby), mám pocit že k tomu trochu myšlenkově směřuješ. Byla by škoda kdyby se z tebe stala prodejná děvka. Chci říct, kde přesně pramení ta satisfakce (když nebudu počítat nudnou praktičnost pro život) kdy si umělec řekne "jo, sem dobrej, moje umění mě živí, moje obrazy a grafiky mi platí nájem" - to mi přijde jako když si člověk není vlastním umění jistý tak hledá nějaký opěrný kámen aby mohl říct "když prodávám obrazy, znamená to že moje umění za něco stojí". To si van Gogh říct nemohl a právě kvůli té nejistotě šel tak agresivně dopředu a proto on jako člověk dopadl tak špatně a jeho dílo tak dobře - byl tam ten rozkol kdy člověk aby v něčem takto vehementně pokračoval, musel být buď neskutečný blázen nebo skutečný génius, anebo obojí. Trochu jsem se rozepsal, to jsem neplánoval. Chci říct, proč to nedělat jako třeba Boudník, jehož věci mi připomínají ty tvoje, tedy makat někde ve fabrice nebo v kanclu, vydělávát si na živobytí, a po práci dřít na svém umění, nezávisle na všem a na každém. Galeristi jsou největší mrdky, kurátoři a všichni tyhle vejmrdi, je mi z nich zle a je mi zle z každýho kdo se hezky oblíkne a jde na vernisáž držet skleničku se sektem a kejve hlavou jakože je všechno supr a falešně se usmívá. Víš co, ona je na světě jedna pravda - stačí dřít, neskutečně moc, i pro to umění to platí, hele to řemeslo je v tom zaražený jako klín... studoval jsem kolik Francis Bacon a Mark Rothko malovali obrazů ročně, zkoušel jsem to přepočítat na měsíce, k tomu jsem zohlednil ty obrovský rozměry jejich pláten. Prostě chci říct, tihle chlapi neměli štěstí že se v dějinách umění ocitli ve správný čas na správnym místě, oni prostě měli vizi a NESKUTEČNĚ dřeli. Dřeli jak koně. Teď doufám že mi napíšeš jak jsem naivní a že je potřeba "jít tomu štěstíčku trochu naproti" :D
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 14.7. > čtenář> Moc si cením komentářů jako je tento protože jde o pochopení umění a jeho významu reaguju bezprostředně po návratu ze schůzky s jedním s galeristu a přesně co pises se do mě pokoušeli nacpat proto můžu jen potvrdit ze opravdu nejde dělat kompromis ..Ale vzhledem ke svému dosavadnímu životu můžu s klidem říct že me to ohrozit nemůže prostě protože jednak jsem vždycky tíhnul k minimalu jak v životě tak v tvorbě a i když se snažím udělat si jméno vím moc dobře ze moje tvorba me musí dalece přežít a proto se živím naprosto jinak a to obchody na hraně se zákonem protože ten balanc mj prostě odpovídá a vydělával jen přesně tolik kolik mě stojí ateliér a jídlo přičemž jsem i v tomto naprostý minimalista a jsem schopný utratit za jídlo třeba 50 kč denně ne protože bych neměl rád nebo nevěděl co je dobré ale zažil jsem jak luxus tak vůbec nic ani jídlo až jsem z hladu začal psát kuchařku a tím jsem ho zahnal a tyto návyky jsem si přenesl do života takže i když můžu mít to nejlepší nechci..místo toho jakmile mi pristane na účtu nějaká větší suma okamžitě běžím do antiku a utratim to za nákup umění které většinou ihned někomu daruji to je můj přístup takto chci podpořit ostatní umělce kteří si prostě na sebe vydělat neumí a taky svou tvorbou kterou nikdy úmyslně nevysponuju ale chci zaplavit levnou a kvalitní grafikou všechny dostupné galerie a jiné prostory tak aby byla dosažitelná pro širokou veřejnost tedy za minimum..proto mě peníze naprosto nemůžou ohrozit naopak jsem viděl co dokážou včetně toho ze ostatní umírali a já se vždy odrážel od naprostého dna tom reagují na slova o Van Goghovi taky jsem zazil snad všechny závislosti a hnal jsem je až na hranu života a smrti tedy nekoketoval jsem s nimi ale zkoušel co dokážu přežít a zjistit jsem stejně jako Ladislav Klíma ze téměř všechno až jsem si u kamarádů vysloužil přezdívku Kill Bill protože mě můžete stokrát zahrávat pod zem a já se vždycky vyhrabu ven proto na spousta lidí problém pochopit moji tvorbu protože hledají jako obsah příběh a já nabízím nejen spoustu příběhů ze života ale svůj život jako jeden velký příběh s tvorbu jako jeho přímý odraz už Protoze jsem většinu děl vytvářel za extrémních podmínek kdy by ostatní byli rádi ze sotva dýchají tehdy já se donutil poslední silou vůle vytvořit náročná díla jterey však mají svůj vlastní život a jsou samostatná jako já..pro dokreslení své duální povahy přidám třeba to ze jsem rád tiskne v bílých košilích Blažek jedny z nejdražších ovšem me fascinujich texturou a čistotou prsto od hlavy k patě zasrany od barev protožejsem je jednoduše nekupoval .. mám prostě konzumní návyky ale tak zotrocene že nikdy nejdu dvakrát stejnou cestou a nikdo mě nemůže nachytat na něčem co by se dalo nazvat navykem s tím pracují naprosto jinak ale to a další věci jsou na vedelmi dlouhé povídání a mám o cem povídat proto nemusím vymýšlet složitý koncept tím se stal můj život proto doporučuju navštívit mou výstavu nebo přímo mě v ateliéru kde se každý může přesvědčit ze ja kýče rozhodně nedělám a nikdy dělat nebudu i když je po mě chcou a právě proto.. o svém záměru dělat Prahu jako motiv bysme skutečně museli pohovořit protože je to pro mě otevřena věc na kterou si teprve utvarim názor stejně jako mi už v hlavě vznikají nové technologie a postupy které by to mohly unést a posunout dál směrem k umění ne ke kyci..snad jsem aspoň trochu odpověděl na Tvůj názor který je naprosto správný;)
<reagovat 
čtenář prtek - 15.7. > bleee a ctenar mapravdu
<reagovat 
 čtenář Pollovk - 15.7. > čtenář> Chachacha to jsem presne cekal ze na to zareaguji jako prvni naprosto pudove a neadekvatne jedinci kteri, prestoze jsem uznal pravdu o komentu ctenare, se budou schovavat za anonymitu misto aby me navstivili protoze jdu s kuzi na trh a je to pri takove burany neprijemne cist pravdu kterou sami nedokazali nikdy v zivote a to vzit zivot do vlastnich rukou a jit za svym nejvyssim cilem presto ze se ho nikdy nedoziji a proto naprosto nemuzou pochopit pocit uspokojeni jaky prinasi ne uspech ale slozita cesta k nemu, tvurci proces jako hledani pravdy o sobe a ne nahrazovani hromadou lzi o sobe samem..potkavam se s podobne ubohymi reakcemi bezne a uz vim ze z tebe mluvi jen cira zavist a vlastni nespokojenost se sebou samym..i kdyz musis naprosto jasne vedet ze u cloveka jako ja vzbudis maximalne litost ale spis ani to..takovym jednanim mozna muzes rozhodit nejake decko ktere potrebuje reflexi i od anonyma bez zakladniho vzdelani a ega, ale u tvurce ktery proveril sve lidske kvality na tolika bojovych polich jako ja tezko vzbudis to co bys tak moc chtel a to pochybnosti..ja s klidem sobe vlastnim te zmuchlam jak papir a vytru si s Tebou prdel i ve chvili kdy bys mel koule na to jit za mnou v realu ale to ty nemas co? No vidis a presne na takovych lidech naprosto nezalezi a me zajimaji ti kteri si z nich vezmou to zakladni a seberou odvahu zmenit svuj zivot a nechat se inspirovat ne si pobrecet nad svou ubohosti pod mym dilem ale i to je pro mne reflexe jenze ne takova jak bys cekal ale takova ktera mi naprosto zretelne rika ze jdu spravnou cestou..vlastne bych ti mel podekovat ale to uz by ses vazne posral i v realu schovany za internetem co?;)
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 17.7. > "((

..zajmavé pro mne ..dost



))."
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 16.7. > Vidím se, že se zde konverzace mírně rozkošatila.
K tvé současné tvorbě – podíval jsem se do archivu, ale tvá starší uveřejněná díla jsem tam nenašel, asi jsi je zřejmě smazal. Takže musím zavzpomínat. Oproti minulosti jsi podle mne udělal velký krok dopředu. Tvoje současná díla se mi zamlouvají mnohem více. Vidím, že s „náhodou“ při tvorbě matrice umíš pracovat, uklidnil ses i barevně, má to hlavu a patu (nevím, jestli je právě toto správně). Co ti však stále zůstalo – jedno dílo + mnoho slov.
Za tvé současné zveřejněné práce dávám palec nahoru.
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 18.7. > čtenář> Díky Ano jsem někdy zbytečně ukecany ale to souvisí s tím že ty nejzasadnejsi obrazy které mají být překvapením pro všechny kdo na výstavu přijdou střežim v naprostém soukromí a jsou pro mě víc než vlastní děti které nikdy doufám mít nebudu a snažím se je chránit jako oko v hlavě ..o těch ani nehodlám diskutovat už vůbec je prodat maximálně s nimi jsem ochotný všem vyrazit dech jako to dělám sobě
<reagovat 
čtenář nulová reakce - 13.7. > Jde z toho zvláštní klid, kontroverzní mi to ani nepřijde, ale může to být kontroverzní tou technikou, v tom se nevyznám. Připomíná mi to v něčem "earth", tím tvarem, motivem, tohle je ale uzemněnější, klidné, chladné.
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 13.7. > čtenář> To je velmi svěží komentář myslím že právě nějak tak by měla abstrakce působit..dal jsem ji sem záměrně protože po ní byla velká poptávka od galeristu a zda se ze ji teprve řádně proverim tiskem a udělám větší náklad pro uspokojení poptávky..tento prvnílist jsem ale oodmítl dát z ruky protože kontroverzní je pro mne hlavně tím obsahem který se schovává za figurální náznak hmoty..nejsem s tím tak úplně ztotožneny myslím že struktura je v dobré abstrakcí nosná jaksi samostatne a schopna života bez podobných obsahovych kompromisů ale galeristi to holt vidí jinak :)
<reagovat 
 čtenář nulová reakce - 15.7. > Pollock> To je vůbec zajímavé dilema - struktura a kontura, obsah. Když dáte dvě struktury vedle sebe, tak už tam je tvar. Mě ten tvar, i v earth, připomíná ducha. :-) Je to něco, co každý zná a třeba neví proč. Ale třeba je to blbina a myslíte tím něco úplně jiného.
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 16.7. > čtenář> Pokaždé při tvorbě myslím na něco konkrétního dám si předem téma ale jen jako výchozí zadání pro sebe mnohdy snadné jako autoprtret,portrét konkretní krajina nebo člověk takže by se to v tom mělo objevit jen pretavene a procedene skrze moje tělo a mozek..s tou strukturou ale plně souhlasím mám to tak laděné třeba i v oblékání kombinuji s oblibou textury materiálu a akcentuji je barvou ale velmi jemně aby to ladilo i neladilo rád porušuji pravidla ale tak aby třeba barva do kontrastu ladila jen v nitich jdu až na nejjemnější detail..peníze nebo značka opět nehrají roli obleknu třeba kalhoty za 10000 a tričko za stovku
<reagovat 
 čtenář nulová reakce - 16.7. > Pollock> Co si pamatuju vaši tvorbu, tak jednu dobu jste dělal abstrakce se zlatou a bílou barvou - máte v tom vždy tu vaši energii, která odpovídá asi tomu životu, který popisujete - jakási neurvalost, křik, hodně energie, zjitřelá mysl. Je opravdu zvláštní, jak z ničeho konkrétního člověk tolik vycítí, z nějaké struktury a kombinace barev. Takže snad tuším, co myslíte tím, že "struktura je v dobré abstrakcí nosná jaksi samostatne" :-)
Zaujala mě ta vaše dlouhá rozmluva se čtenářem, který má obavy, abyste nešel na ruku galeristům - chápu vás oba, jak tu "nezávislost", tak tu vaši obhajobu. Nechci vás nikoho naštvat, ale prostě mě až fascinuje, jak to oba "žerete" - což je asi dobře, že to berete tak vážně, jinak byste nebyl dobrý. Ale i tak si myslím, že to, že budete někde měsíc vystavovat, určitě nezničí nějakého vašeho uměleckého ducha a taky si myslím, že jste dostatečný samorost, abyste dělal nějaké kompromisy, jakože člověk, který bere tvorbu jako vyznání a ne jako business, toho stejně není schopný.
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 18.7. > čtenář> Děkuji to je docela dobře pochopeny postoj ..Ano dělal jsem grafiku se zlatou barvou a ještě nějaké listy mám ale hodně jsem tady toho smazal musím sem dávat kontrolované věci jaksi pro zdejší publikum a neumím se samozřejmě zavděčit každému tak se snažím to nějak instinktivně selektovat..k tomu biznisu a výstavě asi jen tolik ze skutečně v současnosti už jaksi nedokážu vytvořit čistý kýč, kdysi při pokusech s akvarelem se mi to občas stalo ze jsem to ucesal přespříliš, ale když jsem si tento úkol dal v technice plastu a tisku už se to nedalo vznikly sice rozporuplné grafiky ale pořád to nebyl kýč proto mě ani výstava ani každodenní obcházení galerií a všemožných míst vhodných pro výstavu nedokáže rozrusit maximálně se mi navaluje až k zblití z některých umělců kterých tvorba a talent dostaly takové rány is přístupu na konzum ze zničily i mnohdy slibné začátky ale naprosto mi stačí prohodit pár slov s autorem a ani se neobtezuju otevřít portfolio lidi přistoupili na cestu obchodu s uměním do té míry ze se prostě ani nechcou nechat inspirovat což naprosto nechápu ale takto vysmudlane ego je mi tak protivné ze jsem nakonec rád že nemusím přistupovat na jakýkoliv kompromis a jen ve me zraje to správné odhodlání pustit se do práce ještě složitěji a nepochopitelneji než kdy dřív.. ať se lidí třeba poserou me je to totálně u prdele i když to beru vážně a právě proto😉
<reagovat 
 čtenář nulová reakce - 18.7. > Pollock> Podle mého přesvědčení jste šamanský typ - zkrátka jste psycho, já to znám, maluju a taky jenom když musím a taky jsem psycho. Takže vím, že maluju motivy, které chci, nebo dlouho otravují, až straší. Rozhodně nemám váš level, je to spíš arteterapie. A přizpůsobovat to poptávce, co se chce, je pro mě nereálné, ruka by mi ničila mozek. Tak myslím, že to máte stejné. A je paradoxní, že je vlastně potom jedno, jak kvalitní to je, je to přístup, který se taky prodává, dokonce jsou jednu dobu šílenci i moderní. Jako je to tak, že umění podléhá nechutnému tlaku peněz. Mě osobně je to jedno. Vy máte tu smůlu, že jste v tom všem doopravdy umělec. Tak kdybyste začal být moderní, in a prodávaný, musíte vymyslet něco fakt už hnusnýho :-D A to si myslím, že ve skutečnosti neumíte, byla by to velká výzva - vždy v tom máte eleganci.
<reagovat 
Pollock (Pravidelný) - 21.7. > přesně ta poslední věc shrnuje celé to ctenářovo snažení a nepochopení ..je to asi tak - cítíš se mnohem víc jako Pollock než já který jsem si dovolil za jeho jméno schovat ..ale nic netvoříš takže sice přesně víš jak umění vzpadat nemá ale už si tak docela nejsi jistý jak vypadat má ono se neco co neexistuje docela těžko představuje že? no jenže ty nejsi schopný to udělat jsi něčím svázaný za to mluví tvoje komenty a já bych ze zkušenosti podotkl že jsi nejspíš na nečem závislý ale to neříkám proto že bych se tě chtěl snadno zbavit jako to děláš ty mě..já se dost snažím přečíst mezi řádky o čem mluvíš a vidím že ti chybí to základní - dualita - nejsi schopný dělat cokoliv smysluplně nejsi schopný určit kmitočet - frekvenci pochopit to co sice myslíš že jsi už pochopil ale chybí druhá srana mince - tvorba nevíš jaké to je jak vznikají zázraky nikdy jsi u toho nebyl štítíš se jít do galerie štítíš se umělců na školách doslova je ti zle z každého kdo se vymezuje nebo se snaží tvořit proti pravidlům přesto k tomu nabádáš tovuj vlastní vnitřní schizofrenní svět se v tom motá a jediný čím to všechno dokážeš vyjádřit je slovo nebo v tomto případě internet a jeho anonymita to je jasný kámo proto mluvíš o izolaci a tvorbě v izolaci nic o ní nevíš a přitom o tom mluvíš to je kámen úrazu tvoje slabý místo..kdybys to zažil jako já věděl bys co to píše někdo přede mnou že naonec stejně natáhneš ruku o pomoc o poslední ránu z milosti ale od společnosti to cos nikdy nečekal že přestoře nezávislý na všech a zvyklý všehno dělat sám a po svým nakonec nemáš pro koho tvořit ..a i kdyř ti n tom nezáleží nemáš pro koho pro co žít..v takových klíčových momentech přijde pravá pokora a taperve jsi ochotný odložit všechno oblečení a stanout nový nahý před širokou veřejností před světem a životem ..ztratíš strach a všechno tomu podobné nic tě netíží a teprve jsi připravený začít znovu a jinak a to je okamžik ve kterém většina umělců odchází - umírá protože si uvědomí ten vzácný čas který měli vlastně jen "přežívali" i když tvořili proto Kafka chtěl spálit všechno stejně tak Klíma a nespočet malířů a jiných umělců - to je v pořádku to byla tvorba z nouze ..bez východiska..velmi kvalitní protože ze života ale bez potřebné oné duality to je to velmi podstatné slovo které už hraničí s hermetikou a jinými naprosto neuchopitelnými vecmi v životě člověka ..
<reagovat 
Pollock (Pravidelný) - 21.7. > závěrem - všechno je hra - je třeba se bavit ale je to dramatická hra které se nesmí nikdo smát je o životě a o smrti a kdo se směje ještě nemusí mít důvod k radosti
<reagovat 
Čtenář - 16.7. > Ježiš ty seš úplnej Franta Kupka, jasně nech to procedit tělem a mozkem ty demente a pak vyblej takovou průhlednou píčovinu kterou budeš moct okecávat do konce svýho života. To je právě ten důvod proč je čistá abstrakce z uměleckého pohledu zbabělství, protože k tomu můžeš navykládat stohy teorie a subjektivně to pořád nějak obstojí. Ale zkus to trochu konkretizovat - výtvarně konkretizovat, na ty tvoje myšlenkový koncepty alá Stratil a podobný mrdky ti sere pes. Vrať se zpátky k fetu jestli to myslíš vážně, umělec musí trpět až do konce, s tebou si současná společnost evidentně dělá co chce podle toho jak se mění tvoje názory. Za kolik že dáváš blowjob?
<reagovat 
 čtenář pollock - 16.7. > čtenář> Chacha zbabělost- to z tvé huby leze jako hovna které máš v hlavě kdybych tady jméno Stratil nezmínil tak si myslíš že je to prodavač parků a strašně by ti imponoval ..nehraj si na hrdinu ty trubko a o fetu mi nemusíš nic vykládat kdybys ho potkal chcipl bys jak potkan takových jako ty jsem viděl chcipat stovky to totiž taky není pro srace ale ty koukám víš o všem naprosto všechno hlavně když to nemusíš nijak dokazovat na to se internet výborně hodí jsi v bezpečí co a je ti dobře ze?😁
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 16.7. > čtenář> Aha chceš mě učit jak dělat abstrakci?pollock byl pro tebe zbabelec jo?hmmm ale chtěl bys konkretizovat abstrakci přitom ti nedochází ze přesně to stejne chcou všichni ti galeristi a tobě podobní mrzaci na které tak nadavas ..No koukám že v tom máš dobrej bordel a jednoduše mluvis o kyci takže mi to můžeš ukázat na sobě ne na mě protože pod tento příspěvek se ten tvůj názor výborně hodí jak jsem psal výše ja s tímto dílem mám problém protože je přesně příliš konkretizovane takže by se ti mělo líbit ale nelíbí ..hmm vidím to tak hochu že vlastně žádný názor nemáš takže plivej bordel jak můžeš ale jediná tvoje možnost jak mi ukázat svou presvedcenost na vlastním díle a to nepůjde co?nojo ono to bez vzdělání a talentu jaksi nejde..nemáš názor nemáš nic tak táhni doprdele než te rozbrecim hrdino😂
<reagovat 
 Čtenář - 20.7. > Pollock> Pollock byl borec, ale koukni na jeho obrazy, viděl jsi někdy před tím něco podobnýho? Teleportuj se v čase určitýho jeho obrazu a koukni co dělali ostatní. Ale kdyby se tehdy snažil malovat jako Renoir, taky bych s tim měl problém jako teď u tebe. Teda vlastně neměl, protože bych dneska o žádnym Pollockovi neslyšel. "Konkretizovat abstrakci", ok to jsem zkurvil, hned ses toho chytnul, ale zkus to slovní spojení vnímat "v obráceném pořadí", tak nějak jsem to myslel. Abstrahovat realitu taky není to co chci říct, prostě konkretizovat abstrakci ale jakoby zpětně. Jako kdyby sis řekl "jdu konkretizovat abstrakci", na to zapomněl, vrátil se v čase a v tomto ohledu vytvořil svoje dílo. No to je fuk, stejně mě nepochopíš.
<reagovat 
 Čtenář - 20.7. > čtenář> Nejde o Stratila jako o člověka, třeba to bude i hodnej pán, jde mi o to, koho představuje. Vygoogloval jsem jeho práce a to je přesně to současný zlo. I kdyby ti ten člověk zachránil život, tak kromě lidské cti existuje i umělecká čest a ty bys neměl mít právo oslavovat jeho tvorbu pokud ji plně neuznáváš. A pokud ji plně uznáváš, pak seš debil a já nemůžu brát tvoji práci vážně - to je zase moje umělecká čest. O fetu se bavit nebudeme, souhlas, ale kdybys trpěl jak si myslíš že jsi trpěl, tak by ses nikdy nesral do galerií ani se nemotal kolem těch šašků. Protože pokud existuje jediný místo kde dneska za žádnou cenu nenajdeš umění, tak to není peklo ale galerie současnýho umění. Naivnější by snad už bylo hledat svobodu za mřížema.
<reagovat 
 čtenář současný zlo - 20.7. > čtenář> Takže, abych si to ujasnil: buď jsou recyklátoři, nebo Stratil a jemu podobní exhibicionisti. Existují nějací současní umělci jejichž tvorba tě oslovuje?

Btw nevím co sis vygoogloval, ale třeba ty pseudonaivní stratilovy "citáty" mi přijdou jako výborný ironický "zrcadlo" současnosti. A ty obrazy který dělal s Martinem Helánem jako Duo boys jsou podle mě čistá radost z toho co malba může nabídnout. Myslíš že to nemělo smysl? Zvlášť dneska kdy tolik lidí chce dělat fotku a instalaci a blabla by moh být člověk rád za tohle osobní nevykalkulovaný znovuobjevování radosti z malby.
<reagovat 
 čtenář kritik - 20.7. > čtenář> "Existují nějací současní umělci jejichž tvorba tě oslovuje?" Jsem si jistý že něco dobrýho co bych uznával tu existuje, ale nepřišel jsem s tím zatím do styku protože to sám od sebe nevyhledávám podobně jako si nechodím do hospicu povídat s pacienty s rakovinou. Je to smutný ale těm lidem už nemůžu pomoct a litovat je je ztráta času jak pro mě, tak pro ně. Pravý umění by se mělo dělat v naprostý izolaci, ale k tomu se nesmí člověk odsoudit, k tomu musí dospět.

Hm, zrcadlo současnosti, to je právě to proč práce většiny současníků stojí za vyližprdel, protože nastavují zrcadlo případně ukazují společnost taková jaká je. Ale co třeba myšlenka že umění by mělo povznášet, co? To ne, to by totiž musel člověk nejprve pracovat sám na sobě. S Martinem Helánem mohli mít čirou radost, mohli si taky navzájem vyhonit péra, ale umění není o radosti, to snad nemůžeš myslet vážně. Franz Kafka a Edvard Munch se určitě chlámali a svoje největší díla tvořili s úsměvem od ucha k uchu. Ale souhlasím s tebou že přesně tak obrazy od Dýza Boys nebo jak se ti dva klauni jmenujou působí - jako když se netalentovanej šašek opije nebo zfetuje a jde se bavit, vyřádí se na plátno, pustí ven svoje emoce. Žádná sebedisciplína, chceme být přece autentičtí ne, Marťo? :DD . Bože jak já nenávidim tyhle parazity z uměleckejch škol. Myslí si že když se narodí jako introvert a asociál tak je hned automaticky geniální umělec, žádná holka mi nedá tak budu aspoň umělec :DD. Všichni jsou stejní, tihle frajeři co chodí na umělecký školy, všichni jsou na chlup stejní, protože je spojuje ten důvod proč tam chodí.
<reagovat 
 čtenář uměleckej parazit - 20.7. > čtenář> Jo, mně se taky nelíbí jak spotřební se stala autenticita, přijde mi to mnohdy jenom jako hra na autenticitu, ale pořád jsou lidi který dělají věci s hloubkou a vnitřní nutností (byť je tohle slovní spojení už tolikrát a každým přežvýkaný, že ho začínám nesnášet). A možná ta Stratilova skupinka vznikla jen tak pro zábavu, ale to ještě neznamená že by to bylo špatný, umění přece může být i zábavný, ale skutečná zábava, ne nějaká podbízivá estráda. A radost z procesu tvorby, možná jsem měl říct spíš fascinace, člověk nejde k plátnu (nebo k plechu nebo čemukoli) umírat a podléhat tam svojí bezmoci, ale je to pro něho východisko z ní, je to přesně kvůli tomu aby vytvořil pravdivej svět kde ještě funguje nějaký lidství nebo bůh nebo tak něco, tohle mi nejde přes hubu. I když pochopitelně pak narážíš na vlastní neschopnost přenést svou představu tak jak potřebuješ a stokrát předěláváš jednu blbost, třeba, ale o té marnosti to celý je, nebo ne? A taky o sebekázni a vůli pořád na sobě pracovat. A život přece není černobílej že buď trpíš anebo umíráš smíchy, je plnej rozporů, v harmonii může být kus tragédie a v ní zas kus frašky. Ty řeči že umělci musí trpět to je takové romantické klišé, jako by neměli právo na nic jinýho, jenom na zasraný utrpení. O kterým se nejlíp kecá tehdy když seš v pohodě a v bezpečí, že.
<reagovat 
 čtenář izolace - 20.7. > čtenář> "Pravý umění by se mělo dělat v naprostý izolaci" to jsou pozérský kecy. Kdyby ses fakt zavřel a tvořil bez konfrontace s vnějším světem tak za nějakou dobu zjistíš že nemůžeš ze sebe jenom vydávat, ale musíš i přijímat. Prostě nejen že bys vyhořel nebo se zcvoknul ale asi bys ani nepřežil bez té současné společnosti kterou tak nesnášíš.
<reagovat 
 čtenář kritik - 20.7. > čtenář> Ne, umělec by neměl žít v utrpení, když má člověk depresi, sotva vyleze z postele, natož aby bral do ruky štětec. Bav se volném čase, klidně i estrádně, ale jakmile předstoupíš před plátno nebo plech, zábava končí. Právě proto není možné pracovat v ateliéru s ostatníma lidma nebo nedej bože kamarádama. Ono je to rozpoložení v jakém jsi tvořil pak v tom díle patrno. A tragédie v díle být musí, resp. bude automaticky pokud jsi přirozený. Uvědomění že bytí je k ničemu a život nemá žádný smysl je pro člověka s otevřenýma očima naopak osvobozující zjištění, nic proč brát do ruky žiletku. Pocit štěstí je totiž v podstatě negativní věc, právě proto, že postrádá bolest.
Ještě krátká citace z dopisu Franze Kafky. Mimochodem, to byl takovej pozér, že si přál svoje veškeré dílo spálit v krbu jak jistě víš. Ono to je spíš tak, že jací jsme sami, takoví se vidíme v ostatních, že?

"Je dobře, když se ve svědomí otevřou rány, neboť tím zcitliví pro každé hryznutí. Myslím, že by se vůbec měly číst jen takové knihy, které koušou a bodají. Jestliže nás kniha, kterou čteme, neprobudí ranou pěstí do lebky, k čemu pak tu knihu čteme? Aby nás obšťastnila, jak píšeš? Můj Bože, šťastni bychom byli právě, i kdybychom knihy neměli, a takové knihy, které nás obšťastní, bychom v nouzi mohli napsat sami. My však potřebujeme knihy, které na nás zapůsobí jako neštěstí, jež nás bude velmi bolet, jako smrt někoho, koho jsme měli raději než sebe, jako bychom byli zahnáni do lesů, pryč od všech lidí, jako sebevražda, kniha musí být sekerou na zamrzlé moře v nás. To si myslím."
<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 21.7. > čtenář> sleduju tu diskuzi a je hrozně zajímavá ale zatím máte naprosto ve všem pravdu o životě o přístupu o tom utrpneí které opravdu není nevzhnutelně nutné o izolaci při tvorbě to je všechno věc kterou jsem udělal..a co dal? jediný rozdíl vidím v tom že jsem nechcípnul jako oni a že jsem to zkoušel jako Ladislav Klíma mockrát a různými způsoby a to nemluvím o sebevražedných sklonech které fakt nemám ..je to teprve začátek nového života a radost z tvorby teprve přichází protože doposud to bylo jen o utrpení a izolaci ale to už jsem minimáně sobě dokázal už jsem se donutil k nejhoršímu teď se musím přinutit k nejlepšímu a to je teprve výzva
<reagovat 
 čtenář kritik - 20.7. > čtenář> Půjdu si koupit k vietnamcovi mraženou pizzu a občas opíchám nějakou hloupou blondýnku do zadku. I na úřad si zajdu když mi končí platnost občanky. Ale nebudu se zdržovat s kamarádama v ateliéru a "vyrábět umění" ani se s nima nepůjdu veselit do hospody. Izolace v rámci možností naší doby, nic na sílu, taky proto jsem napsal že si to nemůžeš přikázat ale že k tomu dospěješ.
<reagovat 
 čtenář pozér - 21.7. > čtenář> Vzpomínám že v Nechovejte se tu jako doma příteli Kundera citoval co konkrétně chtěl Kafka spálit. Už nevím co to bylo, ale nebylo to všechno dílo. No ale to je mimo téma. Promiň to jsem přehnal že tvoření v izolaci jsou pozérský kecy, jen mi to od tebe přišlo jako taková převzatá fráze, něco podobného jako že umění musí bolet a tak, nemám důvěru k takovým řečem. Souhlasím že obraz může ba musí diváka zasáhnout, vyprovokovat vnímání, nebo si můžeme pomalu nacházet vrstvy, co všechno je řečeno, skryto... Nejde mi to vystihnout, pro mě je umění o neoddělitelnosti i třeba protichůdných emocí, nevím jestli tragédie je to jediné přirozené. Možná ano, ale taky je tragédii snazší vytvořit a za to se může skrýt halda pozérů ale myslím že je to vždycky nějak poznat kdy je člověk upřímnej a kdy je tragickej na efekt. Nicméně jsem zjistil že peklo se maluje líp než nebe, hrůza snáz než štěstí. Nevím čím to je. Ale taky proto může být větší výzva zkusit udělat něco s "optimističtějším" vyzněním než "přirozenou" tragédii. Uvědomění že život nemá smysl je osvobozující a zároveň je to důvod proč si ten smysl setrvale vytvářet. Navíc že život nemá smysl si může říct až ten kdo už je opravdu svobodnej, nic a nikdo ho nesvazuje, takže se pak může cítit ještě svobodnější a že vlastně může cokoli.

Taky nedokážu ani nechci dělat s nikým společnej obraz, ale pokud je někdo schopnej tvořit s někým jiným a mimoděčně se inspirovat při práci tak je to úžasný pokud z toho něco vznikne kde se ta vzájemná energie nebo přenos projeví. Navíc to rozpoložení v jakým maluješ se mění taky v souvislosti se vznikajícím obrazem. Není mi jasný proč by jakýkoli rozpoložení mělo být lepší nebo horší než nějaké jiné. Taky mi přijde normální že u jednoho autora se něco ozývá víc než u druhýho, někdo má "přirozenou" tragičnost, jinej třeba dětský zaujetí, jinej tajemství a kdovíco.

Jsem se moc rozepsal, to se omlouvám. Jenom poslední věc, nemůžeš oddělovat život od tvorby, takže pokud myslíš že je v pořádku se jít nějak estrádně bavit a pak před obrazem jako najednou budeš vážnej, tak to mi zrovna jako upřímný přístup nepřipadá.

<reagovat 
 Pollock (Pravidelný) - 21.7. > čtenář> díky Vám ze setrvání v této diskuzi máte naprosto totožné otázky jaké si pokládám já a stejně vnímáte rozpor v tvorbě bylo by zajímavé Vás potkat případně s Vámi prohodit řeč ..kdybyste měl zájem stavte se na vernisáž která probehne 10 září cca 18:00 v Praze na ulici Šafaříkova 3 - atelier Artpublic Prgue nad zastávkou Nuselské schody budu tam ale přítomen i celý následující měsíc takže nemusíte nutně jít na vernisáž i když bude plná zajímavých lidí všech možných profesí a vrstev budu doufat že si uděláte čas ;)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi: Pollock (Pravidelný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter