Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kvaska
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 26.2.2007 (20:43:18)


čtenář Miloš Nadčlověk:-D - 1.3.2007 > Aleši, tak teď si možná říkáš, jak jsi mi to nandal a že tebe, Landu a kdovíkoho ještě nějak obrání ta "jedna z nejtriviálnějších odpovědí.:-)

Hm, podle Landy (a s tvým souhlasem) volně řečeno, je kritik ten úchvatný člověk, který přesně ví, co režisér zmrvil a kdyby měl možnost vstoupit autorovi do tvorby (v tomto případě do natáčení), dopadlo by to lépe.
Přesto, oba si pletete pojmy a profesi kritika (kritik třídí, hodnotí) zaměňujete s profesí dramaturga (dramaturg je laicky řečeno odborný a nestranný posuzovatel, který autora upozorňuje na připadné nedostatky a čemu věnovat pozornost a je mu k ruce pro případný odstup, jenž autorovi při práci chybí). Bohužel není divu že to tak vnímáte když některé kritiky ani neskrývají dramaturgické ambice a nejednou k nim sklouznou aniž by chtěly a snaží se (určitě se jedná o dobře míněné rady - zvlášť takové marné výkřiky jako "Netoč! Nepiš! Svět je krásný a tak jej nenič! jdou určitě rovnou od srdce) autora klasifikovaného díla aspoň dodatečně poučit o jeho tvůrčích možnostech a schopnostech.
Postavy opožděných dramaturgů Oplatčiných výtvorů na totemu některými poznámkami připomínají např. Opíječ tchyní nebo zde u Kvasky Adina (a možná dílčími postřehy pod posledními třemi texty i já - i když se snažím vyhnout tomu, abych se předváděl "jak" a "co" napsat aby byl text působivější - necítím se na to)

Jestli kritiku vnímáš jako vrchol v němž se "obyčejní lidé" neorientují a tak ani nelze poznat odbytou kritiku nebo recenzi není mou starostí. Za sebe jsem v tomto směru optimista a myslím si, že existují dobré i špatné kritiky - a nemíním tím výsledné hodnocení v závěru daného textu, ale samotný text a jeho úroveň - tak jako dobré i špatné výrobky, podle dobových a místně nastavených parametrů a norem, které někdy více a někdy méně splňují. A jako k takovým se k nim můžeme vyjádřit. Nebo musíme být nadčlověci?:-D
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter