10. 11. sobota 9:00 hodin, Černošice, památný dub na Vráži Úsvit poezie
Otevřené čtení pro veřejnost. Kulturní magazín Totem.cz pozval všechny k památnému dubu na Vráži v Černošicích na čtení prvních ranních veršů.
Na setkání, které se konalo jednoho sobotního mrazivého a navíc deštivého rána, se dostali čtyři totemáčtí psavci: Čagy, Vladimír Franta, Dana a Martin, divákem byla psí paní Beloušová. Četlo se u dubu, který pamatuje ještě Karla IV., projíždějícího tudy na Karlštejn. Místní rodák a vlastenec Vladimír Franta se žlutým deštníkem, maskotem slunce, rozjasňoval mračna a promlouval o historii řady místních usedlostí. Čagy poté v místní jediné otevřené čínské restauraci rozbalil spis knihy "Sázka o Evu", kterou budete moci brzy spatřit na pultech našich knihkupectví.
zleva: paní Beloušová, Martin, Michal Čagánek (čagy),
Vladimíř Franta u dubu |
Dana v blízkém surrealistickém místě
|
14. 11. středa 19:00 hodin Poetické povídky + setkání s cestovatelem
Toto pravidelné čtení řady autorů povídek se stalo součástí i letošního ročníku festivalu. Ve vzduchu voněl Den poezie a tak si lidé nosili texty převážně s poetickou tematikou. Petula uváděla jako bodlá včelou. Navštívilo nás i Psí víno - ve formě nejen střízlivého vinaře a šéfredaktora zmíněného časopisu - Petra Štengla. Tworbo přijel do věže na kole a my jsme mohli poté sledovat, jak na tomto dopravním prostředku mizí z Prahy, dokud nedorazí až do Indie.
|
|
|
Petula |
Čtoucích i nečtoucích - velmi mnoho:-) |
Psí vinař a šéfredaktor Petr Štengl |
|
|
Pavel Skalický |
Hudební doporvod na kytaru - Michal Čagánek (čagy) |
16. 11. pátek 17:00 hodin Oslava narozenin na Petříně u sochy K. H. Máchy
Slavil nejen Totem, ale i všichni příchozí. Z dalekých končin pardubických se z houštin vynořil básník R.Samildanach, který polil noční krajinu z paměti recitovanými vlastními verši. Vystoupili i jiní...viz. popisky fotek. Mácha sledoval podívanou se svíčkou v podpaždí, ostatně, jako každým rokem.
|
|
zleva: Oplatka, Adina, Radka Páleníková, Petula |
Radana Šatánková (čaro) |
|
|
Martina Oplatková (Oplatka) |
Karel Hynek Mácha |
|
|
Jarmila Hanach Čermáková |
Ohřátí po čtení: R.Samildanach, Adina, Petula, Barča, Oplatka |
23. 11. pátek 19:00 hodin Večer literárních časopisů
Představili se literární a kulturní časopisy Lužicko-srbský věstník, Mezera.org, Mlha, Psí víno, Totem.cz (Studio Paměť, Soukenická 29, Praha 1)
Největší kus práce ležel na Naty, která prakticky po dvě noce nespala, probrala dílka z řad autorů Totemu a připravila brožůrku k rozdání na akci. Oplatka s Martinem promítali Totem na zeď útulného studia Paměť. Na fotografiích můžete spatřit kromě jiných i nejzápadnější Slovany (všimněte si na prvním obrázku vpravo dlouholetého obrozence Lužických Srbů Radka Čermáka). To jsou ti, kteří stojí za Lužickosrbským věstníkem, kterému patřila mimo jiné i část večera. Úplně dole jistě nepřehlédnete SašuGr - Saša stojí za vznikem nových zajímavých projektů Mezera.org a rádio Mlha. SašaGr všechny seznámil i s tištěnou verzí Mlhy - jak poznamenal, o korunu levnější než-li Psí víno. Za Psí víno slezl po schodech do Paměti Viki Shock (knír, vous, první obrázek uprostřed) se svou ne-psí povídkou. Návštěvníci se dozvěděli vše potřebné o příslušných projektech.
Osazenstvo z řad Totemu, Písmáka, Lužických Srbů a Psího vína
Totéž osazenstvo (akorát z jiné strany:-)
Saša Grr.. který pravidelně natáčí do radia Mlha autorská čtení v Jindřišské věži a za Sašou je plátno, kam byl promítán Totem
Poslední zajímavostí zůstává, že Jan Zbořil, který tu mezi námi publikuje jakožto šedé, získal jednu ze tří hlavních cen Dne poezie v celorepublikové soutěži báseň do 160 znaků. |
|
|
|
|