Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Caligula
Autor: DeadKennedys (Občasný) - publikováno 31.10.2001 (12:30:30), v časopise 13.11.2001


eveline (Občasný) - 31.8.2002 > Recenze je dobrá, ale postrádám aspoň jedinou zmíňku o autorovi hry Albertu Camusovi. Caligula je obecně známá postava, avšak Camus jí propůjčuje pozměňenou podobu, sleduje přitom totiž určitý cíl. Camusovi nešlo o to předvést historické drama, pouze se inspiroval postavou Caliguly, o kterém se dočetl v pramenech od Suetonia, aby tak mohl lépe demonsrovat své myšlenky o absolutní svobodě a dalších tématech z jeho stěžejního díla Člověk revoltující. Jinými slovy mu na to Caligula prostě "seděl". Mimochodem, je to celkem slušně rozebráno v programu, který lze před představením zakoupit. Rozhodně je lepší si ho přečíst. Chápu, že jinak je jasné, že člověk může čekat něco úplně jiného a může být zklamán. Skutečně nejde o historické drama v pravém slova smyslu, více než o historii jde možná právě o Camusovu filosofii. Řekla bych, že hra je natolik výborná, že stojí za to, zaměřit se na něco víc než na "pouhý" historický kontext.  Na divadelních prknech se dá přece vyjádřit mnohem víc, jak ukázal právě  Caligula.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli eveline
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter