Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
adaptace na tmu
Autor: paryb (Občasný) - publikováno 23.7.2009 (10:54:44)


 g morr (Občasný) - 31.7.2009 > paryb> 1. ten text se mně velice líbí. kromě jiného i klidným kultivovaným jazykem. pokud vidím, že s ním člověk umí takhle zacházet, netroufnu si mu neobvyklý tvar vyčítat. pravda, hledám proč... tady jsem se spokojil s vysvětlením, že je to drobný ústupek rytmu. každopáně tvrdit, že je "špatně" -- to je kapánek ostré kafe :))

2. jen mezi námi -- ač je ve slovníku (spisovného jazyka českého, v menším a novějším slov. spis. češtiny vůbec není) tvar přec označený jako knižní, není starší než přece. to slovo má totiž původ ve spojení předložky před se zájmenem se.
při letmém nakouknutí do lexikálního archivu jsem ověřil, že ten krátký tvar není dílem lumírovců (tedy řekněme 2. pol. 19. stol.), kteří takové usekávání měli rádi, je starší.

3. to fakt říkáš? říká se to i u vás doma, v kraji nebo tak?
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli g morr
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter