Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 17.4.
Rudolf
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí akce Poezie z ptačí perspektivy – reportáž z ústřední akce v Maďarském kulturním středisku z kolekce sTřípky
Autor: MPosp (Občasný) - publikováno 22.11.2004 (17:06:49)
další akce>

 

Poezie z ptačí perspektivy – reportáž z ústřední akce v Maďarském kulturním středisku

 

V pátek navečer přijel z Afriky pan správce Maďarského kulturního střediska, pan Kimla, aby nazítří po celou akci pečoval o provoz budovy a o zvuková zařízení. Přivítala jej počesku sněhová vánice a Den poezie:-)

 

V sobotu, během půl jedné, schody v Maďarském kulturním středisku ožily – Bernie vyráběla letáky o Dnu poezie, které byly pověšeny na ulici, její studentky pomáhaly, Zorka nahoře v kuchyňce chystala stravu, v tom přijel Bagel s bagetami, které věnoval jako sponzorský dar. Já tam tak nějak pobíhal sem a tam a co nejlépe umocňoval chaotický zážitek uspěchaného ovzduší:-). Před jednou přijeli dva pánové od balónků – za chvíli vešel MPosp a hnedka měl balónek na krku a vše dokumentoval. Zanedlouho přišla a až skoro do konce vytrvala Sn_vojáček. Oba pánové, kteří nafukovali balónky, dělali tu věc z koníčku a s nadšením, vyprávěli zážitky z minulých akcí a na balónky pro děcka vázali místo klasických provázků takové ty mašle z bonboniér. Ke každé jsme připevnili malý papírek, na který mohly děti, když odrecitovaly básničku, napsat svůj vzkaz do nebe Karlu Hynku Máchovi. Byl to modrý papírek, jako nebe, neboť nebe k nebi přeci patří – a k dětem také patří radost z balónků, kterých se nechtěly vzdát. Nuže nezbylo, než každému dítěti dát dva balónky – jen do ruky a ten druhý k odeslání onoho recomanda. Když zásoba dětí, kteří přišly na akci, docházela, vydali jsme se na ulici a tam odchytávali zatím nic netušící mladé poety:-) Balónek vzlétl nejdříve prudce, pak se vydal šikmo k severu do lešení místního kostela, tomu se podtočil mezi patry a zmizel.

 

A teď, teď se vydejme zpět – do tepla! Na chodbě po celou od začátku akce do večera nabízela básnické sbírky a knížky nakladatelství Mladá Fronta paní Dvořáková. Začalo vyhlášení výsledků soutěže a autorské čtení mladých básníků, která byla mezi gymnázii zorganizována paní učitelkou Imramovskou. Sál se poměrně zaplnil, čtyři místa obsadily dvě slečny a dva pánové, tři autoři měli na přednes pozvány své recitátory, jeden se pustil do veršů sám.

 

Mezi tím děti od Zorky se Zorkou v baru prodávaly velmi levně básnické vínko, kafe a čaj, Bernie dohlížela nad časovou osou pořadů. Následoval blok autorských čtení, připravených Zorkou Šimůnkovou – přijeli až z Orlové Jean Hornová, z Brna Albirelo a další. O přestávce už na chodbě stál pan Ivo Vodseďálek (následně v sále promítal film o balónech, kterým věnoval značnou část svého života), u okna nakrátko ostříhaná Věra Dumková a Tomáš Míka, s fouskem Viki Shock, ze zahraničních básníků pan V.Oláh, slečna Bixaderas, skotská básnířska Anita Govan a další. Z klubu 8 se přišla podívat i bývalá spoluorganizátorka Dnů poezie, Renáta Bulvová.

 

Čtení zahraničních básníků – slečny ze Španělska a rómská poezie pana Oláha byla doprovázena překladem básní – překlady básní pana Oláha četl z Totemu Petr Mareček. Skotská básnířka Anita Govan pracovala s takovou hlasovou dispozicí, že ji bylo velmi dobře slyšet i na chodbách.

Viki Shock svým plamenným projevem z vydané knížky zaujal i pana správce, který po celou dobu pečoval o provoz budovy, který se hnedle sháněl po kontaktu na daného tvůrce ohledně sbírky. Tomáš Míka se slovy “a konec srandy pánové” navázal melodickým přednesem s hudebním doprovodem.

 

V Maďarském institutu nám přenechali k užitku Merlot – velmi dobré víno, typické specifické chuti. Naštěstí, asi kolem třetí hodiny, prý některý člověk přišel toto víno vrátit, že prý je zkvašené – o důvod více nehladit hada bosou nohou! Nato řada z nás ochotných vytvořila ochotně skupinku a pomohla s jeho degustací:-)

 

Asi okolo šesté hodiny klapaly schody a na nich Honza Hučín s pětičlennou kapelou Pětník. Přišli takto s předstihem, aby se mohli před vystoupením ještě rozezpívat a naladit – pan správce proto Pětníku věnoval do osmi svoji kancelář o patro výše.

 

Po dalším bloku čtení básníků z Prahy, pod názvem Poezie ještě žije, připraveným Zorkou Šimůnkovou následovala krátká přestávka a necelých 1,5 hodiny dlouhý program kulturního magazínu Totem. Ten začal asi třicetiminutovým filmem pana režiséra Bárty – dokument z nemocnice a několik zfilmovaných básní. Poté Petr Mareček uvedl Michala Čagánka (Čagy), který takřka zpaměti odrecitoval své verše. Jeho čtení, čtení Naty a Vlastičky Bakalové prokládalo pěvecké vystoupení skupiny Pětník. Kdo Pětník neznáte z Totemáckého JazzClubu či odjinud, hrají bez hudebních nástrojů – hudebními nástroji jsou samotní členové skupiny.

 

Tato ústřední akce Dne poezie byla zakončena plánovaně v deset hodin večer, chodníky venku byly mokré a foukal studený vítr. Někteří odešli domů, někteří do hospůdky v Kožné uličce.

 

Reportáž - Martin

Fotografie -  MPosp

klikni


 



Poznámky k tomuto příspěvku
MPosp (Občasný) - 22.11.2004 > U dvou fotografií mám ještě namísto jmen otazníky -nepodařilo se mi doposud zjistit jména těchto účinkujících. Znáte-li je někdo prosím, napište mi je sem, já to doplním ... díky!
<reagovat 
net (Občasný) - 22.11.2004 > Martine, děkuji!
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 22.11.2004 > Ty jo, G_morre, dík, Ty znáš koukám každýho:-)
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 23.11.2004 > Pěkné Martine, já se tam nevypraví, takže vítám příspěvek, dík!
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 >

nějaké zobecňování a jedna paní povídala, stále sem se ještě nedozvěděl od pana redaktora, kde jsem byl tady hrubý a neurvalý?......upozornil sem na nešvar, který by se neměl na literárním  serveru a především u redaktora objevovat a hned sem za toho špatnýho...to mi teda hlava nebere....:)))


<reagovat 
g morr (Občasný) - 22.11.2004 >

budu mít maličko technických upřesnění. albirelo se jmenuje albireo.

tomáš míka je básník, který loni vydal v argu sbírku nucený výsek (nakladatelská anotace: http://www.kosmas.cz/knihy/107634/Nuceny-vysek/), básničky nepříliš zajímavé v zajímavém balení. plus cédé. jinak je ceněným (ale dostal trošku i po čuni) za překlady, zejména za hogga a (pozor!) za becketta.

viki shock je mladý travní poéta, knížek má na kontě už několik a jsou všechny stejné. surrealismus, patafyzika, provokace a ganja – dohromady nuda. zejména v tom množství. má ovšem ten hoch mediální podporu nejpsavějšího lit.publicisty v republice... a to už začíná něco znamenati.  – ale každopádně: kdo z vás má před třicítkou tolik sbírek? http://www.kosmas.cz/hledani_vysledek.asp?autor=Viki%20Shock – mimochodem, která z těch posvátných krav to tedy byla? ... pro fanoušky a záujemce, piďte se po THC review...

 

a konečně ivo vodseďálek: možná vystoupil s balónama, kterým se skutečně věnoval porádnej kus svýho života (ostatně tudle o tom byl dockument na čété), ale možná by stálo za zmínku něco o literatuře a o jedné edici... obvykle se v téhle souvislosti zmiňuje bondy... edice se jmenovala půlnoc a kdo o ní nic neví, ať se maže vzdělávat.

 

jinak reportáž obsáhlá hezky, ale štylisticky porád asi za čtyri. jdu na fotky.


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > g morr> především gémóre voceňuju smajlíky...bez těch žádná pořádná reportáž ani nemůže bejt.....přemejšlim, že je začnu sekat i do prozaických děl...doba si to žádá...tvou čtyřku teda beru jen jako příliš mnoho THC....:)))
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 23.11.2004 > g morr> g morr - Dík za zaujímavé info.
<reagovat 
 wiktorie (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> hm
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > wiktorie> co hm?-----jako znechucení, že sem si dovolil kritizovat redaktorské veledílo?.....ale třeba taková bible se smajlíkama...by byl docela nátěr....mohli by to fráterníci rozesílat smskama....
<reagovat 
 MPosp (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> jsi holt hulvát ...
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> jep. akorát, že ve starym zákoně by to museli bejt drsný smajlící z hranatejch závorek.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > MPosp> ojojoj...kde se chovám jako hulvát?..ovšem jestli se očekává jenom nadšené hýkání, tak to bohužel.....
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > g morr> :))))teda :]]]]]].....teda jako místní význačnej hulvát bych se tě nerad dotk.....:)))
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> zhruba tak. ale ještě je to moc veselý.
<reagovat 
Přítel antisvěta (Občasný) - 23.11.2004 > Mě osobně Max Bubakoff zcela odrazuje od navštěvování Totemu. Už jen z té jeho ikony dýchá taková nezdravá, ošklivá, negativní energie. Pokaždé když ji zahlédnu, skoro se mi zastaví srdce.

Ještě že je tu dost těch milých pozitivních usměvavých lidí, co posílají do prdele takovým tím hřejivě teplým, lidským způsobem.

Správně jste to řekl, pane redaktore, druhý pan redaktor:-) to:-) krásně:-) napsal:-). Když už reportáž, lépe když je v přítomným času, trochu živější, smajlíci otravnost textu fakt evyváží.

A literární úroveň se na literárním severu , u příspěvku, který se k literárnímu stylu hlásí, hodnotit myslím může.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > tak vidím, že se nedočkám....vypíchnutí toho místa, kde se chovám jako hulvát...takže je to jen další výkřik a výhřez do éteru....zcela typické.....kdo neni s náma...je proti nám....mno...ještě oboduji....reportáž(velmi džoukovná, podle počtu smajlů - řikám si, ty smajly sou vlastně jako nahranej smích v sitcomech, upozorňujou, pozor, tady je vtip)...za dvě....fotky nehodnotím, protože sem velký bílý macho ze sekce literatury, kterej tomu zbla nerozumí....
Body: 2
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> ty seš hulvát maxi, to neni možný.... ty seš vážně hulvát. a já ti to řikám furt! jen počkej! pánbů tě potrestá, hulváte, půjdeš do pekla za ostatníma hulvátama...
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 23.11.2004 > šte huby, máča hulvátský, takle prznit svatou půdu...posvátný ticho si to tady žádá...max. můžete zbožně kviknout...volepit to poděkovánim a marš!
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.11.2004 > Maxi a Bosquete, před chvilkou jsme se někde viděli a koukám, i sem na Vás musím vyslat   :-)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 23.11.2004 > Martin> 

jako bych to neřikal...


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 23.11.2004 >

Řekla bych, že to není ani v sekci literatury - tak proč to vůbec hodnotit jako literární dílo?

 

Je dobře, že zprostředkováváte těm, kteří se z jakéhokoliv důvodu nemohou dostavit, co se kde děje.

 

Děkuji.

 

 


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> rekl bych, ze jako (pokus o) reportaz se to da velice dobre hodnotit jako literarni dilo...co s tim ma do cineni nejaka sekce, probuh? :)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> milá ouvej.....už název REPORTÁŽ......říká vše......:)))ovšem jak říkám...vidím, že pokud člověk nezahýká.....:))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 23.11.2004 > Pierre Bosquet> Odmítám se dohadovat. Hlavní smysl téhle reportáže je ukázat těm, kteří tam nebyli, jak to vypadalo. Kdo chce hodnotit, ať hodnotí. Nemyslím si ale, že je tak přespříliš důležité, jak je to zpracované. Kladu to do stejné informativní roviny s fóry a vykecáváním se pod díly.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> 

rubrika Co? Kdy? Kde?

 

nemám nic proti tvým výhradám. Jen stříliš na dětském pískovišti. Nechápu.

 

OPRAVDU se mi nechce diskutovat.


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> 

mam pocit, ze polemizovat si zacala ty, ja jen hajim prava hulvatu :)))


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> 

tak proč diskutuješ?.....

já sem vocenil smajlíky, byl sem voznačen za hulváta....dotyčný pan redaktor nebyl schopen ukázat místo, kde jsem se choval neurvale, je to zkrátka jen další z jeho výkřiků, plácnutí.....planejch tlachů....:)))

 

a jinak, čék si připadá při čtení týdle reportáže psaný na voprátce jako s ganem u ksiftu......:))))

 

 


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> 

pravdu povediac – max střílí na pískovišti (jistěže dětském). to není hezké. na druhou stranu dávat body za snahu , dospělejm lidem, mně se to příčí. martin dělá co umí, dobře tak – ale přece ho nebudu chválit, jak se mu bábovička povedla. když se mu nepovedla a mezi dospělýma by ho za to poprávu střelili.

 

ale dávat sem zas bobky: ono je to příspěvek MPospův... takže je mi hloupý hodnotit Martinův text tu. a opravdu přihlížím k tomu, že to nikdo jinej nenapsal. snad nemá zájem. atd


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 23.11.2004 > Pierre Bosquet> 

Nepolemizuji. Přidala jsem svůj názor k jiným názorům. Je mi to snad upíráno?

 

Opravdu mě to nebaví, opravdu mě nebaví ta věčná destrukce. Opravdu mě nebaví to mávání fangličkama, střílení petardama.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> Pšinky, pšinky, tichučko, bude líp. :-)))
<reagovat 
 MPosp (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> Maxi, Tvé chování celkově je neurvalé ... což je ovšem nejspíš pod prahem Tvých rozlišovacích schopností ... a říkám Ti to zde zcela otevřeně za všechny ty uživatele, se kterými zde i osobně diskutuji a kteří by rádi na Totemu vystavovali svá díla, hodnotili díla druhých, ale pár samozvaných sebestředných chytráků včetně Tebe tu tak otravuje vzduch, že spoustu autorů odrazujete!
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.11.2004 > g morr> Zdá se mi, že máme vpodstatě podobný názor. Textík je slabý, beru to jako telefonní seznam, sdělení v novinách, cokoliv podobného. Má jistou vypovídací hodnotu - a tím to pro mě končí. Proto se nedomnívám, že palácové revoluce zrovna tady jsou nutné.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> ach...tak mateřské........tak ŽENSKÉ.....:))))))))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> jinak, já už to pochopil....že každý názor hýkání, pětek a déček prostý je zkrátka zlý destruktivní plivanec.....:))))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> jaky fangle a petardy...si v pohode? destrukce? kde?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > MPosp> och...mohl bys jmenovitě...tagle je to jako kolektiv soustružníků....razící parta atd.....:))) ani nepípnu u jejich děl....:))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > MPosp> vidíš, já zase třeba slyšel teorii, že největší sebestřednej blb je zde mposp...ale pustil sem to jednim uchem sem a druhym tam....a svý soustružníky taky neprozradim....:))))tak to holt chodí...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 23.11.2004 > Max Bubakoff> 

a že bych se skoro vsadila, že právě tohle tě lehce nadzvedne.

Fúúúúj, ženská.


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.11.2004 > ouvej> depak...já se rád nechám konejšit ....... s hlavou složenou na ženské hrudi...dmoucí....:)
<reagovat 
toono (Stálý) - 24.11.2004 > ja nevim co se tady porad resi.. je to z madarskyho centra, tak to mposp holt asi psal madarsky, tak to mozna poskytuje vetsi ctenarsky pozitek, co my vime..
<reagovat 
toono (Stálý) - 24.11.2004 > a neni to vubec spatny clanek.. ..proti jeho fotkam..
<reagovat 
čtenář jop - 17.12.2004 > "Vyrazil jsem na jedinou akci okolo Dne poesie a byl jsem zklamán. Přišel jsem pozdě a viděl jen konec zjevně krásného filmu. Pak následovali dvě autorky z nichž jedna půjčuje redakci chatu a druhá působila mimozemsky. Předcházel mladík, který je zřejmě dodnes frustrován, že nemůže dělat ministranta. Proloženo kapelou Pětník - spíše á capela - konzervativní, ale slušný výkon.

Mácha by řekl, že Totem trpí ztrátou krve. Tomu odpovídal i počet posluchačů.

Večery, které dělala skupina kolem Nerawebu vyštípaná z Totemu, jsou možná sebestředné, ale rozehřejí. Kdeže zlaté časy Klubu 8 jsou."
Nebo:
"krátká přestávka a necelých 1,5 hodiny dlouhý program kulturního magazínu Totem. Ten začal asi třicetiminutovým filmem pana režiséra Bárty – dokument z nemocnice a několik zfilmovaných básní. Poté Petr Mareček uvedl Michala Čagánka (Čagy), který takřka zpaměti odrecitoval své verše. Jeho čtení, čtení Naty a Vlastičky Bakalové prokládalo pěvecké vystoupení skupiny Pětník. Kdo Pětník neznáte z Totemáckého JazzClubu či odjinud, hrají bez hudebních nástrojů – hudebními nástroji jsou samotní členové skupiny."
Nezdá se mi, že by druhý text měl v sobě víc atmosféry z uvedeného programu než první - byť pichlavý. A to již autor znal mnou vyjádřený názor a mohl na něj reagovat.



<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 10 11 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter