|
|
|
| |
Kavárna Říp
To jednou jsme si asi před dvěma lety napsali a že se sejdeme v Lazarské...nikdy předtím jsem se s Mateem (Olga Dobrovolná (vnější věk 37, vnitřní prožívání věku 3-98 s nejstálejší polohou na 27,další tajná přezdívka na Totemu Olina:-) nesetkal, prý, budu mít kabát s kapucou. Na zastávce stála jakási osůbka v kapuce, zašli jsme do čajovny a tak nějak rozprávěli, o čem se dá...:-)
...proto jsem se zeptal i dnes:...v zimě Tě člověk často potká pod kapucou někde v Praze, jsi odtud?:-) :) Ano, jsem ze světa pod kapucou:)
Tvé básně jsou Olino často velice imaginárně působivé, vyjadřující pocity, jak jsi se ke psaní vůbec dostala? Byl někdo, kdo Ti podal pomocnou ruku v začátku? Celkem přímočaře - oba mí rodiče celý život učili češtinu, měli jsme velkou knihovnu, k Vánocům jsem dostávala kromě prostěradel do výbavy knihy a knihy a ... taky jsem jednou dostala vlnu na pletení, pravda. Byla jsem od malička fascinovaná silou SLOVA. Je jen otázkou času, kdy to okouzlení přeroste z pasivity do aktivního konání:) Pomocnou ruku? - Češtinářka na základce mě nesmírně podporovala, češtinář na gymplu byl taky moc hodný.
A o čem prvním jsi psala? :)) O zamilovanosti, přeci:)
Čeho si prvního v básni povšimneš? Obrazů. Jednoznačně obraznosti.
Co třeba taková situace...potkáš člověka, který má popraskanou tvář od drog a poprosí Tě o drobák, že nemá na jídlo. Přemítáš jistě, zda mu dáš skutečně na jídlo, na potravu pro psa či na drogy, které jej postupně zabíjí. Co uděláš v takové chvíli? V současné době jdu prostě dál. Peníze mu nedám.
V čem se na minci liší pana a orel? :) Dlouho jsem, Martine, přemýšlela, kam touhle otázkou míříš:) - dobře: tím, že jsou každý na jiné straně mince.
Tak Tě ještě potrápím...řekněme, že jdeš po ulici a šlápneš do kaluže. Chceš o tom něco napsat, kde začneš? Máš nějaký postup? Hraju si, tak si s tím vším hraju, pak se jakoby "potopím" a "vynořím se" s výsledkem:) - to je vše.
Tvá nejoblíbenější kniha? První mě napadl Václav Bělohradský: Myslet zeleň světa a Barbara Gordonová: Tančím tak rychle jak dokážu - ale jestli nemám žádnou oblíbenější:))) - to asi ne.
Máš krom psaní ještě nějaké další koníčky? Baví mě psychologie, začala jsem se jí trošku studovat, učím se malovat (naprosto beznadějně:). Poslední dobou je mým největším koníčkem vymýšlení způsobů, jak nezmrzačit ve vypjatých chvílích mého třináctiletého syna:)
Máš jít do kina, divadla či na koncert…co upřednostníš? V poslední době jednoznačně koncert. :)
Když jsem tu už na začátku mluvil o té čajovně, jaký je Tvůj nejoblíbenější čaj? Dračí studna.
Zajímáš se o esoteriku? Esoterika mě až tak nezajímá, to, co mě nesmírně vzrušuje, je mystika:)
Budou vánoce, co bys k nim ráda dostala a co nikoli? Ráda bych dostala tak pět kilo čokolády, něco krásného na sebe, dobré červené víno a šestý díl vybraných spisů C.G.Junga. Nechtěla bych dostat pánvičku na maso (prosimtě, Martine, tohle v textu hodně zvýrazni, protože mi bylo naznačeno, že bych ji mohla dostat ... :) )
Tak teď se ptejte vy další:-)
Martin
|
|
|