Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
farišta
(muž)
Občasný
Na Totemu: 35884x
Napsat zprávu

stárnoucí muž na létající hrazdě.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Sonáta do nebe
farišta (Občasný) - 31.10.2014 > ale jo. víš, já mám radši kratší a sevřenější věci. taky když rým, tak rytmus, v tom jsem staromil. ale mám rád, když čtu, co prýští zvnitřkučlověka a tohle je ten případ. každej kdo píše se rad štítí, znám to, ale kdybys chtěl(a), napiš, třeba jenom pokecáme, třeba nám to bude k užití voběma howgh.
U příspěvku:Nedokonala
farišta (Občasný) - 13.9.2012 > zajímavý proud asociací.
U příspěvku:Genesis
farišta (Občasný) - 13.9.2012 > takže jestli dobře rozumím - sázím, sklízím? jo, jestli tak, potom pobavilo.
U příspěvku:Bez dohledu
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > docela to jede, máš hezký nápady, škoda že to tak nějak klouže po povrchu, nemá to ránu, náboj, něco. ale není to příliš užvaněné a to mám rád.
U příspěvku:Pražské osvícení
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > líbí se mi ta noční nálada. ale bohužel první sloka slibuje víc, než pak dávají dvyě ostatní a ten konec je takový nijaký. ještě hnidopich: u nás na jihu je pingl (ne pinkl), a verš "zatímco se začaly lesknou hřbety ryb hledající u hladin" snad měl znít "zatímco se začaly lesknout hřbety ryb hledajících u hladin"?

tak dám 3 bodíky za tu první sloku.

U příspěvku:Na (neexistující) okraj
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > je to dobrý, jak jsem to četl, chtělo se mi na posledním verši:

a z ní si spletli s citem cit.

jednak asi rytmicky (již nelze rozdělit) a jednak mě lákala ta dvojsmyslnot.

ale to já jen tak, líbí se mi.
U příspěvku:Ovečky
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > na okraj: jejími neviditelnými, nikoliv jejímy.

ano, angažovat se, angažovat. poezie do ulic. bohužel je spousta ovcí, které se tváří, jak pasáčkům natrhnou fráček a když dojde na akci, zjistí se, že jsou to za ovce převlečení pasáčci. viz také Orwel: Farma zvířat.
U příspěvku:Citát
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > já tomu nerozumím
U příspěvku:Skutečnost snu
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > já vlastně nevím, co jsem to četl. nedokážu se v tom orientovat.
U příspěvku:NEVIDÍŠ JIZVY NA DUŠI MÉ
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > začal bych být tebou tím, že se vykašlu na rýmy. pak bych rozvázal verše a pokusil se napsat si to ve formě osnovy. jestli by to pak nebylo jen takové obyčejné tlachání, tak bych dělal dál, jinak bych raději zvolil i jiný námět.
U příspěvku:V krajině snů
farišta (Občasný) - 12.9.2012 > mám rád filmové metafory
U příspěvku:Narumoro
farišta (Občasný) - 31.7.2012 > umělý sníh mi unikl, ale zbytek se mi líbí, hlubší nejsu, tak jenom jedno slovo: fajn.
U příspěvku:ANONYM
farišta (Občasný) - 31.7.2012 > přikláním se k většímu písmu, jsa nasleplý věkem. první sloka se mi líbí, druhá moc ne.
U příspěvku:Flétny
farišta (Občasný) - 31.7.2012 > zaujala mě poslední sloka (až na i mého těla). ve zbytku vidím trochu moc obrazů, které jsem viděl dříve, než aby mě dojaly. sladkost omamná je konotace, která je mi osobní.
U příspěvku:špatný tah
farišta (Občasný) - 1.3.2012 > líbí se mi to.
U příspěvku:Ontario *******
farišta (Občasný) - 1.3.2012 > Stvořených nebo stvořenými?
U příspěvku:Milostné verše
farišta (Občasný) - 21.2.2012 > To je pěkný, že je to tvá vlastní tvorba. Dýchá z toho nadšení z psaní, to je velmi důležité a hodné ochrany. Ale ty verše ne. Nechci tě urazit, spíš povzbudit, obecně se radí nechat básničku napsanou "vysmrdět" v šuplíku 14 dní (klidně déle) a pak si jí v klidu přečíst. Takhle se vystavuješ riziku, že ti někdo napíše reakci napr.: je to ubohé, stojí to za hovno a podobně. Já to neudělám. dovolím si jen pár rad. 1. rozmysli si, o čem chceš psát. 2. napiš si to (jako scénář). 3. pokus se to dát do veršů (přičemž bych doporučil nerýmovat). 4. škrtej.
tak zatím.
U příspěvku:a kurva, láska
farišta (Občasný) - 21.2.2012 > líbí
U příspěvku:láska
farišta (Občasný) - 21.2.2012 > pěkně udělaná zkratka. líbí se mi to.
U příspěvku:náhodný trylek na vinici
farišta (Občasný) - 16.2.2012 > eliah bruno> inu jasně že jsem si nemyslel, žes ji jen tak si hodil na papír a papá, nejsem přeci blb. ale odpumpovat z textu tíhu práce, zakrýt tahy štětce, to dá opane fušku. ještě jsem ji četl a jsem stále nadšen.:-)
U příspěvku:Valentýn
farišta (Občasný) - 15.2.2012 > rád bych si to přečet, ale nějak to nevidím.
U příspěvku:Ztrácím se
farišta (Občasný) - 15.2.2012 > připadá mi trochu schématická. kdyby se třeba rozdělila do dvou slok - sestupná a vzestupná tendence. dal bych ale čtenáři trochu víc, aby rozuměl zdroji té emocionální houpačky.
U příspěvku: hrajeme divné hry
farišta (Občasný) - 15.2.2012 > zajímavá básnička. podle mého láska = divná hra. zvláštní konec.
U příspěvku:náhodný trylek na vinici
farišta (Občasný) - 15.2.2012 > velmi pěkná, potěšila mě, je lehká.
U příspěvku:Obzory
farišta (Občasný) - 13.2.2012 > zítra, ach zítra, kdožpak ví
jako na klouzačce. docela milé.
U příspěvku:mužské přednosti
farišta (Občasný) - 13.2.2012 > ještě že existují muži, ženy by se musely strefovat jedna do druhé.
jenom drobnost: přemítat, nikoliv přemýtat (nejspíš pozůstatek po slově přemýšlet)
jinak legrační, zobecněné, vlastně nic neříkající.
U příspěvku:předjitřní recitace
farišta (Občasný) - 9.2.2012 > Anděla.Čertíková> hrabal jsem se s tím, ale na Hrabala jsem nemyslel. ale beru to jako nezaslouženou poklonu.
U příspěvku:předjitřní recitace
farišta (Občasný) - 9.2.2012 > čtenář> je to přeorané, recyklované. původně to byla momentální hospodská črta pro jednu slečnu, která improvizovala ve verších ve 3 ráno, taková odpověď. ale přepsal a domyslel jsem to na pokraj básničky, proto jsem rozhodl o prozaickým tvaru. k zachování atmosféry rychlého sledu epický roviny jsem zvolil kompaktní bezinterpunkční styl.recyklace mě poslední dobou baví. vlastně je to tak, že když píšu, je to proud myšlenek, který vypadá asi takhle, ale pak škrtám a češu text do veršů. a teď jsem přidal fázi tři - přetavení zpátky do pseudosurového stavu. takhle násobený proces textu by mohl dát pokaždé jinou básničku, přičemž by se mohla vytvářet vodící nit a každá verze by byla samostatným textem. moc žvaním. díky, že ses stavila.
U příspěvku:ženy a umění
farišta (Občasný) - 7.2.2012 > libusepalkova> nevím, jestli mě můj názor šlechtí nebo ne, taky se necítím nijak ocvícený mezi samými troglodyty. myslím, že by tvé úvaze slušelo, kdyby ses zaměřila na dnešní stav a třeba porovnala změny. jistě i žena v domácnosti už dneska nemá tolik práce jako před 100 lety (polotovary k vaření, myčka nádobí...) a to je jenom část. další je jistě rovina chápání úlohy ženy a vůbec dělení rolí ve vztahu. tady mám osobní zkušenost s jedním známým, který vyžaduje striktně teplé večeře, vyluxované koberce, umytá okna, aniž k tomu sám přispěje. má dominantní postavení, vydělává peníze, o které se tudíž zase nestará ona. ten vztah je velice harmonický, protože dohodnutý. myslím, že by opravdu bylo poctivé místo kňourání jak zlé to bylo kdysi, ukázat, že dneska je situace rapidně odlišná. a třeba se spíš orientovat na věci, které jsou ještě dneska problém. třeba nerovné odměňování za práci, diskriminace v zaměstnání (neopovaž se otěhotnět) a s tím třeba související trend singles (mám nejmíň 4 kamarádky po třicítce, které jsou bez partnera a mají problém, jelikož nemohou žádného najít). úvaha podle mého názoru není o hromadění fakt (v tom ti nemůžu nic vytknout), ale v jejich porovnávání a vyvozování závěrů.
U příspěvku:Co s výherními automaty, terminály a kasiny v ČR?
farišta (Občasný) - 6.2.2012 > a co tvrdé drogy? např. alkohol?
U příspěvku:O termínu Naivní věda
farišta (Občasný) - 6.2.2012 > a z výše uvedeného jasně vyplývá, že ať dělám, co dělám, jsem naivní vědec. dosud jsem o tom nevěděl, nebo jsem o tom věděl nevědomky a bál jsem to většinou třeba i připustit. možné také je, že naivní vědec nejsem, protože se nezabývám materialistickým i idealistickým uvažováním. z toho ovšem dále vyplývá, že jestliže vesmír funguje jako veliké jojo, pak není úplně nutné vědět, kdo nebo co drží toto jojo v ruce, ale měli bychom si být vědomí dichotomie otázky, zda tomu tak opravdu je, nebo není. obecně lze říci, že vyhodnocením dané situace může dojít ke zpestření dějství, ať už je bráno v potaz subjektivní nebo objektivní hledisko.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter