Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Carpe Diem
Autor: Santiago (Občasný) - publikováno 3.2.2006 (17:14:46)


mary (Občasný) - 4.2.2006 > Nemáš rád ? :o)

Ono je vyčerpávající pořád psát ty stejné důvody, když se z nich autoři stejně obvykle nepoučí a píší dál takovéhle strašlivosti.

Ačkoliv nikde nevidím žádnou prosbu o odůvodnění (která by dle mého názoru byla slušností), zkusím ti k tomu napsat pár poznámek.

1) Myslím, že náročnější čtenář se může po přečtení takového nesmyslu, co´s napsal, cítit až uražen. Důvod je jednoduchý - zřejmě ses neobtěžoval si to po sobě ani přečíst. Popřípadě neumíš česky - to by snad byla omluva. Nasekat v takhle krátkém textu jednu příšernou hrubku (by jsme / bychom), další chybu v diakritice (jit / jít) a v závěru se ještě vytasit příšerným slovem "svojí", to je skutečně na pováženou. O překlepech se raději ani zmiňovat nebudu (mezery, nemezery,...).

2) Vřele doporučuji něco si o tvorbě rýmů přečíst - než je začneš používat. Snil/byl, žít/jít jsou rýmy gramatické, které defakto ani rýmy nejsou. Dnes už je v kvalitní poezii prakticky nenajdeš; případně jsou v těžké minoritě. Naposledy byly in tak v 19. století.

3) Hárající interpunkce. V zásadě by si měl autor pokaždé vybrat, zda ji bude používat, či nikoli. Něco mezi si obvykle dovolí jen dobově moderní poezie (expres, futur,...). Ve tvé básni je nerozhodnost, zda ji používat/nepoužívat, možno označit za chybu.

4) Rytmus. Je úplně mimo a ta "báseň" se rozpadá. Trocha počtů: 9, 10, 9, 13, 16, 11. Můžeš mi ten rytmický vzorec vysvětlit ? Asi ne, že :o). Takže další výtka - báseň nemá rytmus. Ani podprůměrný.

5) Naprosto zbytečné slovní inverze. Pominu-li fakt, že tenhle typ básnětvorné metody je už dávno pasé, zní to navíc skutečně směšně.

6) Neoriginální, trapný námět. Vsadím se s tebou, že najdu několik básní, používajících rádoby vznešené latinské carpe diem. Je to hloupé...jako napodobenina kabelky od Versaceho.

Je toho víc, mohla bych pokračovat.
Upřímně řečeno - je to sračka na entou.

Díkybohu za to, že jsou i nenároční čtenáři, jejichž vkusu toto stačí :o).

Zdravím.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli mary
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter