Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mezi dvěma muži
Autor: Lada Niola (Občasný) - publikováno 27.8.2004 (10:49:43)

     “Jsem nejkrásnější a nechytřejší z celé naší vesnice, na jejíž jméno si bohužel nemohu vzpomenout,” řekne Jižan a vyfoukne z úst žvýkačkovou bublinu, která se rozplácne na jeho poďobaném lívancoidním obličeji. Rád poslouchá písně Erose Ramazzottiho, ale bohužel, jako Eros Ramazotti nevypadá. Právě vhodil do svých vlasů dva kelímky gelu, oblékl si růžovo-oranžovou košili a pevným krokem vyrazil do nočního podniku.

     Teď se hodlám věnovat spíš plavé kráse Seveřana, který v témže podniku už nějakou dobu sedí za stolem a melancholicky oslavuje dovršení svého doktorátu. Připadá mu, že jeho tvář hyzdí piha nad jeho levým okem. Přitom každém tahu v jeho obličeji, o každém jeho svalu, daly by se psát eposy.

      Do lokálu vešla žena. “Madonna konečně sestoupivší z gotických obrazů, které si odmítám prohlížet v muzejích, zdroj nádherných zážitků,” řekl by Jižan, kdyby uměl formulovat. “Bacha, baba, zdroj dalších problémů...,” pomyslí si Seveřan, což je hluboko pod úrovní jeho formulačních schopností.

     Zatímco Jižan je hrdý na to, že se mu podařilo objevit krásu i ve tváři osmdesátileté lesbické staré panny, Seveřan chtivě hledá problémový rys v obličeji Naomi Campbell, aby nemusel uznat, že by se mu eventuelně i mohla líbit. Kdyby se mu líbila, mohl by o ni stát, kdyby o ni stál, mohl by se spálit, kdyby se spálil, jeho kámoš Jarda by se mu mohl smát… Ne takhle ne, to by znamenalo ztrátu posledních zbytků čehosi, čemu říká mužnost. Oproti tomu Jižan jedná podle jednoduchého pravidla: čím více sváděných žen, tím více svedených žen a právě tomu říká mužnost.

 

Jižan: čas průběhový

Seveřan: podmiňovací způsob

 

Jižan: Jsi nejkrásnější stvoření v celém vesmíru, které sedí u tohoto stolu.

Seveřan: Co ta moje piha? Blbý, co?

 

Seveřan: Kolik máš doma vidliček, židlí a metrů čtverečních?

Jižan: Doufám, že s nikým nechodíš!

 

Jižan: Co ti můžu objednat?

Seveřan: účet za jeho dvacet piv leží na prázdném stole

 

Seveřan: Strašně se bojím tmy.

Jižan: V mojí ložnici je jedno místo přesně stvořené pro tebe. Postel.

 

Seveřan: složité diplomatické jednání ohledně blízkovýchodního konfliktu

Jižan: Zítra v šest se pro tebe stavím. Nějaké námitky?

 

Nahlédla jsme do několika jižanských domů, kde malí chlapečci demolovali nábytek a za odměnu dostávali bonobóny. Celé roky jsem strávila v nevytopených seveřanských čekárnách, kde matky pohlavkovaly své syny za každé porušení nesmyslných společenských pravidel. Proto znám dobře reliéf té jizvy na sebevědomí Seveřanů. Léčit ale nemůžu a nechci. Když se k sobě příliš přiblížíme, ta jizva bude bolet z obou stran.

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 27.8.2004 > také mě to pobavilo.
Body: 5
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 27.8.2004 >

Jo, jo, Itálie. Jižani jezdí rychleji s horšíma autama a záviděj seveřanům, že u nich

jsou i blondýnky, kdežto na jihu jsou všechny holky jak v Matiční ulici... a Eros Ramazzoti

a osmdesátiletá lesbická stará panna... dokonalý, pobavilo!!!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 27.8.2004 > Agovirin> to nebylo myšleno jen na Itálii a vůbec ne jen geograficky... ;-)
většina chlapů je někde na tý stupnici někde mezi severem a jihem.

<reagovat 
agovirin (Občasný) - 27.8.2004 > Mě tam navedl ten italský interpret
<reagovat 
rohe (Občasný) - 27.8.2004 > :-)
Body: 5
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 27.8.2004 > Seveřan je sympaťák! chm chm, zaujmavé...
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 27.8.2004 > Leatherface> cože, ten vůl??? :) je vidět, že nejsi žena...
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 27.8.2004 > Lada Niola> to připouštím :-) pochopit ženské uvažování, co se chlapů týká, mi nezřídka dělá nemalé problémy...
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 27.8.2004 > Leatherface> no a právě v tom vám měla tato úvaha pomoct ;-)
<reagovat 
swao (Občasný) - 27.8.2004 > To je dobře humorná povídka
Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 27.8.2004 >

 

 

Ano... Tož svěže napsané to je... pobavilo!:)

 

 


<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 27.8.2004 > prestoze jde o vazne tema, neodpustim si poznamenat, ze jsem si myslel, ze podle nazvu to bude uplne o necem jinem :) zajimava alegorie :) me to spis tahne k severu...asi sem tak trochu vul...ale coz mezi severem a jihem si clovek tezko vybere...
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 27.8.2004 > peetea> :-) jsem si po přečtení názvu vzpomněl na ten Allenův vtip: "Sex mezi mužem a ženou je krásný...pokud jste mezi správným mužem a správnou ženou."
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 27.8.2004 > peetea> o čem to jako mělo být? nějaká sonda do mého soukromí snad? :)
problém je, že si chlapi myslí, že když se budou chovat "severně", že se určitě neztrapní. ale ono to ženskýma očima vypadá tak, jak jsem to popsala.
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 27.8.2004 > Lada Niola> to radsi nechtej vedet :) nojo, to je presne ono...neztrapnit se...jednou se jeden muj kamarad jal naucit me chovat se jizne...btw. je to emerickej sicialian...teda import ze sicilie :)...hrabnul do davu slecen, co se tak pokrucovaly po parkete, predstavil nas a zas nas strcil do davu...skoncilo to tehdy dobre malem uz tam :)...hm, ma to svy vyhody chovat se jako jizan...hi...takze je to teda blbe, dyz se chovam jako severan...sakra, ja vedel, ze je nekde chyba :)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 27.8.2004 > Leatherface> :)) nojono, velka pravda...tesi me, ze nejsem sam :)
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 27.8.2004 > peetea> soudě podle tvého smajlíku jsi čekal, že to bude o sexu ve třech, žejo? tak to tě zklamu, to až příště... :)

kdybys byl ženská, chtěl bys strávit večer se Seveřanem?

<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 27.8.2004 > Lada Niola> soudis dobre :)...a jelikoz jsem severan, byl bych blbej, kdybych rek, ze ne :) kecam...co ja vim, esi sem severan nebo jizan...asi jak kdy a o to asi jde
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 27.8.2004 > ***
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 29.8.2004 > Hihi, docela zajímaví škála, ovšem pochybuji o její použitelnsti v reálu :-). Ale jako úvaha je to dobře napsané. No, že bych se poptal okolí, jestli jsem Jižan nebo Seveřan, hmmm, kdepak mám ta telefonní čísla :-).
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 27.8.2004 > vlastně jediné k čemu mám výhrady je tvůj nick, protože ten almanach byl potěr:-)
.. ale to s textem nesouvisí
možná se budu trochu vymykat z názorů ostatních, ale mě to nepřišlo jako snaha o humor-bylo snad tvým prvotním cílem pobavit čtenáře? já myslím že jde o regulérní úvahu nad skutečně existujícím "problémem" a ještě zpracovanou velmi citlivým stylem, navíc rozdělení Seveřené x Jižané (pokud už to nebylo někde dříve použito) by klidně mohlo žít dál..

a protože jsem (občas) chlap, tak mne to přivedlo i k dlouhému zamyšlení nad sebou samým, což z bezpečnostních důvodů příliš často nedělávám..

nechce se mi hlásit se k severu, domnívám se tedy, že já žiji ve své speciální rezervaci, protože jsem prostě unikum

souhlasím i s tvým níže popsaným názorem na ty blbečky, jen se mi nelíbí, že toho Jižana v textu tak nějak úmyslně shazuješ.. nemusel být nutně vzhledovým protipólem, o výpovědní hodnotu by to nepřišlo
Body: 5
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 29.8.2004 > Emmet_RAY> tvá reakce je trefou do černýho, Emmete a díky bohu za ni.

rozhodně jsem nechtěla jen pobavit, chtěla jsem upozornit na hodně důležitej jev, kterej ženskejm i chlapům den co den rozežírá život. chtěla jsem podnítit určitou diskuzi, což se mi teda zatim moc nepodařilo.

Seveřan a Jižan jsou přirozeně jen personifikovaný principy. Bylo nutný je personifikovat, abych to na někom ukázala.

že jsou Seveřani blbečci si tak úplně nemyslím, byla to zčásti legrace, i když mě samozřejmě štvou dost. ke konci textu jsem naznačila, že důvod jejich jednání vidím ve výchově.

máš samozřejmě plný právo zastávat se Jižana a myslet si, že ho zbytečně shazuju. já si to nemyslim. znám řadu Jihoameričanů, Italů, Španělů a ten nepoměr mezi sebevědomím a jejich vzhledem a schopnostma je opravdu hodně velkej.
celej ten text je bohužel mnohem míň nadsázka, než to vypadá...


<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 1.9.2004 > pěkný, dost přesný, možná malinko schématický....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.9.2004 >

pěkný:) vtipný v prvním plánu, avšak ve finále mi to příjde vlastěn smutný... jediné v čem je štěstí, že nikde nežijí dokonalí seveřená a dokonalí jižané... naštěstí je škála lidských osobností mnohem širší:)! v rámci textu ovšem ok

 

 

slovo postel u věty o místě v mém bytě je nadbytečné... kazí... ani v próze netřeba doříkavat:)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 2.9.2004 >

dik


Body: 4
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 2.9.2004 >

hmm jsem zena a fandim severanovi, ackoli ma horsi vyjadrovaci schopnosti. Jizan mi pripada jako "vymatlany napomadovanec" navic chlap co si vezme oranzovoruzovou kosili a gel do vlasu... chybi jen zlaty retez na krk / dekuji, nechci

 

no ale k textu... ja nevim, par klise, zadna pointa, pokud je to uvaha, mohla bys to klidne rozvinout dal...


Body: 4
<reagovat 
 Pralev (Občasný) - 4.9.2004 > Quotidiana> Díky ti za tenhle příspěvek, už jsem myslel, že jsou fakt všechny ženský krávy :)
Upřímně si nemyslím, že by lidi tak přesně patřili do jedný kategorie, naopak (jak už tu bylo řečeno) je každej chlap něco mezi (a taky něco navíc, tihle dva jsou fakt spíš ukázka jen těch záporných vlastností). Ale je fajn vědět, že ne všechny ženský stojí o namyšlený přehnaně sebevědomý pomády, kteří stejnak akorát střídají ženský jako na běžícím pásu.

Ale jinak hezký zamyšlení, i když dost mimo realitu, protože nic není tak černobílý.
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 6.9.2004 > Pralev> Díky za zajímavou reakci, pralvíčku :)

Ten text je samozřejmě vyhnaný do extrému. Chtěla jsem aby bylo patrný, že sebevědomí těch mužů se propastně liší od skutečnýho stavu jejich těla a mysli...

<reagovat 
 Pralev (Občasný) - 6.9.2004 > Lada Niola> Vím :) Narážel jsem spíš na komentáře než text, ten je napsanej pěkně a smysl má, i když platí (nebo si to alespoň myslím), co jsem napsal.

To oslovení je kouzelný :))
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 6.9.2004 > Pralev> mě baví diskutovat o problematice samotné, kouzelné pralvíče :)

myslím si, že ten Jižanskej způsob chování je skutečně osvobozující a příjemnej. chovat se hezky k ženám a nestydět se za to.
ono možná mate, že tam je situace v baru, která má jakoby končit sexem. to je ale jen modelová situace, na který se to dá nejlíp ukázat. většinou se princip Jižanství a Seveřanství projevuje v obyčejných každodenních situacích v práci a tak...
ale Jižan může bejt v podstatě klidně slušnej kluk a Seveřan děvkař.
<reagovat 
 Pralev (Občasný) - 6.9.2004 > Lada Niola> No počkej, nepsala jsi náhodou tohle?

"Oproti tomu Jižan jedná podle jednoduchého pravidla: čím více sváděných žen, tím více svedených žen a právě tomu říká mužnost."

Z tohohle a několika dalších slovíček ve mně Jižan okamžitě vzbudil pocit dě*kaře, proto je mi nesympatickej. Chovat se hezky k ženám a nestydět se za to je jedna věc (a chápu, že poslouchat namyšlený řeči Seveřana je nic moc, asi totéž, jako když musím poslouchat nějakou nánu, jak je dokonalá, chytrá, krásná...), ale mně ten Jižan připadá jako chlap, co říká ženám medovým hláskem, jak jsou skvělý, aby je dostal právě do té postele. A díky citované větě potom odkopnutí a svádění další...

Právě proto mě dost překvapilo, když jsem četl hlasy, že Jižan je vám příjemnější a říkal jsem si v duchu "kam ten svět spěje, když slušňáky už nikdo nechce" ;)
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 6.9.2004 > nechala jsem opravdu široký prostor pro čtenářovu interpretaci a chápu, že to může mást...
ne, já to nemyslela tak, že Jižan musí být nutně děvkař... jen rád flirtuje.
všimni si například, že ke konci se domů k té ženě chce vecpat Jižan i Seveřan. jen Seveřan se to stydí říct na rovinu.



<reagovat 
ariel (Občasný) - 30.8.2004 >

mohl bych Seveřanovi říkat alibista? takové alibisty totiž znám...

mohl bych Jižanovi říkat Kalibán?

Jižanem jsi milována a Seveřana miluješ, ale ani jedno ti nepřináší štěstí??

 


Body: 5
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 31.8.2004 > ariel> tak takhle jednoduché to není...
tady navíc nejde o lásku, jen o chování k ženám.

alibisum je Seveřanovi vlastní, to jo.
proč Kalibán, to nechápu.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 31.8.2004 > Lada Niola> 

myslel jsem to ne konkrétně a ne jen na lásku ale obecně... myslel jsem, že tohle je vhodná zkratka

Kalibána nechme spát

jen mám pocit že Seveřan je citlivý, ale tak citlivý aby poznal, jak nejvhodněji manipulovat, a Jižan ten citlivý není, tak manipuluje spíš typem bagr, tj. méně nebezpečněji - to je ten Kalibán


<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 31.8.2004 > ariel> Seveřan je hlavně strašně zamindrákovanej a tudíž citlivej sám na sebe. Ale vůbec nevnímá, že tím ubližuje ženám.
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 1.9.2004 > ariel> Ano, s tímto názorem naprosto souhlasím.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 31.8.2004 > Lada Niola> hm, já zažil manipulující muže a manipulující ženy - každému šlo o moc, protože se cítil slabý před tím druhým - oni nevěděli, že vždycky se bojovat nemusí, nepoznali to...
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 1.9.2004 > Agovirin> 

to jsem moc rád, protože o takových věcech se má mluvit s muži i ženami...

und wir müssen uns reinigen, reiningen oder vereinigen, igen? (I. Wernisch)


<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 1.9.2004 > obludný felipe> to snad není možný, každej si mění nicek: Emmet_GAY, obludný felipe... to už se můžu rovnou přejmenovat na "Agofolin" to je syntetickej Estradiol, hlavní ženskej hormon, opak Agovirinu, hihihi.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 1.9.2004 > Agovirin> 

jestli se tvůj život scvrkl na hormony, tak ti v tom nic nebrání, Agofoline

jen nevím, jestli bude Ledu Niolu tato konverzace zajímat

Leatherface zase furt mění obrázky

měj se, chlape


<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 1.9.2004 > obludný felipe> 

Jo, jo, endokrinologie byl můj velkej koníček... hehe, nebude v pondělí ta Salmovská?

Že bych dorazil s protézou?


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 1.9.2004 > Agovirin> 

Agovirine, ty seď doma na prdeli, dokud se ti ta noha nepouzdraví

já o Salmovský nic nevím, jsem nový, ale když tak bych šel

příležitostně mi napiš, proč jsi to na ps. nezkoušel znovu


<reagovat 
Lei (Občasný) - 26.12.2004 > ech, mám velmi nepříjmený pocit, že vím, kam na kterou stranu stupnice mě matička příroda uvrhla...
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 27.12.2004 > Lei> nikdo tě nikam přeci neuvrhnul, jen ty sám si rozhoduješ o svým chování... :)
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 27.12.2004 > Lei> nikdo tě nikam přeci neuvrhnul, jen ty sám si rozhoduješ o svým chování... :)
<reagovat 
veršoun (Občasný) - 28.12.2004 > No vyšli sme z toho chlapi dost blbě ... co takhle středopolaři kafebronzdozelena... ale ženské chtějí jižansky milovat a seversky žít ... matky Ubu za to nemohou ! Ale jak soužít o bílých nocích se severskými ženami ... tos neprozradila .. tedy léčit nemůžeš a nechceš. Nevím komu bych to doporučil (možná Gender), nešť je to zručně napsané  za *5
Body: 5
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 28.12.2004 > hanýsek> no jo, je to těžké, ale myslím, že s takovým tím nejkrajnějším seveřanstvím by chlapi měli bojovat, poněvadž to je fakt neproduktivní. spousta mužů si myslí, že se zbaběle chladným chováním vyvaruje trapnosti a netuší, jak jsou tím naopak strašně trapní :)
ukázala jsem to na dvou extrémech, čímž samozřejmě nepopírám, že je i spousta lidí mezi. jen jsem potřebovala nějakou osnovu.

jsou schopni říct šílené věci chlapi, že to je samo o sobě parodií :) nedávno jsem byla v klubu a byl tam jeden italskej proutník, kterej se postupně vinul k různým dívčinám. já mu řekla: ty jsi teda pěknej kurevník. on se tomu smál a vůbec se neurazil...
chvíli poté jsem se bavila s Čechem a chtěla jsem mu povědět o tom Italovi, že to přehání. začala jsem "Tady ten Ital..." A Čech mě plačtivě přerušil: "No jo, co máte na těch Italech! Co je na nás Češích špatnýho?" a jal se bědovat. :))))
<reagovat 
 veršoun (Občasný) - 29.12.2004 > Lada Niola> Jde spíš o to, že to je svěže napsaný vtípek o "blonďácích a brunetech", nikoli hlubší pohled do problématiky ... ale to jsi stejně neplánovala ... a taky by to na literárním serveru nemělo asi smysl ... ledaže by ...  :o)
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 29.12.2004 > hanýsek> asi se mi budeš smát, ale já to myslela dost vážně :))
přišlo by mi ale trapné a neúčinné psát: tehnle člověk by se měl chovat tak a tak a místo toho se chová tak.
nechala jsem je prostě jen jednat a ať si každej udělá úsudek sám :)
v závěru pak teda velmi zkratkovitě naznačuju důvody a následky toho problému...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter