Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Žádné finesy! z kolekce Úvahy
Autor: HáDé! (Občasný) - publikováno 5.1.2004 (09:50:51)
další ve sbírce>

 

Mám vymýšlet

krkolomné metafory

násilně seskupovat slova

své krásné mateřštiny?

(bůhví jak dlouho ještě

bude odolávat

útočným anglosaským slovům)

 

Mám okleštit syntax

naší zpěvné řeči

udělat z ní koktání

pomatence?

 

Mám spoutat myšlenky

do hlavolamů

sytit se jednohubkami slov

uspokojit své libido

znělostí pouhých hlásek?

 

Stále mě nejvíc oslovují

prostá slova (klišé?)

 

láska

          touha

                   víra

                          naděje

                                   pokora

                                               ...

a poezie Skácelova.



Poznámky k tomuto příspěvku
Vilda (Občasný) - 5.1.2004 > Super!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ush_ack (Občasný) - 5.1.2004 > Mě taky oslovují, safra...
Body: 5
<reagovat 
Mr.Smith(fromLondon) (Občasný) - 5.1.2004 >

zpočátku zní trochu obrozenecky. myslím, že záleží na tom, jestli si ty anglosaský slova a podobný nešvary necháš opravdu zalízt pod kůži. naopak mám dojem, že v určitým směru to může poezii pomoc, aktualizovat ji, protože psát básničky ve stejným duchu jako třeba před padesáti lety mi přijde trochu zcestný. ...a hlavně se nebrat vážně!

 

jinak básňa vydařená , jen dneska nebobkuju 


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 5.1.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 5.1.2004 >
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 5.1.2004 > ano. básnička je zcela srozumitelná. autor(ka) dělá z nouze ctnost;)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > egil> 

ty aby sis nesmočil brk, metaforo vykloubená... :o))


<reagovat 
Odpad (Občasný) - 5.1.2004 > :) prosté slová. to moje libido berie.
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 5.1.2004 > zaujalo
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 5.1.2004 > Moc pěkná!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 5.1.2004 > No jo... když on je ten Skácel, jakkoli nedostižnej, taky většinou sentimentální slinta.
Anglosaskejch slov se neboj. Kečup je třeba z malajštiny. A nevadí to ani anglosasíkům, ani nám.

Lyryku, ty už ses ve svým přístupu taky dávno zakuklil a zakonzervoval, jedeš si pohodlně ve svým štýlu, ze kterýho dávno vytěžils všechno, cos dokázal... Takže asi konzervativní taky budeš. A zpátečnickej.

A vůbec

<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > g_morr> 

sentimentalita - to je metla, ale mírně s ní sem tam něco opepřit zas tak neuškodí, hlavně se u toho nerozbrečet sám nad sebou...

jsem se dal do pohádek: teďka čtu "Noidova smrt", psaný Václavem Markem, věc z Laponska, a u těhle věcí mi přijde, že jsou tak úžasně nadčasový, i ten jakože lapidární a přesnej jazyk, že žádná finesa nedokáže víc sdělit... :o)  (jen takový příklad o tom, co mi přijde dobrý, poezie v tom taky jakási je, surové a nesentimentální, přímé a hutné, a to maj mazlíci rádi)


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> Ty vole, jednorukej Marek, to byl panečku borec...
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 5.1.2004 > budu mluvit za sebe. nacpala jsi toho tam přesně tolik, co chce publikum slyšet. tohle je přesně vykalkulovaná věc, když jsi to psala, věděla jsi přesně kam budeš tnout. a správně tušila, že za sebou budeš mít ocásek souhlasně mručících čtenářů. užij si to. v podstatě je to blábol.
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 5.1.2004 > blondýna> 

Blond, není v tobě přece jen příliš jedu! Jsi vedle jak ta jedle! Inspirovala mě jedna

skvělá básnířka, která u konce sil napsala něco v tomto smyslu - že už na metafory

a jiné delikatesy  kašle, že si vystačí s prostými slovy. Tak to občas cítím i já, když

tu čtu některé krkolomnosti, které jsou až směšné - někdy by přece jen prostá slova

byla víc! Někdy! Ale to neznamená, že jsem proti všemožným experimentům. Kvůli

tomu tu Totem apod. jsou, aby se experimentovalo, polemizovalo, provokovalo,......

Pro mě je to zábava a věc momentálního rozpoložení...nekalkuluju, maximálně někdy

jen trochu provokuju! Proč vše brát hned tak definitivně a nasupeně?


<reagovat 
blondýna (Občasný) - 5.1.2004 > stanislave, jestli tuto "báseň" dobře chápu, tak oslovuje něco na tenhle způsob: nač nám jsou metafory, nač nám je slovesné umění, vždyť nám stačí použít slov

láska

          touha

                   víra

                          naděje

                                   pokora

 

zamontovat do toho pár vykřičníků, přidat serdcervoucí název a ejhle, báseň je na světě. jen ten Skácel k tomu přišel jak slepý k houslím.

                                           


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > blondýna> zjednodušovat není žádný umění, i ty to svedeš, koukám, že je v té věci něco úplně jiného, než tady říkáš, to sis jistě všimla, že? ...
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav: i prd velebnosti:-) jenom nerada hledám myšlénku, tam kde není.
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 5.1.2004 >

HáDé... nasupeně? jak jsi na to přišla? to že po tobě jdu téměř v každém tvém díle, přece neznamená, že tě nenávidím

 

sem jenom asi nepřimázla smajlík, za což se omluvám.


<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 5.1.2004 > blondýna> 

O nenávisti jsem neřekla ani slovo! Jen že mi někdy připadáš jako zapšklá jepťucha!

A to, že po mně jdeš, je dobře! Aspoň mám o čem přemejšlet! I když i ty nesmíš zapomínat, že máš jen určitou poetickou představu, která nemusí být ta jediná

a vždy nejlepší (díky drfaustovi jsem začala číst Mukařovského Poetiku - ten to rozebírá

dost podrobně - představy, vkus, cíle jsou záležitostí individuální, styl věcí módy,

která se mění.....nejsem žádný expert, je dost lidí povolaných - viz Mukařovský, V. Černý, B. Fučík, dřív Šalda a jiný, co na dané téma napsali dlouhé a chytré traktáty!)


<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > nic takhle zpátečnického proti moderní poezii bych nedokázal napsat .-)))
Body: 1
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> jak říká Džibrán: "Nesouhlas může být největší zkratkou mezi dvěma názory"... 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> Jak víš že je to o moderní poezii - já jsem to pochopil, že je to o bezmozečném přijímání jazykových blbin. Ale ten Skácel - ajajajajaj
Body: 5
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> 

A dostala jsem tě! Vždyť to jsou jen otázky??? Otazníky??? To víš, je to jen má

tichá závist, že neumím psát tak skvěle a moderně jako jistí osvědčení borci, kteří jsou ještě k tomu tak tolerantní k nápadům a nejistému tápání některých učedníků poezie!

Budu bojovat uvědoměle a statečně proti svému zpátečnictví. Tak slibujeme!


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> již vzhůru poetičtí konzervativci všech zemí spojte se!!.-))
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > HáDé!> tolerance nemůže být z mé strany jednostranná, už jsem z té zapeklité snahy značně unavený, když do mně kope deset lidí, občas bohužel kopnu i já
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> konzervativní může být i tvůj přístup, když se nad tím tak zamyslíš, myslím, že až tak průkopnické tvé veršiky nejsou, to, co děláš, dělalo už hodně lidí před tebou a nehráli si s mateřštinou o nic hůř, někteří, vše se odvíjí v jakýchsi cyklech, pouetry není výjimkou, takže říct, že modelování slůvek v jakési hříčky je jediná možná cesta k modernitě jest mi poněkud zavádějícím náhledem... :o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> typická ukázka paranoického vidění světa a tak vůbec...
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> stáňo, nejde jen o hříčky s mateřštinou, jde o tématizaci a aktualizaci obsahu, najdi mi jediného autora, který svoje hříčky celkově tématizoval, nemluvě o hutnosti obraznosti, kterou asi také sotva najdeš, ona to není náhoda, že každý moje verše pozná, že to není pro píšící čtenáře hodnota, to chápu, vybrodit se ze zaměnitelnosti je nejtěžší

ostatní nehorázné lži ani stopouvědoucnosti nezasvěcených nehodlám nijak komentovat, dost bylo blábolů .-)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> aktualizace a tématizace je jen zástěrka pro zabřednutí do ještě většího ztracení se v bludišti, hutnost obrazu je věc, kterou tvé hříčky absolutně postrádají, a každý tvoje verše pozná, protože tahkle špatně jako ty nepíše nikdo jiný .... (můj překlad)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> kdyby bylo dost blábolů, tak už nesmíš napsat ani písmenko... :o))
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> narozdíl ode mne jsi sice schopen něco tvrdit, ale doložit to nedokážeš, proto blábolíš ty a ne já, ale tomu stejně asi neporozumíš, na to bys v sobě musel najít trochu slušnosti, která tam není, tak džoukuj i nadále a nepleť se do debat s vážnou tváří
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> 

Lyryku, tvá "vážná" tvář jest k smíchu, to se nedá nic dělat... o slušnosti absolutně nemůžeš mluvit, protože jsi arogantní a totálně nepřipouštějící jiný pohled než ten jediný správný - a to tvůj... asi tak.

startuješ jak čertík na každou věc, která není podle tvýho gusta, ještě, že tady nemůžeš gumovat, co se ti nelíbí...


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> pěkně jsi svá tvrzení podložil, všichni teď vidí, jakou velikou a nezdolnou máš pravdu, když pliveš .-)

rád diskutuju, ale ty na to nestačíš, nedosáhneš ani na vlastní kotník a nos nevíš kde máš .-)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> říct o sobě, že jsi mistr hutného obrazu, to je argument? na to se fakt nedá nic říct, než jen to, že se pleteš... :o)
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> pokud se pletu, nemůže pro tebe být jakkoliv nesnadné to prokázat, alespoň na jediné mé básni .-)))) srabíku
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> mazat se s tvými veršiky nehodlám... :o) sorry.
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> pak bys měl ale mlčet a přijímat moje velké pravdy .-))))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > Lyryk> 

na tvé velké pravdy se vždycky těším, jsou mou alfou a omegou, díky ti za ně! :o)

jakmile bych se pustil do jejich podrobného pitvání, už by to nebylo ono!


<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 5.1.2004 > stanislav> v tom případě mír .-))) nebudu ti kazit džouk
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 5.1.2004 > Dám ti radu : Příště bys libido fakt měla radši uspokojit.
<reagovat 
iluzka (Občasný) - 5.1.2004 > Představa libida uspokojeného znělostí hlásek mě taky pobavila
Body: 1
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 6.1.2004 >

ee, pardon, nic proti obsahu, ale tohle už spíš ani není moc poezie.... nebo nepovedená poezie...


<reagovat 
Sallome (Občasný) - 6.1.2004 >
Body: 4
<reagovat 
kmínek (Občasný) - 6.1.2004 > myslím,že těch 5 slov je stále lepší než si říkat zdrastvuj:o)))
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.1.2004 > Ne, nic násilného a krkolomného podle mě nemůže zrodit poezii. Ale taky nemůžu souhlasit s tím, že stačí použít ona "prostá" slova a báseň je na světě. Myslím si, že tyhle hodně obecné pojmy mají ten háček, že se člověk jaksi chytí právě na tu jejich prostotu, obecnou srozumitelnost a veskrze emocionální zabarvení. Ovšem to, že něco zaútočí na naše emoce, s sebou automaticky nenese, že se jedná o poezii.

Tohle dílko já osobně nedokážu vnímat jako poezii, spíš jako jakýsi osobitý "manifest", úvahu nad autorčiným vnímáním poetiky :o)
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 6.1.2004 > Kelly> 

Kelly, škoda, že jsi neprošla komentář, žádný osobitý manifest to není, snažila jsem se to vysvětlit,  jsou tam samé otazníky. Škoda, že se lidi navzájem nevnímaj, nečtou, neposlouchaj, nepřemýšlej trochu víc nad úvahama a otázkama druhejch, jsou čím dál víc soběstředný....nejen tady! Všeho

moc škodí, moc prostých slov i moc metafor.....protože nevím, jak najít tu správnou

míru, tak i proto jsem napsala, co jsem napsala.....p t a l a    s e  a čekala nějakou

smysluplnou odpověď k věci. Dočkala jsem se hlavně arogantních výpadů.  A pak taky - co je poezie?? (Je sranda, že text na stejný brdo byl před cca  35 lety stěžejní básní  sbírky jedné z nejslavnějších evropských básnířek  Ingeborg Bachmann...oslovilo mě to, no,  to jen tak na okraj....:-) )


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 6.1.2004 > Prošla jsem ho :o)
Ve svém komentáři jsem ti jen napsala, jak já subjektivně dílko vnímám, nezávisle na tvém vysvětlení. Doufám, že ho nebereš jako arogantní výpad, snažila jsem se odpovědět k věci, tj. pídila jsem se o působení tzv. prostých slov. Se snahou o nalezení té správné míry můžu jen souhlasit.
Že do sebe navzájem rýpem se Stáníkem, to neber prosím osobně, za to se ti omlouvám :o) OK?
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > skvělá věc, reakce Lyrykova je toho důkazem... jasná myšlenka, podaná stručně, ale ne zkratkovitě... moderní poezie není hokus pokus jelimanův...
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.1.2004 > stanislav> Stáníku, tady u tohohle dílka jsem si uvědomila, že jsem fakt ráda, že se můj a tvůj poetický vkus tak diametrálně liší. Došlo mi, že pokud od tebe někdy v budoucnosti nedej bože obdržím pochvalné hodnocení, budu se muset nad svou poetry vážně zamyslet... :oD
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 (10) 11
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter