Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 
 
 
Bez ohledu na to, jak k nám byla minulá zima krutá či laskavá, je fotografií (těch opravdu dobrých) na Totemu přímo nadúroda. Vybrat ty nejlepší, na nichž je lahodné oku dlít, je věc přímo přetěžká, ne-li nemožná. Proto berte pohled na následující mozaiku, jen jako lákadlo co cukrářského krámku. Následující fotografie křižují napříč mnohotvátnost fotografického řemesla.
  1. Třináctá komnata - Kirké  ... Zatímco v ČB fotografii je využíváno kontrastu světla a stínu k vyjádření umělecké exprese, u barevné fotografie se k výtvarnému cíli spěje pomocí barevného výrazu. Třináctá komnata tvoří pomyslné pojítko. K vytvoření nálady a vykreslení dojmu užívá gradientu pouze dvou barev, červená - černá. Nic víc, nic míň. Cíle je přesto dosaženo.
  2. Procházková - Arkovic  ... Při pohledu na tuto fotografii se mi do mysli vkrádá podzimní pocit, zde symbolicky umocněný ještě stářím, tedy přeneseně "podzimem", oné procházející se osoby. V mysli se mísí dva pocity. Jeden letně dohořívající, druhý neutěšeně osamělý. Pospolu vaří chutný šálek melancholického té.
  3. Babočka Admirál - clau  ... Díky Vlastovi Burianovi, snad nejznámější motýl v naší zemi. Zde v makrozpracování, kterému za techniku nemůžeme strhnout ani jeden bodík. Dokonalé oddělení od pozadí, přesná kresba v detailech. Věru ukázkový exemplář makra. Motýl může být krásnější snad už jen v přírodě.
  4. Pražské postavy... - Akir  ... Tato fotografie je z poměrně ucelené série o neznámých pražanech v zajímavých situacích a kontextech. Ryzost situací a schopnost autora vidět a přiblížit nám neobyčejné postřehy z obyčejného života, přebíjí občasnou technickou nedokonalost fotografií. S nadsázkou můžeme říct: "Akir je Lovec tváří"
  5. Nová versus stará architektura - efa  ... Z minulého čísla známe Efu jako autora precizních grafik. Nyní k nám hovoří i prostřednictvím fotografie. U fotografií staré architektury je problémem odstranit dnešní dobu (shluky paneláků a podobně). Zde tomu je právě naopak. Kontrast dvou různých typů architektury se stává rekvizitou v autorově svědectví o době, o pohybu času, o tom, jak dnešek pohlcuje včerejšek.
  6. LE BOIS ANCIEN - dominique  ... Staré dřevo dal by se přeložit název. A opravdu. Modrozeleně lazená fotografie struktury, která přináší pachuť nechtěného stáří. V podtextu snad i trochu strachu z budoucnosti. Prach jsi a v prach se obrátíš.
  7. Mike Stern v LBM - martin_b  ... A zpět k černobílé. Fotografie z koncertů žádají od fotografa více zkušeností. Rychlá práce s expozicí a především umění vystihnout ten správný okamžik jsou devizou pro tvorbu umělecké či reportážní fotografie z koncertních pódií. Vše bývá okořeněno zákeřným protisvětlem. Dokonalé zvládnutí techniky vidíme u této fotografie.
  8. Gaudeamus igitur2 - Lucie  ... Jiné pojetí fotografického znázornění hudby přináší Lucie. Perfektní námět pro barevnou fotografii. Neostrost pohybujících se tanečníků vnáší do díla dynamiku, částečná ostrost uprostřed přináší záchytný bod ke srovnání s realitou. Zajímavý příklad imprese.

1

5
2

 2

6

 6

3

7
4

 4

8  8
 
 

To je pro dnešek vše a nezapomeňte Totem.cz je tu pro vás.


_JiKo_

  
     
                                                   
Předchozí stránka   
   Následující stránka

 
 

Copyright © 1999-2005 WEB2U.cz
Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.


free web hit counter