Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 7.5.
Stanislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proč jsme s Romanem ve při
Autor: Matoušek (Občasný) - publikováno 7.5.2002 (00:40:01)


Matoušek (Občasný) - 28.6.2002 > Tenhle Kristus, se kterým mluvíš, řekl různým lidem v různých synkrezích různé věci, čímž trochu ztratil na věrohodnosti. Přesněji řečeno tady asi je více "Kristů". Jeden říká, že nepřišel v těle, druhý říká, že přišel. Třetí říká, že jsou s Otcem a Duchem jedno, čtvrtý tvrdí, že jsou různými dimenzemi. Pátý trvá na tom, že Starozákonní Bůh a Novozákoní Bůh nejsou dva ale jeden, šestý "Kristus" to však vysvětluje jinak. A to je přesně ten synkretistickej guláš subjektivního hledání, kterej sám sebe diskredituje. Ty však znáš jenom to svoje a vše ostatní jsou jen plané řeči a mělká prožití. Tohle vím od tebe, že člověk může mluvit s různými úrovněmi o různé kvalitě. Ale každý si myslí, že má tu pravou. Další však může z mělkosti obvinit tebe. Vždyť ty sám určitě nejsi na vrcholu poznání, Bůh je přeci "nekonečný zástup božských dimenzí". Je to pěknej cirkus. Ale kdo se ponoří do prožitku, je mu vše jasné. Nebo mu spíš je vše lhostejné? jedno? Nebo snad "Jedno"? Jak se to pozná? Spasí tě znalost?
...
Není přeci jen snažší přijmout spasení z milosti skrze víru? Řím 4,3: "Uvěřil Abraham Bohu a bylo mu to počítáno za spravedlnost" (píše Pavel!) Abraham uvěřil tak že se vydal na cestu. Ne však na cestu do změti prožitků, ale na cestu Palestinou, na cestu tímto světem, aby tady s Božím požehnáním hledal a pomáhal uskutečňovat Boží království. To nejsou řeči, to je život mezi lidmi.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Matoušek
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter