Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 24.11.
Emílie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Vio
(muž)
Občasný
Na Totemu: 25938x
Napsat zprávu

Let's celebrate the fact that we've seen the back of another black day...

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 
 Seznam čísel časopisu Totem.cz 
 19.číslo časopisu - Podzimní výběr 
 18.číslo časopisu - červenec 2009 
 17.číslo časopisu - únor 2008 
 16.číslo časopisu - duben 2007 
 15. číslo časopisu - leden 2007 
 14. číslo časopisu - říjen 2006 
 13. číslo časopisu - červen 2006 
 12.číslo časopisu - březen 2006 
 11.číslo časopisu - prosinec 2005 
 10.číslo časopisu - říjen 2005 
 9.číslo časopisu - květen 2005 
 8.číslo časopisu - březen 2005 
 7.číslo časopisu - leden 2005 
 6.číslo časopisu - jaro 2003 
 5.číslo časopisu - Léto 2002 je tady v plné své kráse. 
 4.číslo časopisu - Literární číslo s hudebním a grafickým doprovodem - říjen 2001 
 3.číslo - Grafický výběr z toho, co se na Totemu urodilo - 30.4.2001 
 2.číslo časopisu - další výběr příspěvků, které zaujaly...11.1.2001 
 1.číslo časopisu - Výběr toho nejlepšího z Totemu od 1.11.1999 
  
 Rubriky s vybranými příspěvky
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce@totem.cz nebo na nick redakce.
   

               


Náš sponzor
Alnamura
Kacur
Okamzik

 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 4.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:V dálce jsou slyšet Sirény
Vio (Občasný) - 9.6.2004 >

Odysseus sic Sirénám unikl, leč život není pohádka... stačí si o chvíli později zacpat uši a je všechno jinak... a i když člověk nakrásně propluje, zní mu ten zpěv v uších ještě léta...

Ale kdo je Odysseus a kdo Sirény?

O Charybdis a Scylle nejsem oprávněn informovat

U příspěvku:Vany bez kravat
Vio (Občasný) - 8.6.2004 >

Tak se tady po chvíli vracím. Myslím, že je to dobrá báseň. Rozhodně je konzistentní, drží pohromadě, ač se to na první pohled nezdá. Trochu mi vadí, že nevidím spojitost s názvem a obsahem básně, ale možná je to moje chyba. Nevím, jestli je záměr končit verše zájmeny (ten, mě, ta) a vypíchnout pak význam dalších slov novým veršem, ale nezdá se mi to. Taky bych napomenul z mého pohledu příliš časté uvození veršů se spojkou "a..." - vynecháním téhle spojky se význam nezmění.

 

Přes těch pár výtek... 5D + časopis

U příspěvku:Klobouk
Vio (Občasný) - 8.6.2004 >

Sýpka na siláž? Hmmmm...

Jako cvičení je to dobré... ale to je tak vše. Chybí tomu nadhled.

U příspěvku:Nahým a mokrým dovnitř/ Bilance
Vio (Občasný) - 8.6.2004 > ... tak nějak, an(n*)o
U příspěvku:Neo-nově
Vio (Občasný) - 7.6.2004 > Bebitka> Co se hihňáš?
U příspěvku:o s t r a v s k é n á m ě s t í
Vio (Občasný) - 2.6.2004 > Hmm... jednou mě taky "napadl" rým "cesty - protesty" a pak jsem si vzpomněl na Štěpánka z Básníků a okamžitě jsem ty verše škrtl... tak
U příspěvku:Zavřít oči
Vio (Občasný) - 2.6.2004 > Nic než výkřik... jako psychoterapie to možná uspěje, ale jako poezie, bohužel, podle mě ne.
U příspěvku:jabloň
Vio (Občasný) - 2.6.2004 >

Zdá se mi to příliš popisné, především v první polovině. Neúměrně natahované.. třeba pro mě zbytečný verš "za vysokou kamennou zdí", obyvklá přívlastková vata: "přerostlé", "překrásné", "smutný".

U příspěvku:o s t r a v s k é n á m ě s t í
Vio (Občasný) - 2.6.2004 >

Jaromír Nohavica: Zatímco se koupeš

"Už v tom vážně plavu, za stěnou z umakartu
piju druhou kávu a kouřím třetí spartu"

 

Jestli to má být odkaz na Jarka, tak je to, bohužel, pouze velmi nešikovně vykradený rým. Lavičky z umakartu nejsou ani v Ostravě... ledaže by se za ty 3 roky, co tam nebydlím, něco změnilo.

U příspěvku:Co se také neříká
Vio (Občasný) - 2.6.2004 >

Leckdo tady vyzdvihuje pointu... a ta je vskutku dobrá. Leč co především zaujalo mě, je řetězení obrazů... a jakých obrazů! Hned první sloka! A pak to jede dál a dál v rychlém sledu... Pak následuje zlom v podobě přímé řeči, který tomu dodá poněkud jiný rozměr.

 

Nelze váhat...

 

5D + časopis

U příspěvku:Mým návodům
Vio (Občasný) - 27.5.2004 > Naty> 

To mě zmátla taky... snad autorka sjedná nápravu 

U příspěvku:Mým návodům
Vio (Občasný) - 27.5.2004 > Naty> 

odkazy budou... jen co ji to naučím

Jen pro úplnost: tohle je zdroj, ne odpověď

U příspěvku:miss továrna
Vio (Občasný) - 26.5.2004 >

celá byla jedním oknem
náušnicí ve zdi

tak to jo... tak to já Ti rozumím (asi?)! ;-)

*

U příspěvku:Imprese paměti; znamení
Vio (Občasný) - 24.5.2004 > K tomu se toho dá napsat...  Vrátím se! Zatím si to třídím v hlavě...
U příspěvku:Skica jeste trochu vlhka
Vio (Občasný) - 24.5.2004 > Zajímavé čtení.
U příspěvku:Tepny kamenů
Vio (Občasný) - 21.5.2004 >

Jo, tohle má šťávu, myšlenku, formu a takové ty různé propriety  Je zvláštní, že samota řeže ostřím, a přitom je tak tupá!

 

5D + časopis

U příspěvku:KHANATE DEAD
Vio (Občasný) - 19.5.2004 >

Dobře zachycená atmosféra... přímo vlhká jako nábřežní písek. Dobrá slovní zásoba a dostatek prostoru pro čtenáře bez výraznějších dopovědí.

 

5D + časopis

U příspěvku:I. P. Pavlova
Vio (Občasný) - 18.5.2004 > Kelly, já mám větvení zrušené
U příspěvku:.:: Doteky nebe ::.
Vio (Občasný) - 16.5.2004 > Klasika... dokonalá kompozice.
U příspěvku:I. P. Pavlova
Vio (Občasný) - 16.5.2004 > Luku, teď se nebudu vyjadřovat ke všemu, ale jedna věc: nerad používám kliknutí přímo na odkaz "reagovat"... mám totiž rád vždycky všechny předchozí reakce i samotné dílo před sebou... proto používám pouze zaškrtnutí check-boxu za tím odkazem a mám za to, že Tě pak na mou reakci upozorní. Pokud to neudělá, tak je něco špatně, ale snažím se to dělat naprosto důsledně. Vždycky mám totiž zájem na reakci, o poslední slovo mi nejde. Nevím, jak Tě o tom přesvědčit, ale je to prostě tak.
U příspěvku:I. P. Pavlova
Vio (Občasný) - 14.5.2004 >

Luku, tady: "Jejda, to je úplně přesně stejný schéma mé debaty s Egilem a Vio, podobně jako Egil tenkrát nekliká ne reaguj. Padnou ty samý argumenty, vzplanou vášně a k ničemu se nedobereme."

Minimálně tady předjímáš nějaké vášně... a kde nic tu nic  A že máme stejné argumenty? No a co? Dyk je to logické

U příspěvku:I. P. Pavlova
Vio (Občasný) - 14.5.2004 >

Luku, já jsem přesvědčen o tom, že jsem zaškrtnul to políčko u "reagovat"... jestli ne, tak to bylo nedopatřením

Jinak tady žádné vášně neplanou... myslím, že jsem Ti celkem věcně vysvětlil svůj pohled.

Že se naše vidění nestřetává je jedině dobře. Ještě abychom byli všichni stejní  Já na tom nehodlám nic měnit... nahlížím na svět skrze sebe a to je pro mě primární. Jiný už nebudu.

A té chvály jsem si všiml... kdo tady reaguje podrážděně, jsi Ty. Já po Tobě přece nijak nevyjel

U příspěvku:I. P. Pavlova
Vio (Občasný) - 14.5.2004 > Luku, jak šeredně se pleteš... čím jiným vyjadřuji svůj světonázor a postoj ke světu, než vyjádřením svých citů a pocitů? To přece nemusí být nikde explicitně řečeno... stačí číst mezi řádky
U příspěvku:Jo Tahle?
Vio (Občasný) - 13.5.2004 >

Popis skromně žijícího člověka s ekologickým a sociálním cítěním?  Ne, nevysmívám se, ale na opravdu dobrou báseň je to málo, zvláště když se v druhé půli tak rozmělní a navíc pointa nepřekvapí a nevoní novotou. Jediné opravdu velmi dobré a vybočující dvojverší o básních pro nevidomé vepsaných do melounu nastavuje laťku hodně vysoko, ale samo o sobě nestačí.

Kritika možná vyznívá dost záporně, ale myslím, že bodové ohodnocení tento úsudek poopraví  Nicméně na časopis mi to přijde málo... 

U příspěvku:Vzpomínání
Vio (Občasný) - 12.5.2004 > Naty, nelze všechno vydávat za styl bez opodstatnění  Pokud mi to probably dokáže vysvětlit jako záměr, rád to uznám jako metodu. Ale ona sama dala za pravdu mně...
U příspěvku:Život
Vio (Občasný) - 11.5.2004 > Život je sen, krátká chvilka a co s ním uděláme, záleží na nás. Stačilo napsat tohle a stejně by to bylo opakování stokrát, tisíckrát napsaného. Postrádá to téměř jakoukoliv originalitu obsahu i zpracování.
U příspěvku:Taxi na věčnost
Vio (Občasný) - 11.5.2004 >

Vcelku souhlasím s egilem. Básni sluší výrazová stručnost.

Měl bych jen připomínku, že "věčnost" je tam pro mě zbytečně dvakrát... z předchozího textu je celkem jasné, že ono taxi bude na věčnost, tudíž bych poslední verš vypustil. Dopovědi básním dost škodí.

U příspěvku:Námel
Vio (Občasný) - 10.5.2004 > Jdeš symboly skrz staletí a přesto aktuálně. Musím se obdivovat jazykové výbavě. Nenudíš. Škoda jen nehtů a stropu. Ale jo... zaokrouhlím nahoru... 5D
U příspěvku:burlaci na "volhách"
Vio (Občasný) - 10.5.2004 > Naty, aspoň mně to tak v první chvíli (a nejen v ní) připadlo, takže to vidím jako slabinu díla
U příspěvku:burlaci na "volhách"
Vio (Občasný) - 10.5.2004 >

Naty, no jistě... já to tak taky dokážu pochopit, ale zdá se mi to jako přílišný konstrukt... drbání se pravou rukou za levým uchem

Ještě jednou si přečti za sebou "bič v zádech bodá do slabin" ... na první pohled je to příliš anatomicky opačně umístěno. A od toho se pak těžko odhlíží v rámci další roviny uchopení textu.

U příspěvku:Vzpomínání
Vio (Občasný) - 10.5.2004 >

Ano, jsou to smutky zabalené do zažloutlých novin, ale báseň za 5 bodů? Sotva.

Když přimhouřím oko a odhlédnu od podivného slova "potajnu", které by se slušelo nahradit spisovným a správným "potají", jsou tady, podle mého názoru,  především prohřešky proti struktuře textu. V zájmu zachování 5ti veršů na sloku je už první sloka dělena nesmyslně proti samotnému obsahu a smyslu textu. To si autor může dovolit, ale především v okamžiku, kdy tím tvoří jiný, další význam, což se tady zjevně neděje. Správně by první sloka mohla vypadat například asi takto:

 

Potají ujídám tvrdé kousky chleba

pro holuby - natruc sousedce

které pak kadí na dvorek

 

A podobné prohřešky se prolínají celým textem, např.:

chmýří na hlavě už

sotva učešu

 

tehdy porodní báby právě

vycházely z módy

 

po nocích do

monogramů na kapesníky

 

Je to dávno slzy

do básní nepatří

balím své smutky do

zažloutlých novin

  <<< předchozí 
4.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter