Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Problém bolesti
Autor: romann (Občasný) - publikováno 21.5.2002 (10:09:44)


romann (Občasný) - 5.6.2002 > přes oběd mi božské síly vysvětlily jak to je, tak jsem z toho hned napsal článek, je na Vašem prostoru http://www.totem.cz/enda.php?a=21040 Jednoduché pravdy Často jsme překvapeni, jak se ujala a dlouhou dobu drží myšlenka v jakémkoliv oboru, jež je vlastně nejen iracionální, ale přímo absurdní. Až příliš dlouhou dobu trvá, než se pod náporem nezdarů opustí, ale často se ještě opět vrací. Klasickým případem je myšlenka komunismu. I když už na počátku jasné, že je to iluze jež zkrachuje, i dnes je v některých intelektuálních kruzích živá. Proč? Základem je hlubinný popud z nevědomí, na který se nabalí mentální zdůvodnění. Sice není reálné, ale pokud není dostatečná vůle k pravdě, egu to nevadí. Správně se říká, že přání je matka myšlenky. Na názor intuice se ptá nerado. Ego bývá nevědomím a jeho pudy silně ovládáno. Využívá toho i reklama a politika, kde jsou jednoduché pravdy velmi populární, což můžeme vidět i dnes na případě Berlusconiho, Haidera a dalších. Když se objeví silně charismatický demagog, bývá o katastrofu postaráno, viz Hitler. Jen málokdo z Němců se ubránil jeho demagogii. S tím lze bojovat hlavně tak, že si uvědomíme principy života. Z nich vyplývá i zákon podobnosti, vše je vývoj. Nové má vždy kořeny ve starém, není okamžité revoluční změny jak se o ní v jednoduchých pravdách často hovoří. I v náboženství se objevily tyto myšlenky, patrné jsou zejména v budhismu. Kristus nikdy neřekl, že je Jeho myšlenka jednoduchá. Naopak, seslal Ducha Svatého, aby vysvětlil zákony Stvoření, které On popsal jen v podobenstvích. Je těžké přijmout, že vše je nekonečně složité, ale jen to je základní atribut Boha.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli romann
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter