Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
PRŮKOPNÍK z kolekce Drámata
Autor: Monty (Občasný) - publikováno 6.9.2003 (17:47:39)
Pokračování>

Pacient (rozpačitě): "Tak já vám teda pane dochtore nejdřív chci moc a moc poděkovat za to, že jste mi zachránil aspoň tu levou nohu."

Lékař (ťuká tužkou o psací stůl, vážně): "Ano, ano. Bylo to s vámi hodně vážné. Až jsem měl strach, že přijdete o obě nohy v poměrně krátkém časovém rozmezí. Nu... všechno zlé je pro něco dobré, takže si, doufám, budete propříště pamatovat, že usínat namol ožralý před bránou střešovické vozovny se nevyplácí."

Pacient (dojatě, chvějícím se hlasem): "Já jsem vám tůze vděčnej, pane dochtore. Co já bych si bez nohouch počal? Stará povídala - vem panu dochtorovi nějaký vajíčko, med, nebo aspoň metrák zemáků... ale já nevěděl, estli se to eště ´neska dělá."

Lékař (vrtí hlavou, nesouhlasně): "Žádné naturálie nepřijímám! Za své služby jsem dostatečně placen vedením nemocnice, za přímé spoluúčasti VZP!"

Pacient (huhlá): "¨Dyž já jsem u hornický."

Lékař (překvapeně): "Aha... aha. No, tak... to jste mohl vzít aspoň litr toho medu, ale když jste ho nevzal... taky dobře."

Pacient (ještě rozpačitěji): "A když už se tak bavíme o tý noze, co jste mi musel uříznout... já nechci vypadat jako nějakej nevděčnej... tento, ale přece jenom mi to nedá, abych se nezeptal."

Lékař (s lehkým úsměvem): "Zajímá vás, jestli se uřezané nohy pohřbívají extra? Jako toho dědouška v tom filmu? No, řeknu vám pravdu - nepohřbívají se, pálí se to jako biologický odpad. Vyvážíme to v takových velkých pytlích."

Pacient (otře si nos rukávem, plaše): "Tak to jsem zrovna vědět nechtěl. Mě je docela buřt, co jste udělali s tou ufiknutou haxnou, já bych...(trochu kurážněji) ...bych chtěl vědět, proč jste mi tam místo ní přišil to, co jste mi tam přišil... k tomu pahejlu, víte."

Lékař (překvapeně): "Prosím?"

Pacient (opakuje, rázněji než prve): "No, ´ste mi tam něco přišil, že jo. A není to noha. Tak co to sakra je?"

Lékař (plácne se do čela): "Aha! Už vím! (s údivem) Vy snad nepoznáte, co to je???"

Pacient (lehce rozpačitě): "Já bych řek´... že to skoro vypadá... jako ruka. Jo?"

Lékař (kývne): "Samozřejmě. Je to ruka. Je to mužská levačka, abychom byli přesní. V jednu chvíli jsem se už skoro bál, že to nepoznáte... a to bych vás pak musel v rámci vaší rekonvalescence doporučit na lázeňský pobyt v Kroměříži, ha ha (nuceně se směje)."

Pacient (snaží se o kurážný tón): "V Kroměříži mám švagra. Tam není venkoncem nic zajímavýho. Ale proč jste mi tam tu ruku našil... to bych jako rád věděl."

Lékař (vážně): "Podívejte. Věc se má tak. Vám byla amputována noha, čili - byl jste bez ní. Ale lidské tělo bez jedné nohy vypadá jaksi nekompletně. Já to musím vědět - co já už jich viděl! A aby byl výsledný defekt co nejmenší, snažíme se na uprázděná místa umisťovat náhradu."

Pacient (nechápavě): "Ale proč ruku? Proč ne nohu?"

Lékař (mávne rukou, s opovržením): "To by bylo příliš fádní. V medicíně nesmíme ustrnout na místě. Musíme být progresívní. Pokrokoví. Nohu! Pch! To napadne každého, našít místo nohy nohu! Ale jak je to neoriginální... zastaralé... já přišel konečně s trochou invence do té zasmrádlé, zapšklé plastické a estetické chirurgie! Abyste věděl, jednou se o mně bude psát ve všech skriptech pro mediky!"

Pacient (zatvrzele): "To je možný, ale... mě tam ta ruka překáží. Chodit se po ní nedá... jen tam tak visí... a vypadá to blbě, si nedovedu představit, že bych s tím šel třeba do bazénu... nebo že bych s tím lez´ v noci do ložnice za svojí starou. Tak jsem vás chtěl poprosit, jesti byste mi tu ruku zasejc nevodpáral."

Lékař (zhroutí se v slzách): "Nevděčníci! Jeden jako druhý! Ten pitomý oficír, co se mi tu včera vztekal, proč prý jsem mu místo ucha, které mu ukousl služební pes, našil nos! Prý mě bude žalovat! Ničemu nerozumíte! Jste barbaři! Primitivové! Co je na tom za pokrok, mít dvě uši? Stejné uši? Nebo dvě nohy??? Přežitek!!! Estetická chirurgie se musí vyvíjet! Nedávno jsem viděl na ulici ženu. Byla krásná. Ale byla by ještě krásnější, kdyby měla jedno ňadro na krku a druhé v podpaží. Dejte mi čas a skalpel... a já změním svět k lepšímu. Párovost orgánů je ordinérní. Symetrie je přežitek. Co já bych dokázal třeba na nějaké švýcarské klinice!!! Jenže tu trčím na okrese jako nějaký nýmand a kdybych nebral noční na pohotovosti, nemám pomalu ani na tramvajenku! Jak jste přízemní... všichni!" (rozpláče se)

Pacient (couvá ze dveří, velmi rozpačitě): "Tak já... abych snad přišel jindy... s tim... medem, asi, že jo."



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 6.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
eirene (Občasný) - 6.9.2003 >  tak tohle mi dělaj oči z toho poozadí, ale jinak je to skvělý !!!!!!!
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 6.9.2003 > Pobavilo. Líbí!!
Body: 5
<reagovat 
Vladimír Heller (Občasný) - 6.9.2003 > Já jsem to přetáhl myší, a celý to zmodralo... což znamená, že oči mi pouze SLZELY smíchem :))) Ne, dlouho mě nic tak nerozesmálo! Nejde dát 6? V.H. /Aladar/
Body: 5
<reagovat 
wopi (Občasný) - 6.9.2003 >

Jo, jo, ještě si pamatuju, jak to vzniklo.

Ale nemůžeš toho sem prskat tolik. Mně pak nestačej doporučeníčka.

 

A to pozadí je fakt o oči.  ....


Body: 5
<reagovat 
ms_ (Občasný) - 6.9.2003 > No, prijde mi to trochu pateticky.... nevim no
Body: 3
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 7.9.2003 >


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
delikt (Občasný) - 7.9.2003 >

Hm hm...

No, mně to zas tak legrační nepřijde... Spíš tak nějak... dost smutný..

O čem to vlastně je? :-))


<reagovat 
Kolben (Občasný) - 7.9.2003 >  KLadně to podráždilo můj smysl pro nesmysl. Safra, nějak mě svědí to oko v řitnim otvoru.
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 7.9.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Astra (Občasný) - 7.9.2003 > Mě z toho pozadí přeskakujou voči a nemůžu to ani dočíst. Nechtěla bys ho vyndat a nechat bílo? Díky, pak to dočtu.
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 8.9.2003 > Astra> Tak juž to máš jednobarevný.
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 8.9.2003 > hustý...
<reagovat 
Lian (Občasný) - 8.9.2003 > Souhlas s Delight...
<reagovat 
Astra (Občasný) - 8.9.2003 > :-) Smutná parodie na šílenství plastické chirurgie? Tak jo :-)))
Jinak protestuju, aby se ten doktor najednou rozplakal a předváděl před dědoušem ty hysterický litanie. Nějak to nesedne k jeho charakteru. :-)

Body: 3
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 8.9.2003 > Astra> 

No, to není parodie na šílenství plastické chirurgie. :o)

Tohle dráma vzniklo poté, co nám/mně Lyryk a Sonatina tvrdili, že Lyrykově poezii plné patvarů nerozumíme proto, že jsme úplně blbí a použili přirovnání k lékařům... jako že laik taky nikdy nepochopí, co lékař činí.


<reagovat 
Astra (Občasný) - 9.9.2003 > Monty: Aha, tak tuhle metaforu jsem v tom ani nehledala. Teď se mi to líbí víc. Mohl ten doktor bejt aspoň básník, a psát po práci nějakou dojemnou Lyrykovštinu o svých pacoších. Že bysme to my nechápaví jako líp chytli. :-)))
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 9.9.2003 > Asi jako Kelly... Se tu s těma doktorama nějak roztrh´ pytel. :o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.9.2003 > hmmmm, kdybys tam nenapsala, proč tohle dílko vlastně vzniklo, přišlo by mi to tak nějak trochu o ničem :o))
Body: 3
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 17.9.2003 > Kelly> Kelly (Family), není to vo hovnu, má to i obecnější dosah, dej moc někomu, kdo je megapako, u budeš se divit...., to neplatí jen pro literární servery. ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, my se máme, my máme skvělou šéfredaktorku a my máme squěllou celou redakci, no to je úplně bááááááájo. (je to troch zlehčený, ale fprostatě, tedy fpotstatě, je taque...)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.9.2003 > Luk Malér> ...a na to se napijem!!!!
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 17.9.2003 > Kelly> 

Souhlas. Znáš quentinbubakoffa? Ten by chtěl sťuknout s NIN. Tak by se to ňák dalo.......

Aháááááááááá, kdyby někdo pařil jen tak, fšicí řeknou: notor, ale ty si šéfredoktorka (úmyslně) ty stmeluješ kolektiv popř. jdeš naproti inspiraci viď?????


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.9.2003 > Luk Malér> Já jdu PROTI inspiraci .o)))) Vem quentina, nin a dem do toho!!!
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 15.10.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 6.2.2004 > Ty vole, doktor kubista! Některý dědouškovo tvary sou nádherný... bez nohouch už jsem dlouho neslyšel. A mi to chybělo.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 6.2.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.1.2005 >
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter