Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Učení-mučení
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 18.6.2003 (22:38:30)

 

     Dnes si bez vzdělání ani neškrtnete - naše společnost vám to nedovolí.. Na dosažené vzdělání se vás ptají všichni - vytížení šéfredaktoři, majitelé trafik, striptýzových barů i popelářských firem...Vzdělání je požadováné všemi pro jakoukoliv profesi. Pokud by dnes Beethoven chtěl hrát v orchestru, jeho geniální talent by mu nebyl nic moc platný, pokud by neukázal papíry z dvaceti prestižních škol... 

 

  Schopnost našrotit se množství fakt je dnes důležitá stejně jako řídit Škodu 120. Jste Phdr.? - Výborně jste přijati. Nejste? - Máte smůlu. Jste až druhý na řadě. Je úplně jedno, že kolega u vás práci chodí věčně v lihu, má jednu ruku levou, druhou děravou a rozumí své práci o polovinu míň. Je důležité, že má titul. Vy se svým nižším vzděláním budete vždy za ním - p o k u l h á v a t.


  Obsese vzdělanosti začíná už na základních školách:
,,Uč se ať z tebe něco je.. " nadávají rodiče svým dítkám.  Děti tedy tráví několik hodin denně učením obrovitého množství informací. Fakt, že budoucí kominík Hálek nebude v životě potřebovat vědět v kterém roce byla postavena Cheopsova pyramida, učitelku dějepisu nezajímá... Trpělivě vysvětluje jeho otci dělníkovi na třídních schůzkách, že se synem to jde z kopce.

 

 Na to aby jste jednou mohli nastoupit jako manager střední firmy by vám měla stačit státnice ze čtyř jazyků, dvě vysoké školy, praxe deset let a řidičský průkaz. Když se konečně ve svých pětatřiceti dostavíte se všemi těmito splněnými předpoklady k pohovoru, budete vřele přijati. Než se ředitel dozví, kolik vám je ....


  Myslím, že všeho moc škodí, a to platí i u vzdělání - znalost, že drama Beatrix napsal v devatenáctém století polský, romantický básník Juliusz Slowacki je určitě užitečná do doby, než budu muset prokazovat, že jako učitelka v mateřské školce umím nazpaměť její norský překlad.



Poznámky k tomuto příspěvku
MZF (Občasný) - 18.6.2003 > Nelíbí se mi, že syn otce dělníka je ihned zaškatulkován jako budoucí dělník a nemá možnost jiného rozvoje.
Že by i u popelářů bylo důležité vzdělání? Řidičský průkaz ano, ale nemělo by se tolik přehánět.
Poslední odstavec je navíc. Vyřadil bych ho.

- máš tam pár překlepů
- "Uč se ať z tebe něco je.. " nadávají... - místo nadávají bych tam dal nějaké méně konfliktní sloveso.

Celkově vzato slušné, až na několik málo připomínek výše zmíněných.

Body: 3
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 19.6.2003 >

Nic neni cerne a bile jak tady popisujes.


<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.6.2003 >

Nesouhlasím. A máš tam chyby. Abyste, PhDr.... řidičák? hm.... Mám kámošku, má střední, žádnou zkoušku z angliny, jen jí perfektně umí, a dělá manažerku. Podle mě není důležitý titul tak, jako skutečné znalosti, na což firma brzo přijde, když bude mít titulovanýho línýho vožralýho vola a vedle něj netitulovanýho inteligentního pracanta. Hihi, asi jsem taky hodně naivní. Ne vždy to tak je, pravda. Ale mělo by no....

Souhlas s MZF, ale přijde mi to o něco horší než jemu.


Body: 1
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 19.6.2003 >

Forma ? Jazykově ujde, nesnesitelné je to neustálé přehánění (já vím, je to úmysl, ale v okamžiku, kdy napíšeš, že se "děti musejí několik hodin denně učit", to už není přehánění pro forma, to je už balamucení a překrucování). A přeháníš i graficky (s tím "p o k u l h á v a t").

 

Obsah ? Nesmysl. Je to právě naopak, na vzdělání se teď hledí mnohem méně než na praxi a často se vyplatí vykašlat se na školu a ty čtyři roky strávit v praxi - a pak ať tam přijdou ti absolventi, kteří nebudou vědět, co je v jakém patře, jak se vyplňuje který formulář a za kým je třeba s tím formulářem zajít...

 

Drobný odhad: Jsi studentka, která se zrovna chystá na zkoušku. Až budeš po studiu hledat práci, nebo pracovat, najednou zjistíš, že máš sice titul, máš dost znalostí, máš dokonce dost dovedností a talentu - a přece je Tvůj šéf v práci pořád opilej a Ty ne a ne ho přeskočit - a ve vzdělání to nebude, ne ne...

 

P.S. Kdyby chtěl Beethoven hrát v nějakém orchestru, musel by se nejdřív naučit hrát na něco jiného, než je klavír...


<reagovat 
Tina (Občasný) - 19.6.2003 > To co jsem napsala jsem samozřejmě nemyslela vážně.(tolik k poznámkám k obsahu)Schválně přeháním..Asi je to víc hyperbola než fejeton, ale taková kolonka na totemu není. Chtěla jsem, aby to vyznělo spíše komicky, ale asi se to nepovedlo... Nechci se moc vyjadřovat k tomu obsahu, protože jak říkám jedná se nadsázku a je to jen jeden úhel pohledu.. neznamená to, že je pravdivý .. Souhlasím s tím , že poslední odstavec je tam navíc..Děkuji vám za připomínky
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter