Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Ticho "toužící" a "soužící" na nástupním ostrůvku z kolekce Přiblíženci
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 13.1.2004 (20:18:10)

Michal Bärlach

 

Ticho "toužící" a "soužící" na nástupním ostrůvku

aneb

Přiblíženci

 

 

Vyšel z restaurace "Na Žumpě", stočil to dolů, kolem "Hvězdy" a "Sportovce". Těšil se, až si doma uvaří kávu a sedne k počítači, aby napsal tu povídku, co mu celý den běhá v hlavě. "Třeba to bude konečně ona" říkal si a kojil se roky starou rozvrzanou nadějí o úspěšnm literátovi. Hodně popil, šel zeširoka a zhluboka oddechoval. Došel na zastávku linky 52. Čekal by, že v tuhle hodinu tu bude sám, ale na zastávce stál ještě jeden mladý muž. Byl stejně starý, vypadal seriózně, ale unaveně. Opřel se o zastávku, aby ten druhý mladý seriózní muž nepoznal jeho alkoholovou indispozici.

 

Dnes mu čtení nešlo. Vůbec mu už dlouho nejde a ani psaní. Poslouchají ho a kupují už jen ze setrvačnosti-nerozumí mu. Je prázdný na to, aby dal něco sám sobě a přesto chce dávat jiným. "Tohle bylo to poslední" řekl si jako již mnohokrát předtím a s pocitem falešné síly vykročil k zastávce linky 52. Byl tu sám-i když jen chvíli, než přišel ten ožrala. Popadla ho neuvěřitelná touha oslovit ho, přečíst mu svou poslední povídku. Chtěl, aby ho ten ožrala poslal do prdele, aby ho třeba i uhodil... Ale neudělal nic, opustila ho všechna jeho falešná vyčpěl síla. Zatoužil být ožralý, nemít žádné starosti.  



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 13.1.2004 > Líbí!
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 13.1.2004 > ta myšlenka jeden už nemůže a druhej ještě nemůže je skvělá...ale myslím, že si s tím dalo mnohem víc pohrát..........
Body: 4
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 13.1.2004 > quentinbubakoff> Díky, napadlo mě to dneska u tramvaje a chtěljsem to co nejdříve zpracovat... Pak to takhle dopadá.Máš pravdu a dík.
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 13.1.2004 > Také myslím, že by se z toho dalo udělat mnohem víc, ale to už je práce, že :) Ale téma je to velké
Body: 4
<reagovat 
Lian (Občasný) - 14.1.2004 > Mno, nápad zajímavej, ale chtělo si to s tím pohrát a propracovat to......
Body: 3
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 14.1.2004 > ...nojo, kdyz clovek neceho dosahne, nadseni se ztraci, nadseni je cestou k inspiraci...nezavidim ani jednomu...oba touzi po necem, o cem nevedi jak je to daleko...:)...a to je jen jeden pohled...je to fakt velky tema...
Body: 4
<reagovat 
barlach (Občasný) - 14.1.2004 > Všem díky. Tak já budu pokračovat ve své tradici, že každou věc sem vložím polohotovou a pak ji dohotovím. Ale nevím, kdy se k tomu zasejc dostanu:-))) Díky!
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 14.1.2004 > Nějak se s tím ztotožňuji. I když by se to dalo napsat líp, jak už napsali mí předchůdci. Jen doufám že to nebylo ze života. Budu se těšit na to dokončení ;-)
Body: 4
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 14.1.2004 >

"Zatoužil být ožralý, nemít žádné starosti"  Mně se líběj i polohotovky


Body: 5
<reagovat 
J.R. (Občasný) - 16.1.2004 > Jo, taky souhlasím s tím, co už bylo řečeno, že by to šlo trochu víc propracovat, ale stejně si to tu 5-ku zaslouží.
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 16.1.2004 > Díky.
<reagovat 
no-next (Občasný) - 17.1.2004 >

čoveče... já sem vožralej skoro furt a starosti mam taky... třeba: kde jsem to zas včera byl? co jsem tam dělal? kde mam ty prachy na jídlo? kdo mě poblil?.... prostě to taky neni žádnej med:o)

jinak se mi to líbí. dost. 


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 19.1.2004 > myslím, že je do dobrá mikropovídka, jak to je, mi úplně stačí, nějakým dalším rozumbradováním by to ztratilo na síle...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 19.1.2004 > stanislav> Díky...
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 3.10.2004 >

Souhlasím se stanislavem, není třeba mnoho zbytečných slov, protože ta myšlenka je takhle dostatečně zřejmá a jen by se to rozplizlo. Jináč tě podezírám, že jsi to psal také v podroušeném stavu, páč tam máš legrační překlepy. "úspěšný literát" a "falešná vyčpělá síla", falešná síla je tam vůbec bych řekla zbytečně opakovaný výraz. (Sorry, pracuju teď jako úča ;-))

Nejvíc mě pobavilo "kojil se roky rozvrzanou nadějí", protože jsem slyšela o tom, že se někdo ukájí, ale že by se chlap uměl nakojit, to mi příde skvělý a "chtěl, aby ho ten ožrala poslal do prdele", to je taky perfektní sonda do něčí hlavy! 


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 4 5 (6)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter