Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
POSTPORNOPROPAST
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 15.8.2011 (17:23:03)


 Šílená svině (Občasný) - 22.8.2011 > Bajata> To jsou hned dvě otázky a nebudu zastírat, že na ně neznám odpověď. Mohu jen říct, jak to vnímám já. Existuje několik romantických "mýtů" o psaní básní. Jedním z nich je, že člověk, který píše, musí být upřímný, hluboký, třeba i rozpolcený, vnímavý atd. - dosaď si další intelektuální pozitiva či domělé předpoklady. Já to vnímám tak, že na přístupu autora - jeho morálce, poctivosti a extravaganci (píše ven) nebo introvertnosti (do sebe) až tolik nezáleží. Spíše na samotném výsledku - temperament člověka není pro mě v psaní hlavní měřítko. Oslovují mě některé básně psané pro "všechny", ale někdy se mi líbí i básně "pro sebe". Nekladl bych zde nějaké pravidlo - ať každej píše tak, jak mu to vyhovuje. Ostatně spoustu básníků - vynikajících - psalo, aby "ohromilo" svět, ženskou nebo zastínilo své soupeře - proč ne? A spoustu lidí píše, aby vyjevilo, pochopilo, vypořádalo se se sebou samým. to je přece jasný. Já myslím, za sebe, že literární text by měl být srozumitelný, "čitelný", chceš-li, pro studenta filozofie i pro průvodčího. Nemám moc rád uzavřené intelektuální kroužky, hluboké dorozumění a porozumění v kroužku lingvistů. Ale ani to nezatracuji. Mám třeba rád Hrabala - člověka z lidu, z poslední hospody, kterej v Obsluhoval jsem anglického krále píše tak, že strhne kohokoliv, kdo má trochu cit pro život - nikoliv pro literaturu. Ale to je jen jeden příklad z mnoha. Ovšem když někdo vystihne přesně tvoje pocity, nebo ty se najdeš v nějakém textu pro "užší" čtenářstvo, tak to je ovšem taky paráda. Ale já spíš tíhnu k tomu "popíku". Přiznávám.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Šílená svině
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter