Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Blues popálených prstů z kolekce červená a bílá
Autor: mefisto (Občasný) - publikováno 18.9.2003 (15:24:09)
další>

Až přijde v listopadovém večeru ke slovu vítr, vezměte arch čistého papíru, nejlépe formát A2. Rozřežte jej na obdélníky libovolné velikosti a kusy papíru opatrně vsuňte do kapsy kabátu. Do druhé kapsy vložte 2 svíce, jednu červenou, druhou bílou, sirky, kapesník a dlaň.

Jeďte tramvají jednu zastávku za Zoo, vystupte a jděte zvolna se zužující asfaltkou až k přístavu.

Sejděte na molo, na dřevěná prkna nad ledovou vodou. Vyndejte z kapsy papír, poskládejte z něj lodičku a položte ji na molo vedle sebe. Potom vyndejte bílou svíčku se sirkami a zapalte ji. Rozehřátým voskem pokapejte lodičku, pak ji opatrně a pomalu posaďte na hladinu a nechte plout.

Až vás přestanou pálit prsty od hořící svíčky, opakujte postup tak dlouho, dokud nespotřebujete všechny nařezané papíry.

Pak vytáhněte z kapsy červenou svíci, zapalte ji, posaďte do žhavých zbytků bílé svíce a chvíli držte, než vosk okolo zatuhne

a svíci pevně přichytí k molu.

Pak vstaňte, oprašte si kabát, ruce otřete ze zvyku do kalhot a tiše pozorujte plující flotilu.

Je čas vyrazit na svařené víno. Nenajde-li se někdo, koho zaujal váš rituál se svícemi, jděte sami. Vychutnejte si každý doušek. Nakonec se vraťte pro zbytek červené svíce a schovejte ji doma do malé krabičky jako důkaz, že se vám o tomto večeru jen nezdálo.



Poznámky k tomuto příspěvku
Pierre Bosquet (Občasný) - 18.9.2003 > moc peknej navod...to prubnu :-) nejzajimavejsi je ten odchod na svarak...
Body: 5
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 18.9.2003 > peetea> no jasně...odhalila jsem právě zkratku ve tvém nicku: piju taky :-))))))))))))))))))))))))))))
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.9.2003 > Hezké!!
Body: 5
<reagovat 
Lef (Občasný) - 18.9.2003 > dobrý manuálek listopadového večera :)
Body: 5
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 19.9.2003 > děkuju :<)
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 19.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 19.9.2003 > takovýhle nápady mám moc ráda...
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 19.9.2003 > ******moc fajn.
Body: 5
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 19.9.2003 > joo brněnská přehrada...mám to prochozený....parníčkem mockrát projetý...moc dobrý!
Body: 5
<reagovat 
lindgren (Občasný) - 19.9.2003 >

mimojiné jde vidět, že máš Brno všude po kapsách...

a přípomnělo mi to báseň Jak namalovat portrét ptáka od Préverta...

takže díky   


Body: 5
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 19.9.2003 > lindgren> 

i já děkuju .-))

a Préverta taky můžu :)


<reagovat 
asi (Občasný) - 19.9.2003 >

Tuhle formu návodu na fyzickou báseň znám od Ladislava Nováka. Hezký podzimní príspěvek k danému žánru.


Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.9.2003 > zajímavá metoda seznamování
Body: 4
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 21.9.2003 > Kelly> na co ty furt mamko nemyslíš....:-)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.9.2003 >

červená a bílá je skvělá kombinace!

(to jsem vyčet u alchemiků)  - ono černý svíce moc neni jsou... 


Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.9.2003 >

pár nevyžádaných vět:

 

Nezbytné podlehnutí - černá - nigredo - rozpad, naprostá tma za dne, rozložení duše na základní prvky, chaos, zmatek, dno, konec bezstarostného, první setkání s možností konce, koncem, smrtí, staré se ztrácí, nové se neobjevuje, ze tmy promlouvá hlasem odnikud a odevšad to nejtemnější v duši, vyhrává nevědomí, zatemnění dosavadního rozumu, ztráta niti, kterou je člověk v dětství a dospívání kýmsi veden, žádné ponětí o směru, rozemletí všeho, podlehnutí ďáblu, cynický černý smích, strach a…

Očistná bolest - červená - rubedo - krev, oběť, bez které nejde jít dál, utnutí bezstarostné radosti, něco za něco, návrat tepla, horko, překvapivě nezvládnutelné hnutí mysli, vztek, odvaha, probuzení vůle, nezkrotnosti, vnitřní válka, vykrvácení, smrt…

Zmrtvýchvstání - bílá - albedo - očista, objevení bezčasí, nový život bez pocitu hanby, vstup do vlastního podsvětí, přichází bílý pomocník, odraz boha, ducha, kouzelníka, krále, dá se projít minulostí tam a sem, bez obav, návrat do života, současně však přijetí smrti, bílé a čisté…

Pak zase černá, ale již očekávaná, pochopená, její začlenění do života, poznání démona, rozklad dalších a dalších skrytých pozůstatků z minulého života, potom červená, stále se musí něco obětovat, nic není zcela bezbolestné, souboj s démonem, vzrušení, příliv, odliv, a již očekávaná bílá, kdy vnitřní pomocník už nás zná a my jeho, smír, odpuštění sobě samému, ostatním, a tak znovu a bez přestání…


<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 21.9.2003 > stanislav> 

na to, že jsou nevyžádané, jsou to vskutku zajímavé věty........ .-)

mimochodem: to podlehnutí ďáblu by sedělo, jakožto mefisto pokouším sama sebe :-))


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 21.9.2003 > mefisto> 

to jsem si oddech...

jsem je taky dlouho vymejšlel...

ech!


<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 21.9.2003 > stanislav> och
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.9.2003 >

oprava: nevymejšlel, ale hledal...

a pokoušet sebe sama jest dost pozoruhodná činnost, ech!

ovšem asi to máš zmáklý, když provozuješ džouky se svíčkama v těch správnejch barvách...


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.9.2003 > zasněné, jemné, velmi příjemné,...........:o)
Body: 5
<reagovat 
delikt (Občasný) - 11.10.2003 > tak to je bomba, beruško! Nevadí, že eště není listopad?? :)))
Body: 5
<reagovat 
 mefisto (Občasný) - 13.10.2003 > Delight> mně ne, a tobě, taťko ? 
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 13.10.2003 > mefisto> Ne!! Jdu k Vltavě!  Je mi toho třeba!
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 13.10.2003 > tak přeju pěkné lodičkové zážitky .-))
<reagovat 
hajka (Občasný) - 25.10.2003 > Včera jsem vyzkoušela a odplavaly nejen lodičky :o)) Díky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 22.3.2004 > čarodějka :o))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 4 6 7 10 11 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter