Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 15.5.
Žofie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Manifest do lesa
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 5.2.2005 (23:03:01)


tichotam (Občasný) - 6.2.2005 > Obsah a forma jsou "konfliktní" schválně. Myslím ale, že nejde o nevhodné spojení, dokonce ani o konflikt. Jde o námět na možný poetický směr, který by byl podle mne možná zajímavou reakcí na soudobý volný verš a cestou dál. Zdá se mi, že formální mravy jsou v moderní poezii obecně uvolňovány... Nutně mne jako jeden ze směrů uvolnění napadá naroubování svazující formy. Moje báseň ještě příliš svázaná není, a to především proto, že nechat se svázat formou znamená jí rozumět a dokonale ji ovládnout. Archaický a "rádobyvznšený" jazyk nepůsobí v širčm kontextu pouze komicky, ale i významotvorně. Zvláště když jsou "zneužívány" k zajímavým obrazům, které svou stavbou připomínají poezii spíše moderní než tu, na kterou jsme v této formě zvyklí. Dokonce mi přijde, že toto spojení je ideální pro vystižení současného světa. Doba popisu paneláku volným veršem je vryta v paměti jako něco pevného a minulého. Doba vznešené poetiky je nostalgicky vzpomínána a všichni žeíme, že dnes se v těch starých kudrnkách pohybovat ijž příliš nelze a když, tak pěkně deformovaně, aby z toho byl trochu ten panelák... Je tu ale neustále ta touha po přírodě, po tom krásném, lyryckém, neměstském... A děje se to, že město je již i na vesnici a prolíná se s lesy... A nevíme, jestli město už začalo, nebo ještě nezkončilo nebo jak? a jestli tohle už je krásná přírody, když je to jen kus lesa se silnicí, po které zrovna čtvrt hodiny nic nejede... Ten kontrast je myslím dost podobný okntrastu dnešního obsahu v lidských myslích a pamětích s formou zaniklou, blaženou a trochu posměšně vzývanou... Ta ironie v nepatřičkosti jazyka je vážná... jako je vážný kus jakoby přírody jenž jsme si oblíbili třeba na poli... na tohle téma měla být ta diskuse, o kterou se mi jedná.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli tichotam
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter