Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 10.5.
Blažena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stavba Mostu
Autor: Jannis (Občasný) - publikováno 27.9.2004 (03:33:22)


cirrat (Občasný) - 28.9.2004 >

Takový malý šťouchnotí si do vosího hnízda, co?  Ve dvoutisícátým jsem tu byla vcelku často a bylo pár lidí, kteří se mi k tomu vyjádřili. Teď je zase pracně hledám, kde jsou, jestli vůbec ještě tady jsou, jestli vědí, že jsem tu a tak... No, jenže je fakt, že jejich připomínky byly k věci, dokázaly přesně ukázat a i povzbudit. Musím taky říct, že nepíšu poznámky k tomu, co mě nechytilo. Vyjadřuju se jenom k tomu, co mě zaujalo a když pak někdo zatouží po dokonalejším zdrbnutí, mileráda se vyřádím.

A tak tedy k Tobě: ešus v mostařovi je v Rusku označován jako  "vyrvi glaz" neboli u nás pěst na oko. Asi jako ten swing v Humoresce :-)))). Sám, opuštěnej a plačící. Myšlenka ohledně honorace je fajn, ale pokulhává mi to tam v posledním verši. Ten ducha lov, je to obrat, který sama znám víc, než dobře - vzniká, když je potřeba dokončit myšlenku a zároveň jí osekat, aby se vlezla do rytmu.

Co se týká klasickýho metronomu (na ten já dám víc, než na rýmování, pokud tam není z mýho pohledu viditelná bota :), první dva verše u Mostu krásně šlapou na čtyři trioly, ale pak se ti tam ve třetím až šestým vetře úplně jiná dvojice a máš z perfektně začatý sloky kočkopsa. Taky kdybys to formálně sjednotil a všechny sloky hodil do AABCBC, působilo by to daleko víc úderně. No, a jak říkám, honorace v mostařovi Ti odjela naprosto někam do pryč i s tím rytmem.

Most na mě působí jako kříženec tří různých stylů, takový patchwork rytmu a rýmu. A ve třetí strofě  je naprosto zbytečný to "A" v prvním verši.

Jako výkřik do pomyslné tmy (vzhledem k těm všem reakcím) je to fajn, jako klasika dobrý. A proto za tři. Tak co, potěšila pitva? Čekám podrobně podrobný revanš...


Body: 3
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli cirrat
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter