Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ZKOUŠCE-BOHUŇE-VYCPÁVCE
Autor: ZDŠ Litovel 9A (Občasný) - publikováno 1.4.2020 (15:46:08)


 j.f.julian (Stálý) - 2.4.2020 > j.f.julian> Doplním pro nechápavé.
To co mi vytýká Zkouška apod. je přirozené pro mladé začínající autory. Jde o to, že Pravidla vás psát nenaučí, jestli máte už nějaký talent a fantazii, cit a poetickou duši tak vás zčásti naučí psát čtení klasiků, ale daleko víc poslouchání recitace od skutečných profesionálů. Protože co je vám platná kniha poezie, když ty verše neumíte přečíst: Proto nekompromisně odsuzuji to psaní bez čárek ap, bez interpunkce, protože 95% lidí to neumí správně zarecitovat.

A teď jsme u Zkoušky, Inky a Bohuny, jakožto Mystikuse aj chytráků.
Přízvučné/nepřízvučné slabiky se uplatní v hudebním textu. Jsou-li důsledně uplatňovány v poezii vznikne sice hezky se čtoucí rýmovačka, ale většinou, protože to je lehčí, s gramatickými rýmem.
Ok, taky jej občas použiji, když není jiný, nebo spíš, když tím něco sleduji.
Jenže to už není poezie podle mého gusta, nikdo vám jí nebere, ale měli byste to vědět, že to není to pravé.

Když jsem začínal, tak jsem přesně takhle psal.
Gramatický rým, př/nepř. slabiky, stejný počet písmen apod. Většina lidí na amatérských servrech mi tleskala, měl jsem 100 tipů, až jsem podlehl, stejně jako mnozí další na ALS dojmu, že snad jsem zrozen básníkem.
HOVNO JAKO BIČ.

A furt to vyčítám všude kam vlezu těm, kteří věděli své, ale byli líní, lhostejní nebo se báli té pochlebující většiny, že nedostanou tipy, když budou kritizovat tak talentovaného...

Prosil jsem je, ať mi poví, proč zrovna od těch, od kterých se mi básně líbily tipy nemám.
Až se za 20 let našly 2 ženy, které mi otevřeli oči.

Pak jsem pochopil...
No a přepsal jsem 350 básní ve svých knihách a dnes už vím, že to bylo to nejlepší rozhodnutí v mém životě.

Jak už jsem uváděl dřív-nesmíš napsat, co tě první napadne, většinu říkaček musíš rozhodit a použít jiná nefrekventovaná slova, jiné rýmy-většinou tzv. druhé kategorie, protože jinak je to jen básnička pro školu I.stupně.

No, je toho mnohem víc, ale tohle by mohlo stačit i pro Vycpávku. Tvůj problém je, že jsi hnidopich. Ty hledáš jen chyby, proto nahlížíš do Pravidel, abys aspoň něco našla a tak ti uniká krása sdělení i poezie.

Mně to nevadí, ale ubližuje to těm talentovaným, pak se rodí tací, a teď neznám jeho jméno či nick, kteří sice mají talent, ale striktně se drží Pravidel a to samé vyžadují od básní ostatních.

Opakuji ti svoji nabídku, budeš-li tedy pokorná a ochotna se učit.

Jestli si napsala ty asi dvě básně jako Poslední Inka, či mi sem něco vložíš nového, rád poukážu, a třeba do vzkazu, na chyby kterých se dopouštíš. Ty básně nebyly vůbec špatné, jen jim scházela pokora a více soudnosti.

Já neříkám, že vím všechno, určitě nebudu opravovat, spíš říkat své pocity a autor buď přijme či ne.

Byl jsem také tvrdohlavý, neústupný, slepý, na tom není nic špatného, jde o to, že poezii buď bereš vážně, chceš se zlepšovat, nebo si z toho čemu nerozumíš děláš srandu a chceš jen hejtovat, a v tom je jádro kocoura se scvrklym šourkem.
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j.f.julian
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter