Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
nevím...hm hm
Autor: dadik (Občasný) - publikováno 14.5.2011 (10:39:36)


 lstejskal (Občasný) - 20.5.2011 > #posledny> název - souhlasím, hvězdička nebo žádný název je ok. rozhodně lepší než "nevím...hm hm"

volný verš - tak to pozor, já rozhodně neříkám, že volný verš je něco míň než vázaný verš a ani jím nijak neopovrhuju (např. básně Jana Těsnohlídka ml. mám celkem rád). Ovšem spousta lidí si pojmem volný verš představí: napíšu, co mě tak zrovna napadne, rozdělím to do řádků a mám báseň. To není poezie.

Napsal jsem tohle: "rytmus to nemá a rej básnických obrazů nebo cokoliv jiného, co by mohlo ospravedlnit absenci rýmů." Takže neříkám, co mi podsouváš, že báseň nutně musí mít rýmy a nějakou formu. Báseň může tvořit i specifický rytmus, intonace, nebo ani to ne, ale i pak tam něco musí být - zajímavý obraz, ponor do podvědomí, prostě něco. A když báseň nemá ani to, tak to prostě není báseň, ale víceméně náhodná množina slov a vět. Což je, obávám se, tento případ. Ale můžu se mýlit, koneckonců jsem diletant, stejně jako všichni tady :).

Takže rozhodně nesouhlasím s tvým tvrzením, že "volny vers nemusi nic ospravedlnovat". Musí, Volný verš i vázaný verš. Výhoda vázaného verše je v tom, že na něm se neumětelství pozná mnohem líp než na verši volném (možná proto tu tolik lidí používá volný verš).

Rozbor básně nechme být, je to subjektivní. Ovšem z ohlasů mám pocit, že tu spíš pracuje fantazie čtenářů než autora.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli lstejskal
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter