Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Earth
Autor: Pollock (Občasný) - publikováno 30.12.2015 (13:00:14)


 Čtenář - 2.1.2016 > Pollock> není zač, tu řemeslnou poctivost je u tebe skutečně cítit, vždy mě v tomto ohledu fascinovala třeba gotická architektura - oni se s tím listovím kolem pilířů, stylizovaným zdobením a chrličema taky nemuseli sochat a stavba by přesto stála, oproti tomu dnešní funkcionalismus - vím je to srovnání hodně historicky mimo, bez kulturně-politicko-náboženských atd. souvislostí, ale jde mi o tu ideu kdy autor dělá "něco navíc" a do toho se naplno ponoří, dělá něco co nemusí ne proto že je to technicky těžší nebo originálnější ale proto že je to pro něj tak nějak přirozené - a právě tyto "zbytečné detaily" a piplání které neslouží ničemu důležitému jako například ke sdělení příběhu nebo jako nějaká nosnost obsahu - tyto detaily a zásahy které často ani sám autor neví proč je do díla vložil a "proč se s tím tak jebal když to jde udělat jednodušeji", jsou podle mě všechno, absolutně všechno. Nádherně to jde vidět třeba u van Gogha - taky se s těmi malbami neskutečně "sral", i když maloval rychle ale těch tahů co musel do obrazu udělat bylo neskutečně moc. Na druhou stranu, čistý pointilismus co dělal třeba Seurat, tam to tečkování a tahy sloužily právě pouze k tomu formálnímu sdělení - tahy byly "důležité", byly racionálně poskládané a každý z nich měl nějaký úkol, a právě proto, aspoň mě osobně, ten čistý pointilismus tolik neoslovuje jako právě "špinavá ale lidská" díla van Gogha. Rád bych viděl tvoje další práce, klidně i ty o kterých píšeš že nejdou kvůli monumentálnosti dobře zreprodukovat - čistě jen pro představu. Vždycky mě fascinovala idea třeba 5x3 metrové desky která bude reliéfní - napůl socha a napůl malba. Vím že v tom informelu se něco takového dělalo, Manolo Millares nebo Alberto Burri, ti používaly hodně pytle, látky, igelity a odpadní materiály, ale udělat to třeba čistě v plastu a pak to pomalovat, to zní zajímavě :). A u těchto "vlastních technik" je naprosto neskutečné jak je člověk překvapený že to třeba moc lidí nedělá a že to je něco nového ale je to naprosto nic ve srovnání s tím kam se takový autor dostane třeba za pět let pokud bude intenzivně pracovat a bude věrný sám sobě. Věřím citaci, že "ta největší inspirace přichází z pravidelné práce na vlastním díle" a nikoliv pokukováním po tom co dělají ostatní nebo studiem dějin umění a hledáním mezer, ale právě tím sobeckým až přehnaně egoistickým soustředěním se sám na sebe a na svoji práci. Každý se asi musí sám rozhodnout zda se zařadí jako ovce a založí rodinu a nebo bude "arogantní šmejd" který myslí jen na sebe a na svoje umění, ale ať si člověk vybere jakoukoliv cestu, měl by po ni jít beze zbytku :)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter