Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 10.5.
Blažena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šaj pes dovakeras/Můžeme se domluvit
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 11.2.2008 (20:37:31)


 Janele z Liků (Občasný) - 12.2.2008 > talichovo kotleto> Přepjatá? Myslím, že zhuštěný příběh nemusí nutně znamenat přepjatost. Pokud má talichovo kotleto nějaký osobní problém s dedikací Šmausovi, je to jen jeho věc...Mnoho i zdejších autorů se o něm vyjádřilo jako o někom, kdo ve svých prózách přespříliš sladí. Pro mě se jeho psaní spíše přibližuje současným "naivním" pohádkám a autentickým příběhům, které všák jakási Janele ve svém nedospělém světě vítá a pumpuje jí to tolik potřebným citovým teplem, nikoliv sentimentální potřebou se dojímat... Talichovo naráží na kritérium logiky, v mnoha básník jsou popřeny fyzikální zákony, chování hmoty, remízek alespoň na Hané je dle mého skromného názoru lesík mezi poli, související s vodohospodářstvím a erozí, ale mohu se mýlit. Proč nepoužít remízek namísto stromoví bříz? ZAUJATOST, VE SMYSLU-JSEM RACIONÁLNÍ A NESNÁŠÍM ROMANTIZUJÍCÍ, PROTO APRIORI KAŽDÉ ROMANTIZUJÍCÍ STRHÁM, ZEJMÉNA, KDYŽ JEŠTĚ MÁM NA OČÍCH, ŽE JE TO VĚNOVÁNO NĚKOMU, JEHOŽ STYL PSANÍ MI NESEDL¨. Shrňme si to: 1./Tvůj vstup jsi zahájil "armádou s pásy", v tomto kontextu jsi jasně vyjádřil jistý despekt. 2./Ses vyjádřil o svých stanoviscích jako "o názorech, které údajně smrdí"---nevím tedy, zda mají mít pro mou osobu vůbec nějakou váhu, když se o nich sám pisatel takto vyjadřuje 3./Copak dělá tak kritické talichovo kotleto na Totemu, kde má více jak polovinu básní, zejména u mladší generace formu koláží, hrátek se slovy, kde často zůstává rozum nad hlavou, ze které báseň vyšla, stát. 4./Verbum finitum čeknout si-když už jsme u toho-mi "také smrdí" povýšenou arogancí a jistou jazykovou impotencí, najít český ekvivalent 5./Nemohu se zbavit svého dojmu, že je autor zaujatý a že skutečně platí "kdo chce psa bít, hůl si vždy najde", a že se od něj jen stěží, už i dle výběru jazykových prostředků, dočkám objektivity 6./Nerozumím sousloví "mrhat talentem"- Mou báseň si ceníš na mírně podprůměrnou, své si již řeklo a myslím, že ani nestojím o mix arogance, cíleného strefování a zaujatosti.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Janele z Liků
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter