Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 7.5.
Stanislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Zrcadlení z kolekce Z přírody
Autor: Život (Občasný) - publikováno 23.8.2005 (23:31:59)
další v kolekci>


 Minerva (Občasný) - 28.8.2005 > Janahe> Přirozeně, že pravdu mám.

Nevím, proč do toho taháš klavíristu. Klavírista není tvůrčí umělec, je interpret. Jistěže se musí učit řemeslo, protože řemeslo je to, co dělá. Stejně jako chlap v cirkuse nemůže jen tak z fleku začít dělat přemety. Ale jako analogie k fotografovi je klavírista nepoužitelný. Mnohem lepší by byl třeba spisovatel. Co řemeslného se musí učit spisovatel? A kde? Ano, já vím, jsou takové ty workshopy, ovšem to jsou selanky zoufalých antitalentů, nic víc. Spisovatel si musí sednout - neumí-li to ve stoje - a psát, toť vše. Když má o čem, slova přijdou sama.

Co to znamená, řemeslná stránka dnešní fotografie? Umět zapnout přístroj a nastavit ho na plný automat? To je něco k učení? Á, prý práci v editoru. Tož já sice nevím jak jiní, ale podle mého člověk editor vezme a dělá, umí to už od přirozenosti. Snad kdosi tupější na tom vidí cosi k učení, ale ani ten tomu nemusí věnovat víc jak pět minut. Nebo o čem vlastně mluvíš, co se má fotograf naučit?

Ano, ve výtvarném umění je opravdu vše věcí názoru. Žádné kánony nejsou, nebo jsou, ale platí jen pro ty, kteří si to tak zvolili. Tvůj příklad s hudbou svědčí víc pro mé nazírání na věc - moderní vážná (a nejen ona) hudba je leckdy tak vzdálená každému ustálenému hudebnímu cítění, že si neumím představit rámec, který by všechny ty směry zastřešil a ještě ponechal něco co "hudbou není". Konečně je poměrně dost hudebníků, kteří dosáhli úspěchu aniž by z klasické hudební nauky cokoli znali.

Kompetentnější názor?! A co to je? Chápu, že někdo může říct "á, tohle už se dělalo před padesáti lety" a mít pravdu, ale to nijak nesouvisí s řemeslnou stránkou věci. Situace, kdy starší, erudovanější, akademicky schopnější umělci spílali novým směrům a vyčítali jim neschopnost tvořit jak to dělají oni, se opakuje pořád dokola celou historii moderního umění, přinejmenším od vzniku impresionismu. Až tak často, že ani nechápu jak to ještě někdo může vážně opakovat.

Vždyť je to absurdní - ano, můžeš si jezdit na kole, ale nejdřív se musíš naučit kácet stromy, jinak ti cyklistika nikdy dobře nepůjde. Nejmenší společný jmenovatel všech možných výtvarných směrů je tak malý, že snad ani nemá smysl o něm vůbec mluvit.

"Jsou i lidé, kteří se domnívají, že všechny názory jsou rovnocenné, hahaha."

Právě tak. Buď lze věc rozhodnout experimentem, pak ale nebývá zvykem mluvit o "názoru". Nebo nelze, potom však nevím, z čeho by se vůbec mohla brát objektivita jakéhokoli hodnocení. Základní logika, kde je co k hihňání?

"A můžeš mi říci, proč bych se měla vyjadřovat, kdyby mi bylo jedno, co si lidi kolem myslí?"

Jím a je mi jedno co si o tom lidé myslí, spím a neptám se co kdo na to.

Tobě se smyčka "odhad očekávání jiných - tvorba podle tohoto odhadu a zhodnocení reakcí publika" opravdu zdá být správným přístupem? Pro skutečnou tvorbu jakéhokoli druhu? Nevídáno.

Vždyť tak to nikde nefunguje! Nejen v umění, ani v práci ne, vůbec v žádné činnosti dělané na slušné úrovni. Tak to dělají snad jenom kurvy v bordelu.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Minerva
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 0 0 1 2 3 4 5 (6) 7 8 9 10 14 15 16
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter