Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 19.5.
Ivo
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Zrcadlení z kolekce Z přírody
Autor: Život (Občasný) - publikováno 23.8.2005 (23:31:59)
další v kolekci>


 Janahe (Občasný) - 28.8.2005 > Minerva> 

Nemáš samozřejmě pravdu. Nevím, kde se bere tohle poměrně rozšířené přesvědčení, že v některých oborech se člověk nemusí nic učit, prostě rovnou tvoří (nebo ze sebe sype moudro, třeba ve filosofii, stačí se zamyslet a člověk může filosofovat, to jen v matice se člověk musí prokousat tím, co vymysleli ti před ním). O klavíristovi bys  neřekl, že se nemusí učit řemeslo, že se má rovnou vyjádřit, že ne? Ten se musí nejdřív naučit do těch kláves bušit, nudné stupnice trénovat, aby se mohl hudbou vyjádřit.

Když odhlédneme od výjimečných géniů, je vždycky  potřeba naučit se řemeslo, to, co zvládli naši předkové, příroda do genů nenacpala, každý se to musí naučit znova, stejně jako se učí mluvit. A když se to nenaučí, zůstává  na stejném začátku,  kde začínali ti předkové  -   od většiny lidí se v takovém případě nedá očekávat, že předvedou něco, co by mohlo zbytek lidstva ohromit.

Když se nadaný jedinec naučí řemeslo, opravdu mu to neublíží, naopak osvobozuje ho to, dává mu to nové možnosti vyjádření. (Jako když si upravuji digitální fotku v nějakém grafickém programu - když umím fotku jen oříznout, zesvětlit a ztmavit, moc svobody k tvorbě nemám.)  A pokud jedinec nadaný nijak není, alespoň se naučí to řemeslo, bez toho by dělal samé paskvily. A není pravda, že ve výtvarném umění je vše věc názoru. Ve výtvarném umění je to stejné jako v hudbě, někdo má hudební sluch, někdo ne. A kdo ho má,  toho názor  je kompetentnější. Problém je v tom, že ten, kdo ten sluch nemá, není schopen pochopit, čeho se mu nedostává, a proč by tedy zrovna on neměl hlasitě vykřikovat, co on si myslí. V hudební oblasti se ještě ti nenadaní většinou dají přesvědčit, že oni by se měli držet zpátky, v oblasti výtvarné je to mnohem horší. Jsou i lidé, kteří se domnívají, že všechny názory jsou rovnocenné, hahaha.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Janahe
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 0 0 1 2 3 4 5 (6) 7 8 9 10 14 15 16
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter