Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bez názvu
Autor: čaro (Občasný) - publikováno 19.12.2004 (16:25:16)

Když jsem se naposledy opila,

tančily kolem mě stromy

a temná Praha zvracela odpadky.

 

Psát noční básně je můj záměr.

Píšu přátelům.

On vedle spí.

 

Nějaká divná

- koukne ráno na papíry

asi tak jako za slepicí

do kurníku:

Dala vajíčko?

 

Nesmíš být smutná

- píše přítel stejné krevní skupiny.

Vltava si teče svou cestou,

ty máš čarokrásnou noc,

matku Prahu

a oči dítěte.

 

PS: Někdy nech na stole vajíčko...



Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Stálý,Redaktor) - 19.12.2004 > Jo, s těma chlapama to fakt nemáme lehký.
<reagovat 
Adina (Občasný) - 19.12.2004 > Zvláštní, i když obvykle odsuzuji básně ve kterých někdo povídá o tom, kterak píše básně, tak tato se nějak vymyká. Možná je to tím, že podstata sdělení leží někde úplně jinde, možná tou náádhernou atmosférkou.....
Body: 5
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 19.12.2004 > líbí se mi začátek. docela:-)
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 20.12.2004 > nevím
<reagovat 
Lei (Občasný) - 20.12.2004 > první dvě strofy velmi dobré, pak se mi to nějak přestává líbit. a Emmet má docela dobrej postřeh, s tou ouvejčitostí:-))
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 20.12.2004 > Je v tom zachycená atmosféra, moc pěkné..
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 21.12.2004 > emmet je muž na svém místě.....
Body: 3
<reagovat 
čaro (Občasný) - 21.12.2004 >

Nechtěla jsem demonstrovat fňukání (a la "světe, žaluji, jde o šílené nepochopení"), ale je to o tom, jak píše Ouvej. Prostě miluji své noční chvilky... Nechci a nedovoluji si psát o tom, jak já píšu básně... A ta vajíčka a kurník - tak to prostě prožívám, tak nedůležité to pro druhého může být... Jinak se budu muset podívat na příspěvky od Ouvej, abych věděla, v čem jsou podobné či ukňourané...


<reagovat 
čaro (Občasný) - 21.12.2004 >

Děcka, to chce klííííííd (klid; foneticky klííííd)


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.12.2004 > čaro> dyk já jí to taky už kolikrát říkal ;-)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.12.2004 > Emmet_RAY> 

Čaro říká: děcka klid. Ne, babo, klid.

 


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 20.12.2004 > první strofa skvělá, i pár dalších drobností, ale jinak je to moc ""a la Ouvej""
Body: 3
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 20.12.2004 > Emmet_RAY> 

Díky, ani jsem netušila, že mi děláš agenta? To je jak terminus technicus.

 

Báseň se mi líbí, přestože tedy vůbec není "a la Ouvej".


Body: 5
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 20.12.2004 > ouvej> je
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.12.2004 > Emmet_RAY> jako redaktor bys měl umět vysvětlit v čem
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.12.2004 > ouvej> taky že umím

původně jsem měl v plánu tady svou poznámku ukončit a být zase jednou vtipný, ale budiž:

-jen nečekej, že budu mluvit jako kniha - nemám to rád a ty koneckonců stejně asi raději čepec :-))

o první strofě nemluvím - ta je dobrá

hlavním lyrickým subjektem ja samozřejmě žena,(její) muž je přítomen jako prvek nepochopení, - ale hlavně.. pasáže s vajíčkem a konkrétně třeba úplně celá třetí strofa jsou opravdu jako od tebe - tedy je tam jasně přítomná ta nepříjemná ukňourranost krajkových bombarďáků.. - věřím, že teď už je všechno jasné ;-)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.12.2004 > Emmet_RAY> 

Je mi líto, ale tohle mohu vnímat jako žert, ale ne jako fundovanou kritiku. Tahle ironie s bombarďáky je psána podobně, jako jsem psala své pojednání o básních, které se tobě nelíbilo. Ironicky a velice povrchně.Ona ani ta první sloka není dobrá, ta, kterou bereš na milost. Je nesentimentální, to jo, nastoluje atmosféru trochu drsnou, s tím, jak Praha zvrací odpadky. Ale - bohužel, budu-li citovat Blondýnu, i já mám zřejmě hodně načteno, a originálního v ní není příliš. Ta báseň žije z jedné představy, a ten pocit rozhodně není ukňouraný. Navíc - tady vstupuje na scénu empatie, protože já to mám zařízené tak, že mám ráda, když přítel spí, není doma nebo podobně, a své tiché noční chvilky miluji, takže jsem dokonce při prvním čtení ani nepochopila, že by tam zazněla stížnost, vždyť je to přece fajn, když můžeme v klidu psát, ne? Tvoje neempatie zase spočívá v tvé nedospělosti v první řadě, z nedostatku zkušeností, a taky z prostého faktu, že jsi holt mužský. Autorka není ukňouraná, já tam vnímám lehkou sebeironii.  A protože moje básně bývají hlavně sebeironické, podobnost vnímám snad jedině v tomhle. Tahle báseň není příliš převratná. Nese jediný obraz, myšlenku, od začátku do konce. Je to lehounká anekdota. Zdá se mi vtipná.

 

Myslím, že jsi dokázal houby, milý Emmete. Mimochodem, přemýšlím o tom, jakýže to mám ráda čepec? Nikdy mě nenapadlo, že bych po nějakém prahla.

 

Vpodstatě je to pro mě pocta, jako se říká, že je někdo Holan, Skácel... začíná se říkat, tohle je ouvej. A jestli budeš tvrdit, že je to synonymem pro špatnou poezii, tak budeš hodně kecat.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.12.2004 > ouvej> ty bys měla v klaunském kostýmu žonglovat s talířema před králíkárnou ;-))

čepec - bachor, kniha, čepec, sléz

přečti si závěr básně.. ta báseň rozhodně není břitce veselou ironií.. spíš tichou a smutnou

Nechápu co ti mám dokazovat, když o někom řeknu že má křivý nos a on chce důkaz mého tvrzení, nezbývá mi než povědět, ať se podívá do zrdcadla

Synonymem pro špatnou poezii je třeba právě ten Holan, ty seš synonymem spíš pro poezii kňouravou a rozplizlou ve vlastním jájství
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.12.2004 > Emmet_RAY> 

Takhle žongluje s argumenty redaktor? zesměšňováním protidiskutéra? pche pche pche.

 

Křivý nos může být brán jako objektivní záležitost.

 

Zato poezie? Někomu se nelíbí Holan, nebo třeba Ouvej. Někomu zase ano.

 

 Interpretace poezie je vždycky osobní, a to je přece to, co poezii činí poezií. Ano, závěr právě vnímám jako sebešleh, ironický úsměv. Jakoby ten, kdo rozumí, říkal: ale, prdlajs, žádná vajíčka, puťa, puťa, a přihoď sem vejce, slepičko moje. Nebo, druhá rovina - dobře, budeme vnímat to, co si pácháš po nocích, zatímco ten tvůj vedle chrápe, jako vajíčka, ale stejně je to jen slovo. Já ta tvá vajíčka přesto chci.

 

A ještě: nepíšu ukňouranou poezii. Začínáš přitvrzovat. Koneckonců, určitě by se našlo pár tvých kritik, kde jsi ji naopak velice vyzdvihoval. Pročpak ten posun?


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.12.2004 > ouvej> když máš tolik načteno, tak si zkus vzpomenout na doby, kdy sis četla o vývoji literární polemiky u nás - zesměšňování protidiskutéra je běžný postup, dělával to hlavně Šalda

ale já tě nezesměšňuji, pouze poukazuji na to, jak se zesměšňuješ sama

interpretace poezie je vždy osobní - nesouhlasím - já jsem zastáncem hermeneutiky, jedině tak se totiž dá dobrat k tomu, zda je poezie kvalitní či není, já se snažím objektivně posoudit kvalitu, ty naopak mnohdy hodnotíš jen pod vlivem empatie a souznění

to že se někomu Holan líbí a někomu ne neznamená, že je kvalitní nebo není. Mi se Holan taky líbí, ale přesto vím, že ta poezie je špatná. A to prosím není můj názor, to je FAKT. Poezie je taky objektivní záležitost, ale vnímatel na to hlavně musí mít.

Svou interpretací této básničky od čaro, jen dokazuješ, že jsem měl pravdu - je to tvá krev, či lépe řečeno, jedno z tvých kuřat, proto tady také běháš v kruhu jako kvočna s roztaženými křídly.. ale já nejsem kuna co ti leze do kurníku, jen jsem objektivně a pravdivě popsal něco co se ti nelíbí

A co se týče tvé poezie - nepleť si mne s Filipem, liším se od něj minimálně ve dvou věcech -

1.nejsem debil
2. nejsem buzerant

co se tedy tvé poezie týče - vždycky jsem ti vytýkal dokola to samé, poukazoval jsem na to, jak to mohly být skvělé básně nebýt .. té ukňouranosti..toho ženství v slizském skupenství krajek, volánků, čepců a vajíček.. občas se stalo, že ses vyhecovala a napsala skutečně dobrou báseň, pak jsem ti ji také náležitě ohodnotil.. tedy myslím dobrou významově, jazykem jsi vždycky byla maximálně slabý průměr
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.12.2004 > Emmet_RAY> No vidíš, a mluvíš k věci. Subjektivně, jak jinak, ale k věci. Jinak - nevím, proč tu taháš Filipa. To opravdu netuším.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.12.2004 > ouvej> ten totiž tvou tvorbu vynášel až do nebes, já ne.. that is all
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.12.2004 > Emmet_RAY> Mhmmm, a ty si opravdu myslíš, že on jediný?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.12.2004 > ouvej> už jsem ti to kdysi říkal - převážně "buzeranti a matky samoživotelky" -prostě všichni tvorové s ujetou hormonální hladinou

ty Ouvej samozřejmě píšeš špatně, možná z toho důvodu, že sis to ještě pořád nedokázala uvědomit, možná naopak na kvalitní poezii nemáš.. tady na Totemu by se mezi tím vším balastem co jsi tu publikovala možná dalo (nebudu to dělat, ostrouhli mi připojení na 30kb/s takže bych se u toho zbláznil) najít kolem deseti skutečně DOBRÝCH básní.. to si myslím.. a myslím, že je to výsledek, na který bys mohla být pyšná, protože o většině místních autorů se nedá říct ani to
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.12.2004 > Emmet_RAY> 

A jinak - já jsem si tu práci dala a zkopíruji ti sem pár tvých kritik k mým dílům. Jasně, vyčítáš v nich ledacos, tam, kde jsi nemluvil, tam jsi dával pět bobků a doporučení, ale takhle naostro, že je moje poezie celá blbá, tak jsi to, kulíšku, ještě nikdy nenapsal. :-)

 

22. 10. 2004

 

forma velmi.. ale velmi..

když jsem si zvýraznil rýmovou strukturu tak jsem viděl jak se ta niť opatrně a polehoučku vine textem
to se musí umět mít na to tu intuici..umíš

pět bodů je za formu.. ne za ta prázdná střeva uvnitř básně.. kde měla vězet duše

 

25. 10. 2004

tohle sdělení jsem už od tebe četl.. nebudu to v netové kavárně vyhledávat, ale ty asi víš..

a vůbec.. déšť, pták... déšť, žena


tentokráte slabší dojem než obvykle mívám

 

30.10. 2004

 

u tebe to mám jak hyperbolu.. a teď je to zrovna dole, takže:

název je trapný a málem jsem z něho dostal kopřivku
leporelXorel rozesmálo, se vsadím, žes na tenhle rým byla pyšná ;-)
datel co spolykal štěstí mi přijde dost dost dost dobrý

jak říču, forma tvůj trochu slabší průměr (což jest v kontextu Totemu pořád nadprůměrem)
ale sdělení ještě větší a hrozněší cukr, než jakým mne obvykle trápíš..

 

22. 9. 2004

sem tě nedávno jedné bytůstce chválil, jaks odvážně změnila styl a jaký to pak občas bývá nářez.. a ty už zase píšeš skoro stejně.. no asi se vždycky nezadaří a tahle pavlačová poezie je daní za pár předchozích skvostů

 


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 22.12.2004 > to víš, holka, každý chvilku tahá pilku.. ;-)
<reagovat 
Čtenář - 23.12.2004 > Dobré. Přeju hodně vajíček :-)
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 13.5.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter